Sisukord
Autosport
Postimees

Suur madin vormel-1 turvavidina ümber

2 min lugemist
Ferrari piloot Sebastian Vettel ei tunne end Haloga vormelis kõige mugavamalt. FOTO: SCANPIX

Rahvusvaheline Autoliit (FIA) soovib võtta 2017. aasta hooajast alates kasutusele Halo-nimelise seadeldise, mille otstarve on vormelipilootide võimalike peavigastuste vältimine. Paraku pole Ferrari välja töötatud turvalahendus kõigi vormel-1 meeskondade jaoks just meelepäraseim valik, kuigi lõppsõna jääb igal juhul FIA-le.

Tellijale Tellijale

Kõik sai alguse sellest, kui 37-aastane britt Justin Boyd Wilson, kes sõitis IndyCari sarjas Honda vormeliga, eelmise aasta 23. augustil traagilisse õnnetusse sattus. Kunagine F-1 piloot suri saadud vigastustesse järgmisel päeval.

Nimelt sõideti USAs Pocono ringrajal toimunud võidusõidul viimaseid ringe, kui liidrikohal figureerinud ameeriklane Sage Karam kihutas vastu seina ning õnnetul kombel lendas tükk tema masinast vastu Wilsoni pead, kes kaotas teadvuse ja tuiskas omakorda rajapiirdesse.

Õnnetusjuhtumile reageeris aga omapoolse kontseptsiooniga Mercedese tiim, kes pakkus kokpiti kaitselahendusena välja ’’Halo’’, kuid mille arendamise võttis hiljem enda õlule hoopis Ferrari meeskond. Seni on nemad ka ainsad, kes on võtnud vaevaks titaanist ehitatud kaldus turvakaart reaalselt testida.

14.07.2016 16.07.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto