Sisukord
Arvamus
Postimees
18.02.2020
Lapsele võib kõige ohtlikum olla kodu (1) Eesti Paarisaja õpetaja keeleoskus alla nõutu Apteegiketid ootavad riigikogu järgmist käiku Saeveskit ähvardab materjalipuudus Majandus Yandex.Taxi tegutseb Eestis seadusvastaselt (5) Alaealine saab poest suitsu ja viina lihtsa vaevaga Välismaa Lätlased kutsuvad tüli tõttu boikoteerima Taani suhkrut ja Lego klotse (2) Torm Dennis uputas Suurbritanniat Turistitõkke püstitamine Rooma sümboli ümber ärritab ajaloolasi Arvamus Juhtkiri: igav ja turvaline Balti riik (1) Aimar Altosaar: hoiame oma au ja väärikust Krista Kodres: humanitaarteadused, kunstid ning teadmistepõhine Eesti Neeme Raud: Trump peab silmas raha ja kasu Sandra Haugas: haridus ja pered ei vaja koolikatseid Meie Eesti Erkki Koort: Kanuti aed ja uusarendus Helina Maasing: kuidas luua linnaplaneerimisega turvatunnet Kultuur Põhjus, miks ameeriklased Trumpi valivad (2) Sport Imelaps Hålandi suur unistus: Dortmundi kaudu Inglismaa meistriks Uus spordiseadus piirab sportlastele suurte stipendiumide maksmist Tervis Eestlane Aasias – kuidas trotsida koroonaviirust? Tartu Trammi Tartusse toomiseks kulub kümme aastat ja 400 miljonit eurot Mait Raava: kliinikum peab valima endale arstist juhi Eili Arula: Eesti Laulu on Tartusse väga vaja Tartumaa Kuldse Tammeoksa kandjate read täienevad Hotellipidajatel tuleb üha enam arvestada lastega peredega BMX-krossis tõid tartlased karikavõistlustelt mitu esikohta Veel neli kuud ning soomeugrilased peavad Eesti Rahva Muuseumis maailmakongressi Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Andres Sevtšuk: Reidi tee suur võimalus

8 min lugemist
Andres Sevtšuk FOTO: Harvard University Graduate School of Design

Reidi tee praegune lahendus – magistraal – peegeldab eelmise sajandi lähenemist linnakeskkonnale. Selle ümberkujundamisest võiks saada positiivne pretsedent, kirjutab Harvardi ülikooli linnaplaneerimise professor Andres Sevtšuk.

Tellijale

Uue mereäärse tee üle Tallinnas on arutatud vähemalt ajast, mil raudne eesriie Nõukogude Liidu merepiiri eest langes. Reidi tee on Tallinnale niivõrd strateegiline, et selle ümbruse muutmiseks on viimase kahekümne aasta jooksul tehtud rohkem arhitektuurikonkursse kui ühelegi teisele piirkonnale Eestis.

Ühelt poolt võiks endine ligipääsmatu tööstuspiirkond Tuukri, Nafta ja Petrooleumi tänaval avada hulga maad kesklinna laienemiseks. Vanalinna ja Tornimäe kõrvale võiks tekkida huvitav kolmas külg, mille teljeks oleks just Reidi tee. Juba teenimedest ja piirkonna ajaloost hõngub karakterit, mis annaks uusarendustele ajaloolist sügavust. Teisalt võiks uus tänav siduda kesklinna merega.

Praegune kesklinna tänavavõrk ulatub sadama territooriumini, kuid Reidi ristmikud võiksid seada ka raamistiku kesklinna ühendamiseks merega tulevikus, mil veokid ja autoreisijad on Muugale või Paljassaarele viidud. Lisaks asub tee Russalka-poolses otsas Tallinna vanim supelrand, kus on potentsiaali väärika mereäärse promenaadi tekkimiseks.

Pärast pikka unistamist ja diskussiooni on nüüd linnavalitsuse lauale jäänud lahendus, mis kahjuks kaugeltki ei rahulda Reidi tee ülalmainitud potentsiaali, vaid pakub välja hoopis liiklustiheda magistraaltee. Lahendus peegeldab möödunud sajandi lähenemist liiklusplaneerimises ega loo sadama äärde kesklinna-väärilist teed.

Projekti järgi tuleks kõnniteede vahele 30–60 meetri laiune teeala, mis meenutab Järvevanat, mitte linnatänavat. Ristmike ümber laieneb gabariit tänu pikkadele pööramisradadele kuuerajaliseks ning ristmikud on kujundatud ümarate raadiustega, optimeeritud autodele ja veokitele, mitte jalakäijatele.

17.02.2020 18.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto