
Šveitsis avatakse maailma pikim, sügavaim ja kalleim 57 kilomeetri pikkune raudteetunnel. Projekt läks maksma 12,2 miljardit šveitsi franki ehk 11 miljardit eurot ning paraku ka kaheksa töötaja elu.
Šveitsis avatakse maailma pikim, sügavaim ja kalleim 57 kilomeetri pikkune raudteetunnel. Projekt läks maksma 12,2 miljardit šveitsi franki ehk 11 miljardit eurot ning paraku ka kaheksa töötaja elu.
Gotthardi baastunnel on ehitatud Milano ja Zürichi vahelisele raudteelõigule, mis kulgeb läbi maaliliste Šveitsi Alpide. Täpsemalt asub see mägises Gotthardi aheliku piirkonnas, mis on olnud peamine põhja-lõuna suunaline ühenduslüli Itaalia ja Šveitsi vahel. Kuni 1882. aastani, mil avati vana Gotthardi tunnel, oli piirkond väga raskesti läbitav. Nagu nüüd, oli ka toonane 130 aastat tagasi ehitatud tunnel tõeline läbimurre.