Sisukord
Tartu Postimees
Postimees
21.09.2016
Eesti Kaljurannal poolte sotsidest valijameeste toetus Male Mälumäng Palju õnne Horoskoop Verega kaetud mõrvapaik viitab võitlusele (1) Dilbert Patsiendid toetasid arstide streiki Uuel juhil peab olema autoriteeti välismaal (2) ERM saab köögid soolase renditasuga Vene noored nõuavad tõendeid 5. kolonni kohta (2) Riik tõhustab sadade objektide terrorikaitset (7) Majandus Kui kopeerimine ei ole loojale enam kompliment (1) Majanduse lühiuudised Autoriõigus jääb autorile elu lõpuni Välismaa Emakas üürile ehk Kuidas India vaesed raha teenivad USA ja Süüria on vaikides nihkunud ühele poolele Vastse analüüsi järgi seisis Briti meedia kindlalt Brexiti taga USA plahvatuste arvataval pommimehel on kirju minevik ja keerulised peresuhted Välismaa lühiuudised 1970ndaist vindunud vimm Arvamus Maive Rute: tark mees riigikogu taskus Aarne Seppel: Eesti otsib... presidenti (2) Mart Raudsaar: kas ahnus viib olümpia eetrist? Juhtkiri: olgem avatud, aga mitte kaitsetud Postimees 1937. aastal: 183 surmaotsust Nõukogude maal Tiit Riismaa: ei taha partei kandidaati, ei taha elukutselist käsutäitjat (7) Päeva karikatuur Kultuur Kultuuri lühiuudised Kultuuri mõte. Uut reaalsust otsimas Sport Spordi lühiuudised Vormelijumal sunnitakse lahkuma Mitte enda ja riigi, vaid Euroopa hoki eest Sport kolib Aasiasse ja Katari ehk Euroopas enam tippvõistlusi ei näe Tarbija Usin perearstiabi suurendab arstide töökoormust (3) Tartu Meedikud pakkusid streigil õunu Autovaba linn: kas üllas unistus või üksnes sõnakõlks? (2) Tartu soovib tänavatele tulevikus ka elektribusse ERMi avapeo rohkem kui 2000 külalist saavad osa suurejoonelisest etendusest (1) Tartus valmib kevadeks veel üks külmajaam Maalid valmisid täiuseigatsuses Meelelahutus Koomiks Sudoku

Tartu soovib tänavatele tulevikus ka elektribusse

1 min lugemist
FOTO: Kristjan Teedema / Postimees

Mitte üksnes gaasibussid, aga ka elektribussid ja vesinikubussid on Tartu tänavatele teretulnud, leidis linnavalitsus uue bussihanke tingimusi sõnastades. Hanke korraldamiseks peab veel loa andma volikogu.

Hankeperiood algab 2019. juulist ja kestab kümme aastat ehk jutt on sellest, millised bussid on Tartu tänavatel ka 2029. aastal. «Periood on pikk, selle ajaga võib paljugi ühistranspordis muutuda,» ütles abilinnapea Valvo Semilarski.

Ta tõi näiteks, et ka Soomes ja Rootsis minnakse üle elektribussidele, ehkki praegustes tingimustes on need veel kallimad.

«Me ei tea, mida soovivad bussitootjad oma keskkonnasõbralikkuse väljendamiseks ja millised hakkavad olema toetusmeetmed vesinikkütuse arendamiseks,» rääkis abilinnapea. «Me jätame ukse lahti. Kui tuleb palju vaidlusi ja palju täpsustavaid küsimusi, saame ka need võimalused kõrvale jätta.»

Semilarski nentis, et arvutamist vajab nii sõidukite kui ka kütuse hind.

Eraldi on küsimus, mille alusel hakkab Tartu linn perioodiliselt korra kvartalis korrigeerima vedaja pakutud kilomeetrihinda. Arvesse tulevad tarbijahinnaindeks, tööjõu ja kütuse hinna muutus. Diislikütuse puhul on alus selge, ka gaasi puhul, aga elektri ja vesiniku puhul täit selgust ei ole.

«Aga vaatame, võimaluse me vähemalt anname,» ütles Semilarski.

Kui volikogu loa annab, on hange plaanis välja kuulutada oktoobri lõpus või novembri alguses. Pakkumiste tähtaeg jääb sel juhul jaanuari algusesse.

Soomes katsetatakse juba juhtideta busse, kas ka Tartus on sellele mõeldud?

«Ütlen ausalt, need on Tartu kontekstis täna lennukad ideed ja me ei ole tõsiselt arutanud, et see võiks lähiajal realiseeruda,» ütles Semilarski.

Tartu korraldas bussivedaja leidmiseks hanke ka tänavu kevadel, ent see nurjus vaidluste ja ajapuuduse tõttu. Sebe korraline leping oleks lõppenud tuleva aasta juunikuuga, nüüd on Sebega lepingut pikendatud kahe aasta võrra.

Seotud lood
    20.09.2016 22.09.2016
    Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
    Logi sisse
    Sul ei ole kontot?
    Loo Postimees konto