Sisukord
Arter
Tänane leht
30.07.2016
Eesti Mälumäng Michali arvates tuleb asenduslaevad igal juhul võtta (11) Dilbert Male Horoskoop Palju õnne Punaste busside pealik Veel üks Padar Ruhnust kainerisse viidud poepidaja ütleb, et saatan sai temast jagu Viljandi folk paneb linna kultuurist kihama (1) Eesti kaevudes elavad nähtamatud vaenlased (1) Majandus Majanduse lühiuudised Punaste busside pealik Kiiremini? Kõrgemale? Kaugemale? (2) Välismaa 21. sajandi märter Välismaa lühiuudised 30.07 Alkohol lammutab India ühiskonda Möödub 50 aastat USA esimesest massitulistamisest Kastid pole Indiast kadunud Arvamus Postimees 1996. aastal: Edgar Savisaar ei ole kättemaksuhimuline Veel üks Padar Punaste busside pealik Õiglane marionett 21. sajandi märter Päeva karikatuur Evelyn Kaldoja: praktiline variant (2) Juhtkiri: Eesti vaadatuna läbi statistikaprisma Sport Õiglane marionett Vehklemine - duellide keelamisest Eesti medalimasinani Igivana küsimus – kes vastutab korvpallinoorte kehvade tulemuste eest? (1) Kalju tõestas, et neil on kordusmängus võimalus Arter Ideaalmehe valem Restoranid julgetele Vene sõjalaeva saladus ehk laevahukk Kadrioru rannas (3) Klaas veini korki eemaldamata ehk Lõpeta joomine, hakka maitsma Nii me elasime. Kas mäletate? Eesti kunsti esirebel Sandra Jõgeva: keegi pole mulle maksnud selle eest, et ma käituks korralikult! (4) Aja märk: festivalilavad on vallutanud DJd Anu Saagim: tee tööd ilusalt Klassikat Postitee äärest Personaaltreener «Miss Kõhulihas» (3) Geopeitusest Pokemonideni – USA sõjavägi tõi rahva tänavatele mängima Ketsid nurka – aitab küll. Mis põhjusel? «Kui meist kuulda pole, siis on töö hästi tehtud!» Prantslane proovib Lõuna-Eestit Meelelahutus Koomiks Sudoku

«Kui meist kuulda pole, siis on töö hästi tehtud!»

5 min lugemist
Lennuliikluse ohutust korraldab ohutusjuht Kaie Peerna (vasakul) vahel ka lennujuhtimistornist. FOTO: Eero Vabamägi

«Öeldakse, et väga ohutu on siis, kui lennukid on maa peal, aga meie ülesanne on teha lendamine ohutuks,» ütleb Kaie Peerna, ohutusjuht ja Lennuliiklusteeninduse ohutusosakonna juhataja. Ta rõhutab, et tema töö on meeskonnatöö ja oma kabinetist laua taga istumas leiab teda suhteliselt harva. Kõik algas aga sellest, kui ta klassivenna õhutusel läks Tartusse piloodiks õppima.

Tellijale Tellijale

Kui te 1998. aastal toonases Tartu Lennukolledžis õpinguid alustasite, kas olite oma kursusel ainus tüdruk?

Kursusel oli rohkem, aga piloodigrupis olin ainus tüdruk, olimegi seal üldse kolmekesi. Praegu koolitatakse kümmekond pilooti aastas. Tahtsin õppida midagi praktilist, omandada mingi oskuse. Tollal ma ühtegi naispilooti ei teadnud. Testide järgi sobisin nii piloodiks kui ka lennujuhiks.

Kas te praegu ka veel kopteriga lendate?

Töötasin kopteripiloodi ja lennuõpetajana ning enne töökohavahetust lubasin endale, et hoian mõlemat pädevust. Nii olen ka teinud. Võin lennata kahe kopteritüübiga – Robinson 22 (kahekohaline) ja Robinson 44 (neljakohaline).

Viimati, kui lendasin Nordicaga, oli mu oma õpilane lennuki kapten. Kuna hakkasin õpetama 2003 ja tegin seda tööd kümme aastat, on nüüdseks osast mu õpilastest juba kaptenid saanud.

Leian, et õpetamispaus tuleb kasuks – mulle ei meeldi need õppejõud, kes tulevad, löövad kausta lauale ja tolm lendab vahelt välja. Mulle meeldib õppematerjali arendada, aga selleks on vaja aega. Õpetan veel vaid lennuõpetajaid. Tänavu käisin esimest korda koolitamas ka salongipersonali ja julgestusinstruktoreid õpetamise metoodikas.

29.07.2016 01.08.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto