R, 9.12.2022
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Sularahaautomaat jättis kliendi pangakaardita

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Sularahaautomaat jättis kliendi pangakaardita
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments 2
SEB rahaautomaat ei andnud Nordea kaarti tagasi.
SEB rahaautomaat ei andnud Nordea kaarti tagasi. Foto: Erakogu

Nordea panga klient jäi oma pangakaardist ilma, kui püüdis SEB automaadist raha välja võtta. Kaardi kättesaamine osutub üllatavalt keeruliseks.

«25. mail võtsin Nordea pangakaardiga Paide Konsumi juures SEB pangaautomaadist 65 eurot välja. Soovides kaarti kätte saada, vajutasin nupule «Lõpeta», mis peale ilmus ekraanile hoopis teade «Kahjuks ei saa kaarti väljastada»,» kirjutas Kalle Kroon. Ühelegi nupule vajutamine ei aidanud, kaarti ta kätte ei saanud, ka ei saanud teised soovijad automaati kasutada ning Kroon helistas SEB infonumbrile.

SEB esindaja ütles talle, et nemad midagi teha ei saa, neile pole mingit veateadet tulnud ja pöördugu ta pangakaardi kättesaamiseks Nordea panka, kus talle antakse uus kaart. Nordeast aga soovitati tal oma kaardimurega hoopis SEB poole pöörduda.

«Pangad pakuvad vastastikku teenuseid raha väljavõtul automaadist. Seega peaks see olema teenuse pakkumine, millega kaasneb vastutus. SEB väitel olevat mingil põhjusel nende automaadi eest vastutav Nordea,» rääkis Kroon, kes ei jõudnud olukorra absurdsust ära imestada.

Krooni sõnul saadi Nordeas tema murest vähemalt niipalju aru, et ülejäänud sularaha sai ta kontoris kohapeal probleemideta kätte. «Uut kaarti pole ma veel saanud, see pidavat tulema viie pangapäeva jooksul, kas see midagi maksab, ei tea,» ütles ta.

SEB pressiesindaja Evelin Allase sõnul ei anna pank turvalisuse kaalutlustel tagasi pangakaarte, mille automaat on konfiskeerinud. Põhjuseid, miks automaat pangakaardi konfiskeerib, võib Allase sõnul olla erinevaid: kaart võib olla aegunud, suletud või blokeeritud, pangaautomaadil võib olla tehniline rike.

«Kuna tegemist oli teise panga kliendiga, siis palusimegi kliendil ühendust võtta oma pangaga ja uurida, mis võis olla see põhjus, miks automaat tema kaardi võis konfiskeerida,» ütles SEB pressiesindaja. Ta selgitas, et pank tellib kliendile uue pangakaardi või annab asenduskaardi, kuid seda saab teha vaid kliendi enda pank.

«Kui klient jäi ilma oma pangakaardist meie automaadi vea tõttu, siis hüvitame kliendile uue pangakaardi väljastamisega seotud kulud,» lubas Allas.

Nordea panga pressiesindaja Jane-Liina Liivi sõnul võib automaadis pangakaardist ilma jääda üldiselt kahel juhul.

«Kas automaat sööb kaardi ära automaadi enda tehnilise rikke tõttu või klient on mingil põhjusel ise oma kodupangale millalgi märku andnud kaardi kadumisest vms, mistõttu kaart siis lihtsalt kodupanga poolt võõras automaadis blokeeritakse,» tõi ta näiteid. Tavaliselt on Liivi sõnul aga põhjuseks siiski rikkis automaat, mis võib kaardi alla neelata.

«Üldjuhul ongi nii, et kui kliendi kaart jääb võõrasse automaati kinni, siis automaadi avamine kaardi kättesaamiseks on kulukas ja aeganõudev protsess, mistõttu klient suunatakse siiski oma kodupanka, kust ta saab uue kaardi tellida,» rääkis Liiv. Tehniliste probleemide tõttu kaardist ilma jäänud Nordea klient ei pea uue pangakaardi saamiseks eraldi tasu maksma.

Liivi sõnul on praegusel juhul raske öelda, kelle süül klient pangakaardist ilma jäi. «Siin sõltub palju sellest, mis põhjustel klient kaardist ilma jääb: kas automaadi tehniline rike, kaardi blokeerimine mingil põhjusel kodupanga poolt võõras automaadis või kliendi enda eksimus, kui ta on võõras automaadis kogemata mitu korda vale PIN-koodi sisestanud vms,» sõnas Liiv.

Märksõnad
Tagasi üles