Sisukord
Tartu Postimees
Postimees
06.06.2016
Eesti Veneetsias tegeleti poliitika ja rahvusküsimustega Suur saladus: kus laps tapeti ja kuidas ta leiukohta transporditi Varvara mõrtsukat otsiti naaberlinnast teisel pool piiri ja Minskist (1) Male Mälumäng Dilbert Horoskoop Tagakülg Palju õnne Ossinovski: erakonnad on ebajärjepidevad (1) IRL asus Jõksi selja taha Herkel jätkab Vabaerakonna esimehena Kuningaküla metsatulekahju piirkonnas tekkis uus põleng Esikülg 6. juuni PPA uus peakaplan pühitseti ametisse Aasta 1921: Postimees, kui vanim ja väärikaim eestikeelne ajaleht peab harima ja teenima kogu ühiskonda Majandus Vigase määruse tõttu lendasid kalandusfondi miljonid tuulde (1) Lennufirma, mida veel ei ole Välismaa PIKK PROTSESS. Tšaadi hirmuvalitseja Hissène Habré vastu algatatud kohtuistung kestis 17 aastat. Üleujutused halastasid Pariisile Peterburilasi ajab raevu mõte Kadõrovi-nimeliselt sillast (1) Välismaa lühiuudised KOHALIK VAADE: Egeuse meri tekitab naabrites Kreekas ja Türgis pingeid PILTUUDIS: Californias võitlevad sajad tuletõrjujad metsapõlenguga Arvamus Andrus Alber: äärmuslasi valida võid, aga jalgratast osta ei tohi (5) Michael McFaul: venelastele pole kunagi lubatud, et NATO Ida-Euroopasse ei laiene (16) Juhtkiri: sotsid – ainus valgusejõud või tavaline partei? (1) Päeva karikatuur Urve Eslas: minu huvid ja meie huvid (7) Postimees 1931. aastal: stratosfäär on muutunud «käidavaks» Sport Tipptreenerid: noori pole võtta, noortetreenerid: noortele ei anta võimalust Spordi lühiuudised Eesti mäng tekitas avaturniiril vaid korraks väikese närvikõdi Fotofiniš jättis maailma kümnenda numbri EMilt eemale (8) Djokovic sai lõpuks oma tahtmise ja tegi Prantsusmaal ajalugu Läbi aegade parim – alati suurte sündmuste keerises Paar julgustavat fakti koondisest ja vana probleem Tarbija Aeg on investori parim sõber Tartu Värskenduskuuri läbinud Uus Õu avas hooaja Juubel lõi Ain Kaalepi silma särama Kaks graatsiat ja vana õhuäss panid publiku ahhetama Maanteeameti büroo sulgemise plaan pahandab kohalikke (1) Tartu lennujaama juht: lendajate hulk kasvab stabiilselt Koolipoisi kaks ja eeskujulik viis vajuvad ajalukku (2) Ultraraudmees paneb inimvõimed proovile: 80 tunniga viis täispikka triatloni Juhtkiri: 1. juuni paine Vaadakem Raadit kui tervikut, mitte kui kuhilat maatükke Meelelahutus Koomiks Sudoku

Juhtkiri: 1. juuni paine

2 min lugemist

Läinud nädal pakkus tõsist mõtteainet, millest peaks rääkima Tartu Postimehe juhtkiri. Kas uuest mänguväljakust, mida ei avatud lastekaitsepäeval, 1. juunil, sest linnapea oli välismaal ega saanud linti lõigates särada? Või hoopis prügimajanduses seoses 1. juunist vahetunud vedajaga puhkenud segadusest? Või parkimiskorralduse valulikust muutmisest alates sestsamast päevast?

Prügivedaja vahetus, mõnelgi majal polnud üldse kasti, teisel ajas kast üle ja haises. Uus vedaja heitis kinda linna poole, kes polnud neile väidetavalt andnud korrektseid andmebaase. Siiski lubas firma, et kuu lõpuks saab kord majja. Kehv lohutus, ent siiski lahendus.

Tasulise parkimise ala laienemine tabas seevastu paljusid linlasi ebameeldivalt ning ilmselt pikaks ajaks. Parkimiskorra muutmise otsus oli volikogus langenud küll juba jõulude eel, kuid teavitamine, selgitamine ja avalikkusega läbi arutamine jäi ilmsesti puudulikuks. Nii näitab tagasiside. Küsimus ei ole üksnes selles, et uue korra esimeseks päevaks polnud kõik infotahvlid üles jõudnud või vahetatud.

Tartu Postimees peab õigeks, et linn propageerib rattaliiklust, jala käimist ja ühistransporti. Õige on ka see, et parkimist tuleb korraldada, soodustada parkimismajade ehitamist ja luua tänavatel olukord, kus oleks võimalik kiireteks asjatoimetusteks või poes käimiseks ka linnasüdames kiirelt parkimiskohti leida.

Tuleb aga ka tunnistada, et ühistranspordi senine korraldus ei soosi alati bussi eelistamist autole. Üks näide. Lapsevanem viis seni lapsed autoga lasteaeda, parkis siis auto C-piirkonda ning läks tööle. C-piirkonna kuutasu oli 25 eurot. Nüüd asuks talle vähegi sobiv parkimiskoht B-piirkonnas, kuutasu oleks kaks korda kallim. Tulemus: naine viib lapsed autoga lasteaeda, siis viib auto koju tagasi ning tuleb sealt kaubanduskeskuse tasuta bussiga kesklinna tööle.

On teada, et linnalähedastest asumitest on bussiühendus linnaga harv, rääkimata kaugematest maakohtadest, kust Tartus tööl käiakse. Paraku ei ole linnal neile, sunnitult autoga linna tööle käijatele, seni ette näidata lubatud uusi pikaks ajaks parkimise parklaid.

Parkimiskorralduse muutmise põhjendus oli, et linn on täis pargitud, kinni pargitud, umbe pargitud. Et tasulise parkimise ala serva taga trügitakse majade kruntidele, hoovi. Aga juba praegu on selgeid märke, et inimesed on asunud valima tasulise parkimise ala piiri taga uusi tänavaid, kuhu autosid jätta. Probleem on kolitud uute inimeste värava ette.

Praeguse muudatusega läks parkimine kallimaks või tasuliseks ka mitmel sellisel tänaval, mis ei olnud varem täis pargitud või oli seda harvadel päevadel. See jätab mõneti mulje, et parkimistasu tõstmine ja tasulise parkimise ala laiendamine ei olnud mitte parkimiskorralduslik abinõu, vaid vahend linnaeelarvesse raha juurde saada.

Seotud lood
    04.06.2016 07.06.2016
    Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
    Logi sisse
    Sul ei ole kontot?
    Loo Postimees konto