Sisukord
Ettevõtlus
Postimees
03.10.2016
Eesti Vene tsaari ihupiltnikule avatakse Saaremaal mälestusmärk Male Mälumäng Dilbert Horoskoop Palju õnne Kaljulaidi 12 aastat Euroopa Kontrollikojas (1) Savisaare sõnul ei lähe ta Keskerakonna kongressile kaotama (2) Inimkaubitsejad hülgavad Balti riigid (1) Parvlaevaliikluse uus tulemine Majandus Kindlustusseadused on ajast ja arust Riik lisab sukasäärde ettevaatlikult (4) Parvlaevaliikluse uus tulemine Välismaa AJA PEEGEL. Tintini seiklused Euroopa poliitilisel kaardil Briti peaminister lubas kodumaale iseseisvuse tagasi tuua Ungari pagulasreferendum kukkus läbi Välismaa lühiuudised Välismaa lühiuudised Arvamus Andres Reimer: Rail Balticuga eksiteele (32) Henrik Roonemaa: äkki hull lendabki Marsile? Juhtkiri: Venemaa lennukipommi-PR Süürias (3) Daniel Pipes: lääs peab agressiivsele islamipropagandale vastu astuma (1) Päeva karikatuur: presidendivalimiste käänuline tee Anne Nurmik: maanteeameti teenindusbürood jäävad kõigisse maakonnakeskustesse Allar Jõks: ei ole mõttetult elatud aegu ehk ühe kandidaadi aruanne (1) Postimees 1992. aastal: Eesti jõugud petavad Rootsi riiki Kultuur Uurali kaja seljatas ülejäänud väljapaneku Ansambel U: – ekstreemselt alalt, vastastikuse usaldusega Sport Liidrid tegid jälitajatele väikese kingituse Spordi lühiuudised Tagasi ree peale ja hoog üles Ajalooliseks turniiriks valmistuvad vehklejad testisid vormi Rapla pidutseb, Kalev muretseb Jumal ja hädised mootorid kiusavad Hamiltoni Tarbija Maitseproov: milline Caesari salat on suupäraseim? Tartu Ettevõtlusnädal ärgitab suurelt mõtlema Kõigepealt maraton ja siis ERMi! Linn tahab osta ERMi vana näitusemaja (1) ERMi esimesed külastajad pääsesid näitustele trügimiseta (2) Tabiveres nurjus vangerdus eakate ja mudilastega Volikogu taunis Vahile eksvangide keskuse loomise kava (1) Juhtkiri: kallis kingitus tühermaa serval (4) ERM – läbi raskuste muuseumi poole Lavastuse põhisõnum jääb kulisside vahele rippuma Tavatu kunstnik ajab teismelisega vaime välja Agronoomidiplomiga mees loob kuulsate maalide koopiaid Meelelahutus Koomiks Sudoku

Kindlustusseadused on ajast ja arust

2 min lugemist
INZMO kindlustuslahendus on selgelt mobiilne FOTO: Inzmo

Euroopa Liidu ja ühtlasi Eesti kindlustusseadused on ajale tõsiselt jalgu jäänud, sest nõuavad vaatamata e-teenuste meeletule arengule ja inimeste eelistustele asjaajamist leti ääres, leiavad kindlustusandjad.

Kindlustustooteid müüakse juba mõnda aega järjest enam veebis, mitte nagu vanasti, kindlustusseltsi kontoris, kus maakler suhtleb kliendiga üle leti. Euroopa, sh Eesti kindlustusreeglid aga eeldavad endiselt maakleri ja kindlustuse ostja kohtumist silmast silma.

«Üha enam on tunda, et lõhe regulatsiooni ja tarbijate ootuste vahel kasvab,» ütles Eesti Kindlustusseltside Liidu juhatuse esimees Mart Jesse.

Klient ei tule enam kontorisse

«Meie sihtrühm on millenniumipõlvkond, kes kontrollib oma nutitelefoni keskmiselt üle 150 korra päevas.»

Jesse sõnul saabub Brüsselist iga natukese aja tagant uus pakk nõudeid, mida kindlustuse müüjad klientidega suheldes arvestama peavad. Samas liiguvad kliendid üha enam kiiretesse elektroonilistesse kanalitesse, kus kliendi nõustamine ja tema tegeliku kindlustusvajaduse tuvastamine on keerulisem.

«Sellega kaasneb õigusrisk nii kindlustusandjale kui ka kliendile, kuid see on uus reaalsus, millega kõik peame arvestama ja kohanema. Saatuse irooniana lähtub regulatsioon enamasti endiselt arusaamast, et kliendid ja teenusepakkuja kohtuvad leti juures, esitavad vastastikku küsimusi ja vahetavad pabereid,» sõnas Jesse.

Nii pole see enam aga juba mõnda aega, kuid reeglid muutust ei tunnista. «Millal regulatsioon elule järele jõuab, ei oska ma paraku ütelda,» lisas ta.

Just eelmisel nädalal tuli Eestis välja uus mobiilirakendus, mis pakub täies ulatuses elektroonilist kindlustusteenindust. Selle looja on eestlaste idufirma INZMO ja koostööpartner Gjensidige kindlustus.

Uus põlvkond ostab telefoni abil

«Paljudes arenenud riikides soetatakse kindlustuspoliis endiselt kindlustusmaakleri vahendusel kas kindlustusseltsi kontoris või telefoni või faksi teel,» iseloomustas Euroopa kindlustusturgu INZMO tegevjuht ja kaasasutaja Meeri Klausen.

Ta nentis, et oma vara kindlustamisel ainuüksi hinnapäringule vastuse saamine võtab tihtipeale aega mitu päeva, alles paari nädala pärast jõutakse kindlustuspoliisi sõlmimiseni.

«Meie sihtrühm on millenniumipõlvkond, kes kontrollib oma nutitelefoni keskmiselt üle 150 korra päevas, ning 72 protsenti neist eelistab osta mobiiliga. Seetõttu on kindlustusseltsidel viimane aeg pakkuda kindlustust mobiilirakenduste kaudu, nagu pangad pakuvad oma teenuseid,» ütles Klausen.

INZMO ja Gjensidige otsustasid töötada välja nüüdisaegse kindlustuslahenduse, millega soetada kindlustus nutitelefonis mõne klikiga. Äppi kasutades saab kindlustada auto, mootor- või jalgratta, elektroonika või puhkusereisi. Kindlustusäpi abil saab samuti teatada kahjujuhtumist.

Lisaks poliisi ostmise väga kiireks tegemisele muudavad äpid kindlustamise soodsamaks – hinnanguliselt 45 protsenti poliisi hinnast kulub müügi- ja administreerimiskulu ning kindlustuspettustega seonduva kulu katmiseks.

Veebiski saab reegleid täita

Finantsinspektsioon kindlustajate kriitikaga nõus ei ole ja leiab, et elektroonilist asjaajamist ei keela ka praegused seadused ja normid.

«Usume, et nii kindlustusseltsidel kui ka vahendajatel on võimalik nõudeid täita ka elektroonilistes müügikanalites,» tõdes inspektsiooni juhatuse liige Andre Nõmm.

Tema sõnul pole teenuse müük elektroonilistes kanalites midagi kindlustussektorile ainuomast, samaga on pidanud kohanema muugi finantsteenus.

Euroopa Liidu kindlustuse müügireeglistik aga uuenes äsja, kui kehtima hakkas uus direktiiv. Seetõttu ei ennusta inspektsioon Euroopa Liidu kindlustusõiguses lähiajal põhimõttelisi muudatusi.

Seotud lood
01.10.2016 04.10.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto