Sisukord
Auto
Postimees
03.09.2016
Eesti Mälumäng Loomaaia uudised Dilbert Male Horoskoop Palju õnne Lastele suunatud reklaami eetilisus tekitab küsimusi Tudengi juhiloata jätnud ametnikul soovitati käituda inimlikult Eesti lühiuudised Filmižüriid kahtlustatakse seadusrikkumises Garantiikiri võib viia erakorralise kongressini (6) Välismaa Venezuela seisab elu eest järjekorras Noored naised eelistavad lasta end steriliseerida Hispaaniale terendab kolmas valimiste ring Cháveze läbikukkunud järeltulija Karimovi tee arbuusivargast hirmuvalitsejaks (3) Arvamus Juhan Mellik: arvan, järelikult olen! (6) Marti Aavik: miks ma peaksin tahtma... Juhtkiri: Keskerakonna Augeiase tallid (2) Nothing personal, it’s just politics* (8) Postimees 1992. aastal: vallavanemal nõrgad närvid Kuradi hea peasekretär! (3) Koristaja Pomerants (3) Hanna-Liina Võsa muusikalikool alustab õppetööd Päeva karikatuur Tiina Laansalu: meie murded (1) Lauri Mälksoo: rändekriis kui õiguslik kriis (5) Kultuur Marti Aavik: miks ma peaksin tahtma... Aabitsate rohkus on vabaduse märk Eesti kultuuri täheatlas: Esimene aabits Eesti kultuuri täheatlas: Esimene aabits (1) Teekond sõnumini Nädala plaat. Ülikaasaegsuse närvirahu Inimsõbralik luule Sport Spordi lühiuudised Kui vanalt minna välisklubisse, kuidas lõpetada kool (1) Eesti suusalootus mehistub sõjaväge meenutavas spordikoolis Mart Seim sai arstidelt hea uudise Vormelimaailma Juha Mieto – ebaõnnest hoolimata päikseline inimene (1) Jaanimaa jahib raskest seisust tiitlit, Patrail püüab stabiilsust AK Aabitsate rohkus on vabaduse märk Peeter Langovitsi tagasivaade: ajaga võidu ja ohtlik pärand Pulpfiktsioon, Leblanc, Moltke Marti Aavik: miks ma peaksin tahtma... Eesti kultuuri täheatlas: Esimene aabits (1) Eesti kultuuri täheatlas: Esimene aabits Nädala plaat. Ülikaasaegsuse närvirahu Teekond sõnumini Uued praamid tulevad! Minu kogemused ravikanepiga Tiina Laansalu: meie murded (1) Arter Eesti vanim õpetaja (2) Kuninglik lesbidraama Rootsi kastmes Kaja Kallas: sisemine või välimine ilu (1) Seened slaavi stiilis Veelauasõit – mõnus märg adrenaliinilaks Piilume rikaste elamisi (kuni veel saab) Merilyn Saksing: olen oma pikkuse üle uhke Maria Mägi – naine, kellele ei meeldi kaotada Hakkame asjalikuks Nagu nõidumine Tõhkude lummuses Meelelahutus Koomiks Sudoku

Esialgu veel ainult numbrimaagia

2 min lugemist
FOTO: Tootjad

Mõne päeva eest oli kõigest paarikümnel valitud autoajakirjanikul põhjust astuda mööda punast vaipa moodsaks vuntsitud vanasse punastest tellistest tootmishoonesse. Üle Euroopa ja kaugemaltki Prahasse lennanud seltskonnale näidati, mis juhtub siis, kui Porsche toob luksus- ja sportauto teineteisele veel lähemale. Nüüd on Arteri lugejatel võimalus esimeste seas uuele Porsche Panamerale pilk heita.

FOTO: Tootjad
FOTO: Tootjad

Tõsi ta on, teise põlvkonna Porsche Panamera on eelkäijast igapidi sportlikum – nii sisuliselt kui ka väliselt. Inspiratsiooni on püütud mõistagi Porsche 911-st. Üle viie meetri pikk ja peaaegu kaks meetrit lai uus Panamera on mõõtudelt varasemaga võrreldes õige veidi pikem ja laiem, kasvanud on ka telgede vahe, kuid seekord on Porsche kujustajatel õnnestunud visandada neljaukseline, mille voolujoonelisuses aimub kupeelikku võlu. Muljele aitab kindlasti kaasa sujuvalt tagatuledeni langev katus, mis on tagaosas 20 cm võrra madalam kui ees. Sportautolikke proportsioone rõhutavad ka Porschedele iseloomulikult välja peetud puusakaared.

Aga tegelikult tahate muidugi teada, kui kiiresti ta liigub. Vastus kõlab: kiiresti. Väga kiiresti. Kõik teise põlvkonna Panamerad on nelikveolised ja varustatud 8-käiguliste PDK-automaatkäigukastidega. Täiustatud veermikus võeti kasutusele uut tehnoloogiat, mis tähendab kokkuvõttes, et Panamera on luksusauto, millega saab väärikust kaotamata hakkama ka ringrajal. Lisaks veel mudelilt 918 Spyder pärit nelikroolimine, mis teeb juhitavuse täpsemaks ja tunnetuse sportautolikumaks. Kuigi jah, kõike seda pole veel omal nahal kogeda saanud, sest meile näidatud eeltootmisauto seisis lavavalguses esialgu vaid vaatamiseks.

Juhusele ei jäeta Porsches muidugi mingit eluruumi. Nürburgringi annaalidesse on juba kantud ringiaeg 7:38, mis teeb tippmudelist Panamera Turbo väidetavalt kõige kiirema luksussedaani maailmas ning annab silmad ette ka oi kui paljudele kaheukselistele. Kõigil kolmel mudelil on uued mootorid, mis on kõik varustatud kahe turbokompressoriga ning varasemast veel võimsamad ja ökonoomsemad.

Mis siin ikka kauem kannatust proovile panna, vaatame üle need sõgedad numbrid. Panamera Turbo 4,0-liitrine V8 arendab 550 hj ja 770 Nm. Eelkäijaga võrreldes on see 30 hj ja 70 Nm rohkem. Tippkiiruseks märgitakse 306 km/h. Sajani viskub Turbo 3,8 sekundiga, Sport Chrono paketiga on sprindiaeg kõigest 3,6 sekundit. Kütusekuluks lubatakse 9,4–9,3 l / 100 km, seejuures esimest korda on Porsche varustatud tehnoloogiaga, mis lülitab pooled silindrid välja, kui süsteem töötab osakoormusel. Kui Panamera omanikku peaks kütusekulu kas või kröömike huvitama, siis jah, see aitab bensiini kokku hoida kuni 30 protsenti.

«Väiksem», 2,9-liitrine V6 jõuallikas Panamera 4S mootoriruumis arendab 440 hj (+ 20 hj) ja 550 Nm (+ 30 Nm) ning saavutab 100 km/h 4,4 sekundiga (4,2 s Sport Chrono paketiga), tippkiiruseks 289 km/h.

V8-diisel on aga puhta pöörane. Porsche väitel on Panamera 4S Diesel maailma kõige kiirem diiseljõuallikaga seeriaauto. See arendab 422 hj ja pange nüüd tähele! 850 Nm. Hüüumärk. Maksimaalne pöördemoment on saadaval peaaegu tühikäigust alates ehk pöördevahemikus 1000–3250 p/min. Veel kord hüüumärk. 100 km/h on käes 4,5 sekundiga (4,3 s Sport Chrono paketiga). Kütusekuluks lubatakse sealjuures naeruväärsed 6,8–6,7 l / 100 km. Kuulsite, diiselmootorite tulevikule hauakaevajate labidad kõlksatasid just vastu kivi.

Sõitjateruum on luksusauto vääriline, juhiabisüsteemid suudavad kõige muu hulgas pimedas hoiatada jalakäijate ja suurte loomade eest. Tehnoloogia, millele on nimeks antud InnoDrive, oskab navi, radareid ja sensoreid abiks võttes näha teed ette kuni 3 km ulatuses ja valida ise optimaalseid kiirendusi ja aeglustusi. Jah, see on taas vihje isejuhtivale autole.

Ka hind on Porsche ja luksusauto vääriline. Panamera 4S hind algab 113 760 eurost, 4S Dieseli eest tuleb välja käia ümmarguselt 4000 eurot enam ning Turbo hinnakiri stardib 154 080 eurost. Esimesed autod jõuavad Porsche müügipunktidesse kahe kuu pärast ehk 5. novembril.

Seotud lood
02.09.2016 05.09.2016
EELMINE
JÄRGMINE
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto