Sisukord
Arvamus
Postimees
12.05.2016
Eesti Tabati sadakonda inimest tüssanud kelmid (3) Eestlased kohtusid Rootsis ABBA liikmega Kümnete euromiljonite jagamine tekitab perearstides küsimusi Nord Stream 2 – ülikasum, julgeolekuoht või mõlemad? (24) Reps tõuseb Keskerakonna riigipea kandidaadiks (6) Male Horoskoop Palju õnne Mälumäng Pootsmann loodab, et keegi ei kurvasta Dilbert Laps kukkus sünnipäevapeol 3,5 meetri sügavusse kaevu Eesti lühiuudised Viljandimaa koolieelikud pidasid liikumispidu Röntgeniaparaat pidi «Russalkale» alla vanduma Geenid mõjutavad haridustaset (3) Majandus Nord Stream 2 – ülikasum, julgeolekuoht või mõlemad? (24) Majanduse lühiuudised Eesti Post läheb koos Eesti Teedega erastamisele Sipilä: Soome ei saa enam vanaviisi jätkata (3) Keskpanga negatiivne intress läheb pankadele maksma miljoneid (7) Starmani sihtiv väikeaktsionär on laia haardega (1) Välismaa Lahutamatu osa Damaskuse ööklubist – kanepilõhn Paavst võib Eestisse tulla aastal 2018 Välismaa lühiuudised Damaskuse baarides segunevad lootus ja hirm KOHALIK VAADE: Tants Venemaaga laviini serval Arvamus Tõnis Allik: kahe kantsi kaitseks Vastukaja: miks sõidujagamine ei ole taksoteenus (4) Aivar Haller: poliitbroilerite ajastu saaks läbi (1) Hannes Saarpuu: kas liigume kiirliinide ja isemajandavate bussiettevõtete likvideerimise poole? (3) Juhtkiri: Venemaa gaasirelv (1) Päeva karikatuur Evelyn Kaldoja: mida teha 9. maiga? (13) Postimees 1997. aastal: Tiit Vähi eitab omanikuhuvi Silmetis Kultuur Salapärane ja kaasahaarav Tartu: «Supilinna salaselts» Postimehe kinos Vanemuise draama paistab silma oma näo puudumisega Posthipsterid rabelevad võltsreaalsuses Sport Spordi lühiuudised Rainer Vassiljev: korraarmastajast motivaator EMile enda ja olümpianormidega võistlema Superstaari tragöödia annab MMile uue värvi Kuldses eas Kiivikas läheb aastatega aina paremaks Tarbija Aiamööbli hooldamine nõuab eelteadmisi AK Vanemuise draama paistab silma oma näo puudumisega Tartu Turbaalevik kirjutas turbast nime Parim õpilasfirma pakub maiastele naudingut Mis rikastab, mis rikub Karlovat? Karlova uus kohvik levitab hõrku röstimislõhna ERMi juurde kerkib kahe väljakuga jalgpallikompleks Vanemuine otsis draamale uut nägu Tiit Palu: trupp kogus mõtteid Sõnalavastused järgmisel hooajal Toidu kojuvedu muutub üha menukamaks Meelelahutus Koomiks Sudoku

Hannes Saarpuu: kas liigume kiirliinide ja isemajandavate bussiettevõtete likvideerimise poole?

4 min lugemist
Lux Expressi juhatuse esimees Hannes Saarpuu FOTO: LAURA OKS/PM

Jagades liinilube olematutes peatustes sisenevate olematute reisijate alusel, liigume samm-sammult ekspress- ja kiirliinide ning isemajandavate bussiettevõtete likvideerimise poole, kirjutab Lux Expressi juhatuse esimees Hannes Saarpuu.

Tellijale Tellijale

Olen ligi 20 aastat tegutsenud reisijateveo valdkonnas. Tunnistan, et ma ei saa aru, miks rakendatakse Eestis bussiveo liinilubade väljastamisel korda ja põhimõtteid, mis on pikas perspektiivis kahjulikud nii reisijatele, vedajatele kui lõppkokkuvõttes ka ühisveondusele tervikuna.

18. märtsil arutati liinilubade komisjonis meie ettevõtte taotlust uuendada liiniluba kahel Tallinna-Tartu liini väljumisel, mis on toiminud juba pikki aastaid. Igal päeval sõidab neil väljumistel keskmiselt 35–40 inimest, kuid sellest hoolimata leidis komisjon, et liinide teenindamist ei ole võimalik jätkata. Põhjuseks see, et nende väljumiste vahetus läheduses pakuvad teenust ka teised bussiliinid.

Uus seadus näeb nimelt ette, et sellisel juhul on liinilubade väljastamine võimalik vaid juhul, kui teenus on vähemalt samaväärne juba olemasolevaga. Hindamisel selgus aga, et meie liin on konkurentidega võrreldes halvem, kuna bussid peatuvad vaid Tallinnas ja Tartus. Liinide kaalutlemise juhend ütleb, et parem bussiliin on selline, mis teeb marsruudil rohkem peatusi.

Kuna Tallinna-Tartu maanteel ei ole reaalselt võimalik leida seitset-kaheksat asustatud punkti, mille vahel oleks püsiv reisijatevoog, siis tegime kompromissettepaneku, et lisame täiendavaid peatusi, kuid nii, et buss peatub vaid juhul, kui reisijal on eelmüügist omandatud pilet.

Leiame, et kohtades, kus tegelik nõudlus on sageli vaid üks-kaks piletit väljumise kohta kuus, on see sisuliselt ainus mõistlik meetod liikumisvõimaluse pakkumiseks kaugliini bussiga. Kahjuks ei pidanud liinilubade komisjon seda ettepanekut vastuvõetavaks.

Saan loogikast aru nii: mida rohkem on peatusi, seda rohkem on inimesi, kes teoreetiliselt saaksid seda bussiliini kasutada. Aga kas oluline on teoreetiline või reaalne kasutamine? Tallinna-Tartu liinil asub 98 protsenti potentsiaalsetest teenuse kasutajatest Tallinnas või Tartus. Rääkides teenuse kättesaadavusest, proovitakse leida kunstlikke lahendusi kahe protsendi võimalike reisijate jaoks, unustades samas ära kõik teised ja nende vajadused.

11.05.2016 13.05.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto