Sisukord
Auto
Tänane leht
27.08.2016
Eesti Mälumäng Pretsedent: kohus «surnu» üle (1) Horoskoop Male Palju õnne Dilbert Dora saadeti Siberisse Tagakülg Eesti lühiuudised Sester nõuab Ossinovskilt haigekassa eelarve taskaalustamist Esikülg 27. august Linnahalli võivad ees oodata paremad päevad Praamide uus piletisüsteem kontrollib autonumbreid ise (1) Majandus Taani õnneuurija: majandusest hoolimata on õnnelikkust taotleda alati võimalik (24) Välismaa Päikese naabertähelt avastati lähim Maa tüüpi planeet (1) Kolumbiat pool sajandit piinanud verine konflikt on lõppemas Korraarmastaja Merkel (5) Merkeli autokolonn langes Prahas rünnaku ohvriks Arvamus Postimees 1931. aastal: kaotud palit! Palutakse tuua kõrtsi. Raul Rebane: seisukoht Eesti taasiseseisvumise ja 20. augusti tähenduse asjus (9) Juhtkiri: kuidas teha õnnelikku riiki (1) Taani õnneuurija: majandusest hoolimata on õnnelikkust taotleda alati võimalik (24) Rossi ränk põrumine (2) Kristiina Ross: eesti keele piiblipilk (2) Põhjamaise näoga baltlane Pehme lemmik taas pildil (2) Päeva karikatuur: tasuta kilekott metsas Jaak Jõerüüt: ametnik, ole inimene, mitte masin! (6) Cätriin Vuks: kilekott või kohuke (5) Kultuur Lõpmatuse lõõskavad miraažid Ajaga võidu kasvanud Metakirjanik Arno Oja vahefiniš Nädala plaat. Drake’i motiiv ja meloodia Snoop Doggi mõrvamüsteerium Siis, kui Eestis oli kõige rohkem rattaid maailmas ühe elaniku kohta Sport Halliku kümme kolmest, kuid vanad mured jäid Meeskonna sümboli vaikne taandumine (1) Kihlveokurat tegutseb taas, süüdlased veel teadmata Andrei Ojamets tagasi Tartus, Järvamaa jahib Laimons Raudseppa AK Taani õnneuurija: majandusest hoolimata on õnnelikkust taotleda alati võimalik (24) Lõpmatuse lõõskavad miraažid Ajaga võidu kasvanud Ants Laaneots: võõrväed Eestis 1990–1994 – aeg, kui meile pakuti siiajäämise eest lennukeid (7) Peeter Langovits: hüvasti, Lenin! Metakirjanik Arno Oja vahefiniš Nädala plaat. Drake’i motiiv ja meloodia Kristiina Ross: eesti keele piiblipilk (2) Valitsus otsib Pokemone Teeme rahval tuju paremaks Jaak Jõerüüt: ametnik, ole inimene, mitte masin! (6) Snoop Doggi mõrvamüsteerium Siis, kui Eestis oli kõige rohkem rattaid maailmas ühe elaniku kohta Arter Suured väikesed rõõmud Kuidas mõjuvad helid Sama diip nagu small-talk Autolugu: Ford Edge. Suur vaikus Rain Rosimannus – tavaline Pokémon (7) Sõiduproov: Hyundai Santa Fe Eesti kõmulisimad ja kalleimad lahutused (1) Linna saabus tivoli! Jalgrattal Tallinnast Tartusse – ja veel väikese ringiga Kurgid kahe tunniga Mediteerida võib ka tantsides Eheda Itaalia jäätise pesa Tallinnas Lauri Leesi: suhelge rohkem noorte ja koertega Lendavad hobused Veini, kreemi ja piisake punki Meelelahutus Koomiks Sudoku

Sõiduproov: Hyundai Santa Fe

2 min lugemist
  • Pole küll odav auto, kuid on kõvuni kõikvõimalikku varustusse kastetud.
FOTO: Ardi Truija

Mugav, suur ja absoluutselt pingevaba olekuga linnadžiip. Varustuselt ja materjalidelt konkureerib julgelt koguni klassi võrra kangematega.

Suurte linnadžiipide turul käib nii äge toimetamine, et kui konkureerivad mudelid ritta seada, võiks rivi vabalt ulatuda siit Santa Fe’ni. Ja Santa Fe’st on põhjust rääkida. Ei, mitte päikselisest linnast New Mexico osariigis, vaid Hyundai linnamaasturist, mille logol paistab samuti päike.

2016. mudeliaasta Santa Fe mootorivalik on nii lihtne ja konkreetne, et siit edasi minna poleks enam kuhugi. Valikus on vaid üks jõuallikas – 2,2-liitrine õlipõletaja, mis arendab 200 hj ja 440 Nm ning käike vahetab 6-käiguline automaatkäigukast. Nii et võta või jäta. Lõpuni lihtsaks pole Hyundai elu siiski teinud, sest valida tuleb. Kolme varustusastme hinnad ulatuvad 35 990 eurost 46 990-ni.

Seega, Santa Fe pole kindlasti odav auto. See-eest on ta lausa kõrvuni kõikvõimalikku nooblisse varustusse kastetud. Sealtmaalt alates, et pimedas ei pea te kobama ega koperdama. Lähete auto juurde, võti ja käed taskus, peeglite allservas ja ukselinkides süttivad lombituled ning te näete, kuhu astute ja istute. Kraami ja nodi võite tassida autoni kahe käe otsas – tuleb jääda tagaluugi taha seisma ja enam-vähem viie sekundi pärast teeb Santa Fe ise luugi lahti. Ütlete, et tarbetu mugavus, saab ka ilma? Proovige järele ja võite näha, kuidas askeetlikud veendumused lendavad blop! vastu taevast nagu koomiksis.

Hyundai on timminud Santa Fe hinna siiski nii, et te portmoneed avades poolele teele pidama ei jääks. Alles teises varustusastmes saate muu hulgas pimeala hoiatussüsteemi ja navi. Autonoomne hädapidurdus, adaptiivne kiirushoidik ja täisvaatemonitor lisanduvad kõige kõrgemal varustustasemel. Kuna väljavaade autost pole kitsastes oludes manööverdamiseks teab mis roosiline, on täisvaatekaamerast märkimisväärselt palju abi.

Dünaamikaga on Santa Fe’l kõik hästi. Sõidurežiimide vahetamisega võib küll aega sisustada, aga teab mis mõtet sellel pole. Möödasõidud lähevad mängleva kergusega ja foori tagant minnes tekib täitsa jõulise auto tunne. Vedrustus sobib kehvadele teedele või logisevatele raudteeülesõitudele nii hästi, nagu oleks Hyundai insenerid meie peale mõelnud. Ja kui tahate koolibussi mängida, siis saab ka seitsmekohalisena.

Hyundai Santa Fe

Mootor: 2199 cm3, R4, diisel, 200 hj, 440 Nm

Sooritus: 0–100 km/h 9,6 s, 203 km/h

Jõuülekanne: 6-käiguline automaatkäigukast, nelikvedu

Kulu: 6,6 l / 100 km, 174 g/km CO2

Mass: 1940 kg

Hind: alates 35 990

Seotud lood
26.08.2016 29.08.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto