Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Mart Raudsaar: reptiilid ja debiilid

Meediaõppejõud Mart Raudsaar. FOTO: Liis Treimann

Esmaspäeval jõudis avalikkuseni teave, et Suurbritannia külmutab Venemaa telekanali Russia Today (RT) arved, mis on olnud ilmselt reaktsioon Venemaa tegevusele Süürias.

Tellijale Tellijale

Selle uudisega seoses tegin kaks haakuvat tähelepanekut. Esiteks, et telekanalil RT on Suurbritannias mingid kontod, mille sulgemisega on võimalik RT tegevust mõjutada. Teiseks, et see justkui kauge uudis oli kogunud postimees.ee auditooriumilt esmaspäeva õhtul kella kaheksaks juba 26 kommentaari, samas kui ülejäänud uudiste peale oli tulnud üks-kaks, kõige rohkem viis kommentaari.

Need tähelepanekud kinnitavad fakti, et infosõda «südamete ja meelte» nimel käib täie hooga. Vaatleme kumbagi tähelepanekut lähemalt.

RT kodulehelt võib lugeda, et kanalit antakse eetrisse nii Londoni kui Washingtoni stuudiost ning peale ingliskeelse 24-tunnise uudisteprogrammi võib RT programmi jälgida ka araabia ja hispaania keeles. Ühesõnaga, RT on panustanud märkimisväärselt ressursse, et edastada lääne inimestele oma arusaama ja suuniseid  [Ankur] rahvusvahelise panoraami tõlgendamiseks.

Edasi lugejate kommentaaridest. «Russia Today kasutab kohapeal olevate ajakirjanike materjale, mis ei kipu kokku langema paljude, juhtiva lääne meedia poolt esitatuga,» kirjutas kommentaator Aleksander Kanter. Tema hinnangul toimub rahvusvaheliste konfliktide eel massiline väärinfo levitamine «lääne juhtiva meedia poolt». Veel edasi kirjutas ta: «…Kiievi võimule jagatakse präänikuid laste ja naiste tapmise eest.»

18.10.2016 20.10.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto