Füsioterapeut Taavi Metsma näitab praktikant Raiko Karpovi peal ette. Seljalihaste tugevdamiseks sobib hästi harjutus, mille algasendis tuleb laskuda põlvili ning panna käed maha. Seejärel tuleb esimesena välja sirutada
parem käsi ja vasak jalg ning hoida neid hetke õhus. Sama korrata teise käe ja jalaga. Harjutuse saab teha raskemaks, kui tõsta toetava jala säär maast lahti. Samal ajal tasub panna tähele, et selg ei läheks nõgusaks. Kui
harjutus põhjustab valu, tuleb see teha lihtsamaks, näiteks tõsta ainult ühte kätt või jalga. Teise harjutuse algasend on paremal ülemisel fotol. Seegi harjutus seisneb vastaskäe ja -jala sirutamises.
Füsioterapeut Taavi Metsma näitab praktikant Raiko Karpovi peal ette. Seljalihaste tugevdamiseks sobib hästi harjutus, mille algasendis tuleb laskuda põlvili ning panna käed maha. Seejärel tuleb esimesena välja sirutada parem käsi ja vasak jalg ning hoida neid hetke õhus. Sama korrata teise käe ja jalaga. Harjutuse saab teha raskemaks, kui tõsta toetava jala säär maast lahti. Samal ajal tasub panna tähele, et selg ei läheks nõgusaks. Kui harjutus põhjustab valu, tuleb see teha lihtsamaks, näiteks tõsta ainult ühte kätt või jalga. Teise harjutuse algasend on paremal ülemisel fotol. Seegi harjutus seisneb vastaskäe ja -jala sirutamises. Foto: Tairo Lutter

Lausa viiendik Põhja-Eesti regionaalhaigla (PERH) ambulatoorsetest visiitidest neuroloogi juurde võiksid olla olemata, kui perearstid ei suunaks seljavalu üle kaebajaid eriarsti juurde.

Sageli jõuavad neuroloogi vastuvõtule seljavalu üle kurtvad patsiendid, kellest enamikku ei saa spetsialist aga kuidagi aidata.