Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Uute parvlaevade mootorivalik toob suured kulutused

Türgis valmivale parvlaevale Leiger hakati juuli lõpus tegema sõidukatsetusi, mis nüüdseks on Tallinna Sadama kinnitusel lõppenud. FOTO: TS Laevad

Erinevalt varasematest lubadustest saab uutes Tallinna Sadama parvlaevades kasutada üksnes kallist diislikütust, sest masinate tehnilise iseärasuse tõttu ei ole võimalik neid palju odavama veeldatud gaasi (LNG) kasutamiseks ümber seadistada.

Tellijale Tellijale

Asjatundjate hinnangul pidurdab diiselmootorite valimine Eesti majandusele uusi energeetilisi võimalusi pakkuva LNG-turu arengut märkimisväärselt. Kui aga nafta kallinemine muudaks praamidel LNG kasutamise möödapääsmatuks, tuleks uute mootorite soetamiseks investeerida kokku paarkümmend miljonit eurot.

«Segastel põhjustel ehitati uutele parvlaevadele hermeetilised ruumid LNG-mahutitele, mis võtavad päris palju ruumi ära, kuid peale osteti MTU-diiselmasinad, mida ei ole võimalik LNG kasutamiseks ümber seadistada,» ütles mereakadeemia laevamehhaanika lektoraadi juhataja Heino Punab.

11.08.2016 13.08.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto