Andmed jooksevad kokku ajusse nimega H5000 CPU. Paljalt selle hinna eest saaks kokku panna paar-kolm mehisemat mänguriarvutit ning selle ARM-protsessorid töötlevad ja kuvavad andmeid 50 korda kiiremini kui eelmise põlvkonna seadmed (loo veebiversioonis võib vaadata H5000 videotutvustust).
Milleks on sellist kiirust vaja ja kas kogu elektroonikasse taotud viiekohaline summa õigustab ennast?
«Küsimus on tõesti sekundites,» rõhutab kapten Žuravljov. «Meil on vaja täpselt teada, kus on stardiliin, kus me selle suhtes oleme ja mis hetkel me antud tingimustes selleni jõuame. Startides on ülioluline otsustada, kummalt poolt poid läheneda, ning seda pole võimalik enam silma järgi teha. Pool paadipikkust ja loetud sekundid võivad otsustada etapi saatuse.»
Mulle tundub, et kõrvalkai ääres seisvate jahtide meeskonnaliikmed püüavad poole kõrvaga meie juttu ja muigavad omaette, et eks me näe, palju on Žuravljovil sellest küberneetilisest salarelvast kasu. Igatahes esimesel, Pärnu-Kihnu etapil tuli Amserv Toyota oma klassis teiseks.
Enne starti käib jaht stardiliini juures ja märgib täpselt ära selle otspunktid, n-ö paigaldab virtuaalsed poid. Kui sõiduks läheb, mõõdab süsteem reaalajas muutuvaid keskkonnatingimusi ja selle järgi võtab kapten vastu otsuseid.
Baastehnoloogia, millega võib valgete purjede all lõbusõitu teha, kõrge klassi võistluspurjetamises ei rahulda. Täpne – ja mis põhiline, kiire – informatsioon jahi positsioonist ja ümbritsevatest tingimustest on oluline konkurentsieelis.
«Kui enne starti keerab tuul kümme kraadi, siis pean sellest teada saama sisuliselt sekundite jooksul. Siia lisandub muidugi minu enda ja meeskonna viivitus. Kui andmetöötlus hilineb viis kuni kümme sekundit, siis pean ehk starti minema teiselt poolt, kuna valelt poolt startimine võib otsustada etapi saatuse,» seletab kapten toore arvutusevõimsuse tähtsust.