E, 26.09.2022
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Raivo Vare: senine edulugu tuleb ümber mõtestada

Raivo Vare
, transiidi- ja majandusekspert
Raivo Vare: senine edulugu tuleb ümber mõtestada
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
01.09.2015. Tallinn. Eesti Raudtee nõukogu esimees Raivo Vare. FOTO: EERO VABAMÄGI/POSTIMEES
01.09.2015. Tallinn. Eesti Raudtee nõukogu esimees Raivo Vare. FOTO: EERO VABAMÄGI/POSTIMEES Foto: Eero Vabamaegi/

Ei saa öelda, et midagi ei tehta. Sotsiaalkaitseminister Margus Tsahkna tuli välja pensionireformiga, mis ei ole ainult julge, vaid ka õige samm. Vaikelu pole, midagi siiski toimub, aga minu meelest toimub klassikaline asendustegevus – presidendivalimised on hõivanud kogu tähelepanu.

Majandusvallas tuli uudis transiidi kadumise kohta. See ei ole uus uudis. Muutub mudel, meeldib see meile või ei meeldi. Raudtee jaoks muutub kõik totaalselt, 180 kraadi. Transiidi teema on muidugi valus. Oleme vanade edulugude kütkeis, sest olime 1990ndate lõpus ja 2000ndate esimesel poolel tõesti väga-väga edukad. See aeg sai otsa ja me ei oska esmapilgul enam kuidagi olla.

See ei tähenda, et kogu sektor ära kaob, aga ta teiseneb, mudelid teisenevad, kasumlikkus kahaneb meeletult, aga see ei tähenda lõppu. Raudtee on, jah, täiesti uues olukorras, aga sadama kohta võib öelda, et mõneti on see uues konkurentsiolukorras muutunud tugevamakski, seste meist on saanud Peterburi sadamanurga varu- või abisadam. Kui häda käes, siis oleme neile asendamatud ja lätlased meile vastu ei saa. Võime edaspidigi olla edukad niššides, kuid mitte miljonites tonnides. See tähendab seda, et peame hoidma stand-by-võimekust ehk ei pane raudteed või terminale kinni, vaid hoiame need töös ja kui vaja läheb, siis on nad kohe olemas.

Märksõnad
Tagasi üles