Sisukord
Arvamus
Postimees
18.06.2016
Eesti Horoskoop Mälumäng Male Dilbert Palju õnne NO99 - meie ajastu au, mõistus ja südametunnistus Remo Holsmer kaotas kohtus Postimehele Eesti lühiuudised Tartus saavad lapsed suvel tasuta suppi Närusevõitu lahkumine (1) Vihm ajab loomad liikvele Südamega inimõiguslane (1) Protest süstlavahetuspunkti vastu üha häälekam (2) Roman Toi 100 – kahel pool ookeani Tagakülg Saaremaa järveparandajatel puudus töödeks luba Majandus Majanduse lühiuudised Lennujaam valmistub Eestit esindama läbi ajutise ebamugavuse Tootlikkus väheneb kogu maailmas (3) Välismaa Äärmuslane mõrvas parlamendiliikme Lobitööd tegev Kataloonia avab esindusi Vanas ja Uues Maailmas Välismaa lühiuudised Raport: Soome valitsus ei välista vajadusel NATOga liitumist Ungari piiril laiub eikellegimaa (5) Kataloonia poliitik: «Meie rahval on õigus ise otsustada.» (1) Arvamus Marti Aavik: sõjahüsteeria? Kus, Mailis Reps? (22) Päeva karikatuur Postimees 1991. aastal: kas kindral Kork rääkis liiga palju? Südamega inimõiguslane (1) Närusevõitu lahkumine (1) Veel üks Pärt Ühiskonna lõhestaja (1) Juhtkiri: äge peatänav – tehkem ära (1) Taavi Veskimägi: julgus olla juhina sina ise (1) Ülo Tuulik: ta ei pakkunud viiki Che Guevarale (in memoriam Viktor Kortšnoi 1931–2016) Kultuur Iseenda saarel merehädaline Hakkajate poiste rivi saab tubli täienduse! Veerand miljonit sõna eesti kirjandusest Eesti filmid said hindeks 4 kahe miinusega Täna kantakse kätel, homme lamad rentslis Nädala album. Tantsupõranda meistriklass Aja auk. MARRSi kroonikad NO99 - meie ajastu au, mõistus ja südametunnistus Noortepärane nümfomaania (4) Cornelius Hasselblatti Eesti jõudmine eesti keelde Sport Spordi lühiuudised Euroopa uus jalgpalliriik ähvardab kaks EM-tiimi mängijatest tühjaks tõmmata (1) Mis on Islandi spordiime tagamaad? Peep Pahv: elu muutev karistus neile, keda pole süüdistatudki (39) Zlatani viimane suur võimalus kipub luhta minema Jamesi jõud ja Curry närvid: meister selgub seitsmendas mängus Tallinn Protest süstlavahetuspunkti vastu üha häälekam (2) AK Teeme rahval tuju paremaks ehk soovitusi jaanipühadeks Viimane veerg Mihhail Šiškin: Venemaal on oodatud, et midagi muutub, kuid nüüd ei usu seda minagi (8) Juhtkiri: äge peatänav – tehkem ära (1) Oleg Kudrin: sõda ja rahu Odessa moodi (9) Õigeusu kirik koguneb üle tuhande aasta Rohkem tänavat inimestele ehk Pariisist, Viinist ja Tallinna peatänavast Tiina Leemets: Lumivalguke (2) Peeter Langovitsi tagasivaade: Undi pööriöine müsteerium Alguses oli Narva (maan)tee (1) Maailma linnad istuvad kõik samas tupikus (1) Arter Mihkel Raud: kultuurikandjate kadumine mõjutab meie maailma (2) Perega maale – aga mis see kõik maksab? Nägu puhtaks ilma veeta Keha kui lõuend Mustamäe nuhtlus Juuli Lill: olen oma kehaga rahul Ajakirjaniku esimene droonilend kulges kaotusteta elavjõus ja tehnikas (2) Kaks tundi väntamist hommikukohvi nimel Kaduge linnast! Minge metsa Ettevaatust, suve idika(ngelase)d on taas liikvel! (1) Sõiduproov: Volkswagen Tiguan. Wolfsburgi kuulikindel Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Maailma linnad istuvad kõik samas tupikus

4 min lugemist

Helsingi ühe südatänava Hämeentie peatne muutmine jalakäijate alaks kinnitab, et maailma suurlinnad seisavad samade probleemide ees – magistraalikeskne linnaplaneerimine on ammendunud ning probleemide lahendamise asemel tekitab neid hoopis juurde.

Tellijale

Suurlinnades 20. sajandil levinud funktsionaalne linnaplaneerimine lahendas toona tõsise probleemi: elukohtade ja tööstuse koondumine linnakeskustesse oli muutnud elukeskkonna saastunuks ja ebameeldivaks. Mootortranspordi areng lubas kolida elamise puhtamasse äärelinna, äripiirkonna südalinna ja tööstuse neist eemale. Linnaplaneerimine põhiküsimuseks sai nende piirkondade tõhus ühendamine mootortranspordiga.

Kuus aastakümmet transpordikeskset linnaplaneerimist on meid sellega nii ära harjutanud, et peame seda enesestmõistetavaks ning vaat et ainuvõimalikuks.

Kuid nüüd teame, et sõiduradade lisamine pole linnade umbautostumise probleemi lahendanud, vaid vastupidi. Võimalusi linnas liikumiseks on palju ja inimene valib neist ikka mugavaima – seepärast toobki rohkem sõiduradu linna rohkem autosid, rohkem jalgrattateid aga rohkem jalgrattureid.

17.06.2016 20.06.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto