Sisukord
Majandus
Tänane leht
20.05.2016
Eesti Vanurid eksivad haiglat otsides ära IRLi toetus kasvas nädalaga kahekordseks (32) Kaljuranna hoolikalt kaalutletud teekond Kadrioru poole (2) esikülg 20.05 Male Mälumäng Dilbert Türil tuuakse lilled 39. korda laadaplatsile Tagakülg Palju õnne Spioneerimises kahtlustatav Mardaleišvili arvati EÜVPst välja Kaitseliit piirab Kiltsi lennuväljal kiirust Reformierakonda on varemgi seostatud kahtlase rahaküsimisega Kapo pidas kinni veel ühe Tallinna Sadama juhi Horoskoop Saared tahavad omavahel köit vedada Tee-ehitus säästab liiklejatele 8,5 miljonit eurot aastas (7) Majandus Kolm ettevõtlikku Pärnu naist lõi loovagentuuri Eesti parimaks valitud juht: mul on viltuminekutes must vöö Majanduse lühiuudised Ida-Virumaa juhid kobavad üürielamuid hinnates pimeduses (3) Maailmapank avas Tallinna Vee hinnavaidluses kraanid Riik võiks Ida-Virumaale üle viia kuni tuhat töökohta (1) Riiklikud üürikorterid võtavad inimestelt olulise sissetuleku (3) Välismaa Lõuna-Jaapani tundmatumad pärlid Prantslaste hinnangul ei pruugi Euroopa lõunapiir olla esmaselt NATO ülesanne Kadunud reisilennuki vrakk leiti Vahemerest Välismaa lühiuudised Teine aplaus Montenegrole Viimaseid lennuõnnetusi EgyptAiri minevik pole plekitu 360-kraadine NATO tähendab Venemaa kõrval ka Liibüaga tegelemist Arvamus Ain Aaviksoo: puuduv raha ja kadunud aeg (1) Henrik Roonemaa: Henry Fordi moment (1) Andres Adamson: erakoolide rahastamise ümber jätkub vassimine (6) Päeva karikatuur Enn Vetemaa: vähihaigete agoonia koht pole suitsupakil (11) Postimees 1910. aastal: meie söögikohtade viletsus Sirje Niitra: ega asi enne parane, kui suitsetajate peale ei hakata imestava pilguga vaatama (8) Juhtkiri: lihtsad keerukad mured Kultuur Suure filmipeo viimased päikeseringid Rut Bryki võlumaailm Sport USA ja Soome murdsid MMil nelja hulka Uue taseme ootus ja kümme tundi tühja tööd Kaks Eesti klubi hakkab mängima Meistrite liigas Djokovici 12. üritus Suusahüppaja uskumatu teekond rattaspordi tippu Sevilla jätkab Euroopa liiga valitsemist Tallinn Saared tahavad omavahel köit vedada Tarbija Lõuna-Jaapani tundmatumad pärlid Tartu Tähtverelased asutavad seltsi Fotod: üks päev Kvartalini Volli Kalm: väärikast ajaloost üksi jääb väheks (1) Ilus pikk sol sõrmedeta pillitüdrukult Meelelahutus Koomiks Sudoku

Tee-ehitus säästab liiklejatele 8,5 miljonit eurot aastas

3 min lugemist
FOTO: Pm

Tallinna-Tartu maantee uut trassi on projekteeritud juba 1937. aastast alates, sest praegune teeb nii mitmeski kohas sisse suure kaare, mis aja-, kütuse- ning autoremondikuludena läheb igal aastal eestlastele maksma miljoneid eurosid. Aprilli lõpus kinnitas valitsus aastateks 2017–2020 eelarvestrateegia, mille kohaselt ehitatakse 2018. aastast alates Tallinna-Tartu maantee Kose-Mäo lõik neljarajaliseks uue marsruudi alusel. See lühendab Eesti kahe suurema linna vahelist maad autoteel umbes viie kilomeetri jagu, spetsialistide hinnangul on ajavõit 10–15 minutit.

Tellijale Tellijale

1930. aastate lõpus nähti ette, et maantee võiks kulgeda isegi Paidest lõuna poolt, et säästa kilomeetreid ka Paidest Pärnu poole viivalt maanteelt. Kuna Paidest põhja poole jääv Mäo teelõik ehitati neljarajaliseks juba mõned aastad tagasi, pole seda plaani võimalik enam ellu viia, kuid teed mitme kilomeetri võrra lühenda saab küll, sest enne Paidet kulgebki maantee üsna sinka-vonka.

19.05.2016 21.05.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto