Sisukord
Arvamus
Postimees
05.10.2016
Eesti Kontrollikoja liige selgub lähinädalatel Mälumäng Riigikohus pööras tähelepanu haldusreformi tähtaegadele (2) Horoskoop Male Palju õnne Dilbert Tagakülg Esikülg Maris Lauri: vajame tõlki teadlaste ja ettevõtjate vahele (3) Majandus Sester plaanib ergutada väikeettevõtlust (4) Elisa juht pakub Ansipile lahendust Välismaa Välismaa lühiuudised Keset sõjast laastatud Ida-Ukrainat õlmitseb luksus KOHALIK VAADE. Hispaania sotsialistid vaevlevad sisekriisis Eksootiliste ainete saladuste paljastamine tõi Nobeli Arvamus Vahur Kersna: Eesti saigi endale presidendi, keda ta hetkel väärib (9) Postimees 1994. aastal: Kaitsepolitsei ei usu, et Avo Piht on elus (3) Mart Raudsaar: rong see sõitis… (14) Juhtkiri: riik jätku kodanike kehad rahule Priit Rohtmets: ERMi Maarja kuju ümber toimuv näitab, et religioon ei kuulu Eestis sugugi eilsesse päeva (16) Iivi Anna Masso: üks hääl, üks kandidaat, üks võitja? (44) Karel Reisenbuk: söbrad, kui annaks öige vöimaluse? (10) Päeva karikatuur: kalade ja inimeste meri Kultuur Kultuuriveerg Bukahooliku märg unenägu Kultuuri lühiuudised Sport Spordi lühiuudised Rumalused ja lollused ehk Tartu 25 pallikaotust (1) Ojamaa rännakutest ja umbkaitse murdmisest Šarapova luges tennisemaailma juhtidele sõnad peale Avo Keel: Eesti taganemistee Läti vastu on üks samm, edasi tuleb kuristik Võtmemängijaks tõusev Margus Hunt pälvis kaaslaste usalduse Tarbija Arstide liit: arstliku vea eest ei tohiks saada kriminaalkaristust (11) Pulsikella näit võib tekitada asjatuid tervisehirme Palavikust saab võitu ka ravimiteta Tartu Linn päästab hädas eralastehoiu Suur kalalast pudenes puude alla Kaasava eelarve rahale konkureerib tänavu 25 ettepanekut Alasti Contra läheb enampakkumisele Aedniku lemmikroosid kasvavad haiglas Meelelahutus Koomiks Sudoku

Karel Reisenbuk: söbrad, kui annaks öige vöimaluse?

2 min lugemist
Karel Reisenbuk FOTO: MIHKEL MARIPUU/PM/SCANPIX BALTICS

Eestlastel on kombeks uutele asjadele vaadata skeptiliselt ja võimalusel valusalt ära torgata. Võtame näiteks poleemika, mis keerles Elroni «porgandite» ümber. Paljud enam isegi ei mäleta, mida nende porgandite all täpselt mõeldi ja arvata võib, et mälestus tuhmub ka praegustest probleemidest parvlaevaliikluses. Ma ei tea kedagi, kes igatseks taga vanu ronge, mille saepuruplaatidest istmetel sõitis reisija Pärnust Tallinna kolm tundi ning halvemal juhul sai piletile pealekauba ka liikuva neeru.

Seega ei maksa teha ennatlikke järeldusi ka parvlaevaliikluse tuleviku suhtes, sest tibusid loetakse sügisel, ja laevaliikluse sügis saabub alles kevadeks, kui kõik uued laevad lõpuks meieni on jõudnud.

Reede ööl vastu laupäeva tehti Eesti parvlaevamajanduses ajalugu – ja seda mitmes mõttes. Selliseid hiigeljärjekordi Virtsu sadamas polnud ka sagedasemad reisijad mitte kunagi enne näinud. Palju olulisem on aga fakt, et  laevaliikluse korraldamine läks erakätest üle riigifirmale.

Juba enne, kui ülevõtmine päriselt alguse sai, saatsid uut operaatorit kõikvõimalikud probleemid – see, et ükski uus tellitud laev õigeks ajaks liinile ei jõua, sai selgeks enne vahetuse tähtaega. Enne märgilist ülevõtmist hirmutati reisijaid juba tükk maad varem, et kogu süsteem laguneb koost ja pole üldse kuidagi elujõuliselt toimiv.

Tagasilöögid ei jätnud jonni ka ülevõtmisele eelnenud päeval. Nagu kiuste, katkes ilma tõttu pärastlõunal kogu praamiliiklus, sest praegused liinilaevad sügismarule vastu seista ei suutnud. Paradoksaalsel kombel oli vähem tuuletundlik parvlaev Hiiumaa aga Tallinnas korralises dokihoolduses. Segadust kogu raha eest, kuid süüdistada pole selles peale ilma tegelikult ju mitte kedagi.

Südaöösel toimunud vahetus läks vaatamata järjekorrakaosele siiski sujuvalt, seda enam, et kuni viimase minutini pidi uus firma sisuliselt värava taga keksima, sest endine vedaja neid varem lihtsalt ligi ei lubanud. Kassad pandi üles, süsteemid, mida usinasti juba enne katsetatud, saadi samuti lubatud ajaks paika. Sadakond inimest tegi üle 24-tunniseid tööpäevi, et kogu vahetus võimalikult valutult kulgeks ning tekkinud järjekorrahullus hommikuks likvideeritud saaks. Sellega saadi väga edukalt hakkama – väitku tulihingelised mida tahes.

Mitte keegi ei ole praegust olukorda tekitanud ju ometi meelega ning mitte keegi ei ürita ka nimme reisijate elu võimalikult keeruliseks teha. Ühest küljest saan hästi aru, et praegune olukord võib aeg-ajalt tekitada tavapärasest pikemaid järjekordi, kuid leian, et ühe tõeliselt hästi toimiva laevaühenduse nimel võiks ju veel pisut kannatada. Kõik halvad otsused, mis praeguseks tehtud, on minevik – mis oleks, kui vaataks õige kõik koos tulevikku ning annaks riigifirmale võimaluse end tõestada?

Seotud lood
04.10.2016 06.10.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto