«Riigihanke korraldamisel avatud menetlusega on võimalik saavutada konkurents ning seega eelduslikult ka soodsam hind. Esialgsete plaanide kohaselt oleks vaheperioodi hankelepingu tingimused sarnased hetkel kehtiva lepingu tingimustega,» seisab õiendis.
Tartu abilinnapea Valvo Semilarski selgitas, et need eelnõud on koostatud ajasurve all. Nimelt koguneb volikogu enne suvepuhkust viimast korda juuni lõpus ja juba sel nädalal peaks eelnõu olema linnamajanduskomisjoni päevakorras. Küsimus on aga, kumb neist eelnõudest esitatakse ning kumb kõrvale jäetakse.
Semilarski möönis, et teoreetiliselt on võimalik lõpuni minna ka toppama jäänud põhihankega, mille eesmärk oli leida vedaja, kes alustaks lepinguperioodi uute gaasibussidega 2017. aasta 1. juulist, ja leping sõlmitaks kümneks aastaks.
Ajavaru selleks veel on. Praegu on pakkumuste esitamise tähtaega edasi lükatud 12. juulile.
«Olukorrale vastavalt peame kõikide võimalike variantidega olema stardivalmis, kaasa arvatud vahehange, lepingu pikendamine ja n-ö suur hange,» nentis Semilarski.
Ta ütles, et tema ei tahaks spekuleerida, milline lahendus kõige tõenäolisemalt käiku läheb.
Hanke tingimused vaidlustasid Sebe tütarfirma Eesti Buss, MPR Liinid ning Balti Bussi Grupp.
Eesti Bussi kaebuse jättis Tartu halduskohus läbi vaatamata, selline teade saabus eile, kuid võimalus on edasi kaevata. Balti Bussi Grupi värske vaidlustus on aga esitatud riigihangete vaidlustuskomisjoni.
Eile õhtul enne lehe trükkiminekut selgus, et Sebe on nõus lepingut praegustel tingimustel kahe aasta võrra pikendama. Linnavalitsus arutab Sebe ettepanekut täna hommikul.