Sisukord
Tartu Postimees
Tänane leht
13.10.2016
Eesti Parts peab kontrollikotta tööle saamiseks läbi käima katsumuste tee Vastne tee vajab remonti PPA asub looma transkriptsiooni tarkvara Õiguskantsler laidab konstitutsioonikohtu loomise mõtet Sõit luurelennukiga on nagu kõrgtehnoloogiline lõbustuspark Unistus ühtsusest – kongressi järel on SRR* asemel SSRR* (2) Maaklerite salajane andmebaas sattus uurimise alla (2) Majandus Maagia või kuritegu: paljastumas on Eesti läbi aegade suurim idupettus (10) Telefonide väljavahetamine ei aidanud Välismaa Saksamaa lõpetab ELi migrantide lahke toetamise Saksamaal rünnakut plaaninud süürlast aitasid tabada kaasmaalased Eesti ei soovi uusi pabertiigreid Makedooniat ootab detsembri alguses tõehetk Kool annab Keenia lapspruutidele vabaduse Persoon: mees, kes hülgas Donald Trumpi Arvamus Tarmo Noop: piirikaubandusel ei tohi lasta kasvada! (4) Aivar Voog, Katrin Männaste, Julia Aru: kuidas me soomlaste eeskujul vodkaturistideks hakkasime Andrus Loog: kas meil on vaja arsti või piisab dr Google’st? (4) Juhtkiri: paber kannatab kõike Aivar Aotäht: tahan maksta rändluse eest (2) Postimees 1905. aastal: kas rahva hääl maksab? Päeva karikatuur: EASi rahamägede saatus Kultuur Healoomulise hedonismi sümptomid Kirjandus kui pettus – Elena Ferrante lugu Kas Ott Sepp ajas oma uue huumorikavaga publiku naerma? Sport Naisepeksjast jääpurjetaja juhib koos isaga alaliitu (2) Mardna: dopinguküsimuses tuleks halli tsooni koomale tõmmata (1) Tartu imeline võit varjutas hetkeks mured, aga vigastused sunnivad otsima lisajõudu Ükskõikne MM naftariigi kõrbekuumuses Tarbija Päiksepaneelid asendavad metsatallu viivad elektriliinid Päiksejaamaga metsatalus jääb petrooleumilamp jõude seisma Tartu Raekoja uued kellad jõudsid Tartusse Rasmus Mägi ja Mika Keränen jätsid maha pronksist jäljed Töötukassa lubab: vastse büroo raske uks hakkab kergemalt käima (8) Konrad Mäe saladuses hoitud maalid said avalikuks Kas bussihange on kooskõlas tehnoloogia arenguga? (1) Ülenurme ehitab kitsa kooli suuremaks Kahe õnnetuvõitu tartlase kõrval mängib uues filmis peategelast Tartu ise Vanamutiks kehastumine apteegis käis suurema vaevata Härma kool tegi poistest inimesed Meelelahutus Koomiks Sudoku

Kas bussihange on kooskõlas tehnoloogia arenguga?

1 min lugemist
FOTO: Sille Annuk

Tartu linnavolikogu arutab täna uue bussivedaja hanke väljakuulutamist.

Vedaja peaks tööd alustama 2019. aasta suvel ja lepingu pikkus oleks kümme aastat. Seadus näeb ette võimaluse lepingut veel kahe aasta võrra pikendada.

Volikogu linnamajanduskomisjonis tekitas aga lepingutähtaja pikkus küsimusi, sest tehnoloogia areng on kiire ning lepingut sõlmides otsustatakse asi volikogu mitme järgmise koosseisu eest ära.

Komisjoni liige, endine Tartu abilinnapea Argo Annuk (IRL) pani ette teha leping seitsmeks aastaks, aga see ei läinud läbi.

Tema erakonnakaaslane Ants Kask nentis, et muidugi on pikem leping linnavalitsusele mugav, kuid kui mõtelda sellele, milline oli tehnoloogia tosina aasta eest, milline on see nüüd ja milline võib olla tosina aasta pärast, tekitab linnavalitsuse ettepandud ajavahemiku pikkus vähemalt küsimusi.

«See teema on ikka kerkinud, kas see kümme aastat on optimaalne, aga me oleme seda meelt, et on,» sõnas vastuses Tartu abilinnapea Valvo Semilarski.

Ta kinnitas, et linn on  hanke pikkuse kohta veel küsinud Norras ja Rootsis gaasibusse kasutavate ettevõtete käest, seal oli öeldud, et busside mõistlik kasutusaeg võiks olla 10–14 aastat.

Semilarski ütles, et kui lisada arvestusse ka depoo ja tankimistaristu  rajamise kulud, siis lühema perioodi korral tõstaks see kilomeetri hinda rohkem.

«Me läheme volikogusse siiski selge sõnumiga, et tahame hanke teha kümneks aastaks, aga me ei nõua üksnes gaasibusse, vaid lubame pakkuda teisi keskkonnasäästlikumaid lahendusi,» sõnas Semilarski.

Silmas on peetud gaasi ja elektri hübriidi või ka elektribussi.

Kuna välja ei ole nimetusi toodud, sobib ka vesinikuga töötav sõiduk.

«Me ütleme nii, et tagumine piir on gaasibussid, välistatud on bensiin ja diislikütus,» lausus Valvo Semilarski. «Me ei näe, et muudatused selles maailmas siiski nii jõulised on. Jõukamad naabrid lähevad tasapisi üle elektribussidele.»

Seotud lood
12.10.2016 14.10.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto