Sisukord
Eesti
Postimees
Postimees digipakett
Postimees digipaketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli digipakett

Laevad jäävad hiljaks ja Leedo võidutseb

3 min lugemist
Parvlaev Regula. FOTO: Jaanus Lensment

Maksumaksjale terendab sügisel seoses Saare- ja Hiiumaa parvlaevaliikluse ümberkorraldamisega uus kopsakas lisaarve. Juba viimased kuu aega räägitakse kuluaarides kindlas kõneviisis asjaolust, et neljast uuest laevast valmib tähtajaks vaid üks, kui seegi. Seetõttu soovib riik neil liinidel ka edaspidi vähemalt mõnda aega osta opereerimisteenust ärimees Vjatšeslav Leedolt.

Tellijale

1. oktoobrist parvlaevaliiklust opereerima hakkava riigiettevõtte Tallinna Sadam tütarfirma TS Laevad juhi Kaido Padari olukord on täbar. Ehkki avalikkusele esitleti parvlaevateenuse operaatori vahetust kui suurt edulugu, mis ühtlasi hoiab kokku maksumaksja raha, kogub Padari veetav projekt rahaliselt aina suuremaid mõõtmeid.

Poliitikud, kes operaatorivahetust algselt oma suure töövõiduna esitlesid, on orbiidilt kadunud. Nii peab Padar negatiivsetele uudistele järgnevat avalikkuse pahameelt üksi taluma. Ja siingi ei paista riigifirma otsustajad olevat kõige osavamad. Selmet avalikkusele kõik halvad uudised ja prognoosid korraga ära rääkida, raiutakse koera saba mitu korda.

Ajal, mil Padar lubab endiselt 1. oktoobriks Eestisse kolme uut laeva, aetakse ministeeriumikabinettides juba hoopis teist juttu. Postimehe andmeil arvestab majandusministeerium juba viimased kuu aega pigem asjaoluga, et Türgis ja Poolas ehitatavast neljast laevast jõuab tähtajaks Eestisse vaid üks.

Sestap on koostatud plaan B, mis näeb ette, et praeguselt operaatorilt ehk Leedolt renditakse laevu ja personali veel mitu kuud. Läbirääkimised selles osas juba käivad. Kuna riigiettevõttel on selg vastu seina, hoiab jämedat otsa enda käes Leedo.

27.07.2016 29.07.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto