Sisukord
Tartu Postimees
Postimees
14.06.2016
Eesti Mälumäng Dilbert Horoskoop Süstlavahetuspunkt kolib Koplist Paldiski maanteele Palju õnne Tartu linn kahtlustab ürituste korraldajat reservfondi väärkasutamises Tagakülg Male Koormast pudenenud oder võttis maantee enda alla Eesti lühiuudised Ilves kuulutas haldusreformi seaduse välja Bussifirmad tõrguvad eelmüüki laiendamast Haiglajuht käis naisega komandeeringute pähe puhkamas (10) Politsei soovitab piirata haiglajuhtide ametiaega Puudega inimesed tööle sundimist õigeks ei pea (4) Jahikoerapasse hakkab välja andma tõuühing Majandus Majanduse lühiuudised Testlio juht: ettevõtjad peaksid lahendama tõelisi probleeme Riik hakkab investeerima idufirmadesse Mööblisari My Little Avenue muudab lastetoa mängulinnaks Nõrk elektriühendus takistab maal tootmist Välismaa Portugal ja Prantsusmaa liidus Euroopa vastu Rünnak mõjutab presidendivalimisi Välismaa lühiuudised Süüria põgenikud Jordaanias: meie kodumaa on kui ohtlikke loomi täis mets (5) Arvamus Siim Kallas: suurema Eesti riigi poole (9) Arseni Roginski: et leida Balti riikidega ühine keel, tuleb Venemaal tunnistada kuritegusid (21) Juhtkiri: «Stalinit oleks teile tarvis!» (12) Lauri Hussar: imetabane Postimees (2) Postimees 1993. aastal: KGB üritas värvata Balti Instituudi direktorit Ivo Ilistet Kultuur Ja igavikulinnuke laulab… Ellujääja mälestused: Eesti kultuuridessant Peterburi Sport Tiitlikaitsja ebaveenev algus Spordi lühiuudised Jalgpallipeost peksupeoks Laanmäe kontrollis emotsioone ja paugutas võimsa tulemuse Kas näeme jalgpallimaailmas uue dünastia sündi? Küps kapten Crosby viis ühtse sõpruskonna võidule Visa jalgpallikääbus ei karda kedagi Tallinn Süstlavahetuspunkt kolib Koplist Paldiski maanteele Tarbija Uus telefon jälgib ümbrust Tartu Minu ema rääkimata lugu: sünnipäevakingiks sõit tundmatusse Tõrge bussihankel sunnib otsima päästeplaani Sügisel ootab külastajaid uuem raamatukogu Käratseja kaitseb nii ennast kui ka naabreid Meelelahutus Koomiks Sudoku

Tõrge bussihankel sunnib otsima päästeplaani

2 min lugemist
Millised bussid sõidavad Tartus tuleval suvel? Pregu vastust pole. FOTO: Margus Ansu

Tartu bussihankel on tekkinud segane seis, kus linnavalitsus on volikogule esitanud kaks teineteist välistavat eelnõu, sest on teadmata, kuidas ikkagi tagada see, et bussiliiklus jätkuks Tartus ka tuleva aasta juulis, kui on lõppenud leping praeguse vedaja Sebega.

Reedel esitas linnavalitsus volikogule eelnõu, mille järgi volikogult küsitakse nõusolekut pikendada Sebega lepingut kuni kahe aasta võrra.

Samas esitas linnavalitsus ka eelnõu, millega küsitakse volikogult nõusolekut kuulutada välja hange vedaja leidmiseks kaheks aastaks.

Bussiliikluse katkemise oht

«Tänaseks on tekkinud oht, et 2017. a võib senise riigihankega edasiminekul tekkida oht bussiliiniveo teenuse katkemiseks,» seisab esimese eelnõu õiendis. «Vaidlustuste esitanutel on võimalik pakkumuste esitamise tähtaega määramata aja võrra edasi nihutada ning kõikide vaidluste lõppemisel jääb riigihanke lõpuleviimiseks ning edukaks tunnistatud pakkujal vajalike ettevalmistuste tegemiseks tänase riigihanke tingimuste kohaste vedude alustamiseks liialt vähe aega.»

Õiend lõpeb kooloniga, mille järel peaksid olema nimetatud tingimused, mille järgi linnavalitsus saaks lepingut pikenda, aga neid kirjas ei ole.

Sebe on linnale ühe pakkumuse juba teinud, sellega kujuneks liinikilomeetri hind praegusest kallimaks ja linn lükkas pakkumuse tagasi.

Eilseks oli kokku lepitud uute tingimuste esitamine.

Plaan B

Teise igaks juhuks koostatud eelnõu õiend sisaldab tõdemust, et läbirääkimised Sebega lepingu pikendamiseks kuni kaheks aastaks ei ole vilja kandnud. «Paraku ei ole AS Sebe nõustunud ettepanekuga pikendada lepingut samadel või soodsamatel tingimustel,» on õiendisse kirjutatud.

Järgneb tõdemus, et nii tähtsa teenuse kui ühistransport katkemist ei saa linn lubada ja seetõttu on mõistlik korraldada avatud menetlusega riigihange vedaja leidmiseks vaheperioodiks, st kaheks aastaks, et oleks võimalik lõpuni minna pikema perioodiga riigihankega vedaja leidmiseks.

«Riigihanke korraldamisel avatud menetlusega on võimalik saavutada konkurents ning seega eelduslikult ka soodsam hind. Esialgsete plaanide kohaselt oleks vaheperioodi hankelepingu tingimused sarnased hetkel kehtiva lepingu tingimustega,» seisab õiendis.

Tartu abilinnapea Valvo Semilarski selgitas, et need eelnõud on koostatud ajasurve all. Nimelt koguneb volikogu enne suvepuhkust viimast korda juuni lõpus ja juba sel nädalal peaks eelnõu olema linnamajanduskomisjoni päevakorras. Küsimus on aga, kumb neist eelnõudest esitatakse ning kumb kõrvale jäetakse.

Semilarski möönis, et teoreetiliselt on võimalik lõpuni minna ka toppama jäänud põhihankega, mille eesmärk oli leida vedaja, kes alustaks lepinguperioodi uute gaasibussidega 2017. aasta 1. juulist, ja leping sõlmitaks kümneks aastaks.

Ajavaru selleks veel on. Praegu on pakkumuste esitamise tähtaega edasi lükatud 12. juulile.

«Olukorrale vastavalt peame kõikide võimalike variantidega olema stardivalmis, kaasa arvatud vahehange, lepingu pikendamine ja n-ö suur hange,» nentis Semilarski.

Ta ütles, et tema ei tahaks spekuleerida, milline lahendus kõige tõenäolisemalt käiku läheb.

Hanke tingimused vaidlustasid Sebe tütarfirma Eesti Buss, MPR Liinid ning Balti Bussi Grupp.

Eesti Bussi kaebuse jättis Tartu halduskohus läbi vaatamata, selline teade saabus eile, kuid võimalus on edasi kaevata. Balti Bussi Grupi värske vaidlustus on aga esitatud riigihangete vaidlustuskomisjoni.

Eile õhtul enne lehe trükkiminekut selgus, et Sebe on nõus lepingut praegustel tingimustel kahe aasta võrra pikendama. Linnavalitsus arutab Sebe ettepanekut täna hommikul.

Seotud lood
    13.06.2016 15.06.2016
    Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
    LOGI SISSE
    Sul ei ole kontot?
    Loo Minu Meedia konto