Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Postimees 1914. aastal: Skandinavia tunneli-eelnõu

Pilt on illustreeriv. FOTO: Internet

Kopenhagenis äratab praegu suurt tähelepanemist kahe inseneri tunneli-eelnõu, mille järele Rootsi- ja Taanimaad raudteega tahetakse ühendada, mida mere-väina alla kaevatud tunneli kaudu tahetakse juhtida.

Insenerid on täieliku eelnõu välja töötanud ja valitsusele hääkskiitmiseks edasi andnud. Insenerid paluvad aktsiaseltsi asutamiseks luba, siis kui Taani ja Rootsi valitsus kulusid kanda ei taha.

Eelpool nimetatud kahe inseneri eelnõud mööda algaks kavatsetav raudtee Seelandi idaranna juurest, lõunapool Kopenhagenit. Tunnel ise algaks Amageri idaranna juurest ja lõppeks Limnhamnis, lõunapool Malmöt. Raudtee läheks siis Malmö keskjaama.

Kogu raudteeliini pikkus oleks 44 kilomeetrit, kuna tunneli pikkus 13 kilomeetrit oleks. Ehituse kulud oleksid 90 miljonit krooni.

Tunnelit tahetakse viie aasta jooksul valmis ehitada. Merealune maapind arvatakse lubjakivist olevat, nii et tööd ilma iseäralise hädaohuta võida ette võtta.

25.07.1914

23.07.2016 26.07.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto