Sisukord
Auto
Tänane leht
05.11.2016
Eesti Horoskoop Male Rõivas: mingit kriisi ma ei järeldaks (1) Tagakülg Ojasalu kahtleb dividendide tulumaksu alandamises Savisaar jätab Paidesse minemata Järvamaa uued süütamised tekitavad küsimusi eelmiste kohta Можно на русском, aga vastan eesti keeles (6) Oravad said semudelt kambaka Savisaare mängukann (4) Ühel pool Tšornobõl, teisel pool lilleaed Hooldekodus on liiga vähe kohti (3) Eesti mees, kes saab liigutada vaid pead: toetan eutanaasiat, aga praegu läheb mul selle soovimiseks liiga hästi (5) Palju õnne Eesti lühiuudised Dilbert Linnud-loomad harjuvad lumega Majandus Ojasalu kahtleb dividendide tulumaksu alandamises Majanduse lühiuudised Alanud on Nordica erastamine (1) Välismaa Kalale Araali merele: saaki tuleb nagu muda! Eile jõustus üleilmne Pariisi kliimalepe Trump ajab New Yorgile hirmu nahka Prantsusmaa parempoolsed otsivad presidenti Välismaa lühiuudised 05.11 Arvamus Juhtkiri: Eesti poliitika tõehetk (8) Taavi Minnik: Steven Seagal – nüüdsest kuulus Venemaa näitleja ja Putini esipensionär (6) Postimees 1991. aastal: Viljandi ja Võru dessantüksused ei lahku niipea Lehma lellepoeg keset kampaaniat (1) Savisaare mängukann (4) Oviiri verine poolkuu (1) Volkswageni kõrvetus Kultuur Ülo Sooster, teaduse mõtestaja Impeeriumi varemeil Aja auk. Elton John esineb Nõukogude Liidus Olemisest. Duaalsusest. Lihtsalt Surm? Vist mitte veel... H&M-i suvine müük Mutantsümfoonia Tema, kelle poole on oldud teel nagu silmapiiri poole Läbi ränga ajavoolu Saksa politseinik ja moslemikurjategijad (1) Sport Piltuudis: Kaks väravat visanud Eesti kaotas Peep Pahv: mitte lihtsalt võistlus, vaid riigi visiitkaart Vägev lõppmäng selgitab meistri... võib-olla M-Sport tahab järgmisel aastal MM-tiitlit. Mis saab Tänakust? Seim võib tõusta MM-pronksile, kuid rahalist preemiat enam ei saa Avo Keele jahimehejuttudele kinnitust otsimas Tallinn Ühel pool Tšornobõl, teisel pool lilleaed AK Presidendi toimik Ülo Sooster, teaduse mõtestaja Mälestusmärk eestikeelsele maailmanägemisele Impeeriumi varemeil Aja auk. Elton John esineb Nõukogude Liidus Olemisest. Duaalsusest. Lihtsalt Surm? Vist mitte veel... Mutantsümfoonia H&M-i suvine müük Juri Felštinski: Trump on Kremli mõjuagent Ameerikas (19) David Satter: Clintoni võit viiks Ameerika kriisi ja ohustaks maailma Doktoritöö uuris, kuidas suhtuda levivatesse uue vaimsuse õpetustesse (4) Tema, kelle poole on oldud teel nagu silmapiiri poole Läbi ränga ajavoolu Donald Trump või Hillary Clinton? Saksa politseinik ja moslemikurjategijad (1) Arter Kangelaslike nõukogude meremeeste võitlus jääkoletisega Kaja Kallas: viisakuse salakeel (2) Kes minevikku ei mäleta… Parem kummaline kui kaunis Kui vaim on terve, on terve ka keha Savisaare süsteemi säravad ja kustunud tähed (3) Kuidas sündis suurim HIV müüt? (1) Ballett, see kuninglik tants... Ain Anger: igaüks peab leidma oma tarkuse (1) Mummukeste pähklised juustud (1) Bonaparte muutus Bonaks Kindaaeg on käes! Sõiduproov: Seat Ateca. Andekas esiklaps 3600 sekundit surmani Meelelahutus Koomiks Sudoku

Sõiduproov: Seat Ateca. Andekas esiklaps

3 min lugemist
Välimuses on märgata sugulust Leóniga. FOTO: Eero Vabamägi

Seniajani on Seat pidanud läbi ajama oma linnadžiibita. Hispaania autotootjal on tulnud kõrvalt vaadata, kuidas teised pargimaasturite turul hullavad ja raha teenivad. Nüüd asub Seat Ateca kaotatut tasa tegema.

FOTO: Eero Vabamägi

Jutud, et veel veidi kannatust ja kohe saabki Seat oma linnamaasturi, on käinud pikalt. Pole ka imestada, sest ühelt poolt on tegemist isetäituva ennustusega – selge, et ükskord see SUV tuleb. Teisalt on ka teada, et otsusele ei anta viimast allkirja Hispaanias, vaid ikka Volkswageni peakorteris Wolfsburgis. Nüüd on Seati esimene linnadžiip tegelikkus ning järgmistel aastatel võib mudelirivisse oodata veel teisigi maastureid.

Kontserni sees on Volkswageni väiksematel sõsaratel Seatil ja Škodal oma mänguruum, mille poolest eristuda. Näiteks Jiříl ja Jaromíril on lubatud sehkendada lõpmatute käepäraste panipaikadega, paigutada uste sisse vihmavarje ja panna pakiruumi eemaldatavaid taskulampe. Juanil ja Josél on olnud privileeg rõhuda sportlikkusele, seda nii auto sõiduomaduste kui ka välimuse juures. Sestap ongi hispaanlaste Seat Ateca saanud juhitavuselt sportlikum ja välimuselt uljam kui Volkswagen Tiguan või nii mõnedki konkurentide pikast rivist. See on surmagrupp ja siin oma koha ja müüginumbrite saavutamiseks on vaja midagi väga head. Näiteks häid geene, silmatorkavat välimust, juhitavust ja varustust.

Head geenid on Ateca saanud mõistagi Volkswagen Tiguanilt, mis on Ateca aluseks. Konservatiivsest ja võimalikult paljudele sobivat keskteed silmas pidavast Tiguanist on hispaanlane veidi väiksem, kuid sõiduomadustelt isikupärasem. Oma osa on siin kahtlemata selles, et Ateca vedrustus on Tiguani omast jäigem ning käänulisel teel on temaga tõepoolest võimalik sõitu nautida. Juhitavus on piisavalt täpne, kere kaldumist esineb linnadžiibi kohta minimaalselt ning Ateca meenutab sõidutundelt koguni Leóni, mida on kõvasti kõrgemaks tõstetud.

Sarnaselt Leóniga joonistub Ateca isikupära kõige paremini välja Sport-sõidurežiimis, kus rooli tagasiside on tavarežiimist reljeefsem ning muidu laisavõitu gaasipedaal reageerib juhi ettepanekutele märksa innukamalt. Nelikveolised mudelid on varustatud viienda põlvkonna Haldex-siduriga jõuülekandesüsteemi ning nõlvaltstardi abiga, mis peaks tagama tõhusa toimetuleku ka neil harvadel juhtudel, mil Ateca teekattelt maastikule, põllule või lumme satub. Libedat kruusateed võttis Ateca igatahes meeldivalt mänguliselt, elektroonilised abimehed ei asunud kohe ülemäära agarasti toimetama, lubades paremat haarduvust otsides siin-seal veidi läbilibisemist. Võta või jäta, aga tegemist on linnamaasturiga, mis on mõeldud sõitmiseks.

Proovisõidukiks oli 7-käigulise DSG-automaatkäigukasti ja 2,0-liitrise diislipõletajaga varustatud tippmudel, mille 190 hobujõudu näitavad end eriti heast küljest maanteel möödasõitudel. Madalatel pööretel tuleb veidi kannatust varuda ning start-stoppsüsteemi lülitasin vahepeal sootuks välja, kui foori tagant liikuma hakates meenus südi kilpkonn, kellest võidu jooksvad teod viuh ja viuh mööduvad. Mootorivalik algab koguni 1,0-liitrisest kolmesilindrilisest väikemootorist ja esiveost, 1,4-liitrisele bensiinimootorile pakutakse juba ka nelikvedu. Diislipõletajaid on kaks: 1,6-liitrine (115 hj) ning kahes võimsuses (150 ja 190 hj) 2,0-liitrine jõuallikas. Kõige võimsama mootori kütusekulu jäi proovisõidul lubatust üksjagu kõrgemaks ehk seitsme ja poole liitri kanti 100 km kohta.

Varustuse nimekiri on pikk ja rikkalik. Baasvarustuses antakse kaasa näiteks nõlvaltstardi abi, kokkupõrkeväldik ja esiistmesoojendused, kõrgeimas varustusastmes pakutakse päris mitmekesist mugavus- ja iluvarustust. Lombitulede sõõri joonistatakse lausa Ateca siluett ning head tuge pakkuvate esiistmetega sõitjateruumis saab valida mitme meeleoluvalgustuse vahel. Kena küll, aga talvel teeb tuju heaks hoopis eelsoojendi. Sätite ahju näiteks pool tundi enne väljasõitu sisse lülituma ja lehvitate sooja autosse istudes läbi puhaste klaaside naabrimehele, kes oma sõidukit alles hangest taga otsib. Seda ei olekski ühest hispaanlasest oodanud, või kuidas?

Pealtvaatekaamera abil saab kuvada pilti ka auto mõlemalt küljelt korraga. FOTO: Eero Vabamägi
Nelikveolise mudeli pöördlülitit võib kruttida koguni kuue sõidurežiimi vahel. FOTO: Eero Vabamägi
Pakuruumi maht on 485 liitrit. FOTO: Eero Vabamägi
Tagaistmel jätkub pea- ja põlveruumi, seljatugede mahakäänamine käib mugavalt pakiruumist. FOTO: Eero Vabamägi

Seat Ateca

2,0 TDI 4Drive DSG Xcellence

Mootor: 1968 cm³, R4, turbo, diisel, 190 hj, 400 Nm

Sooritus: 212 km/h, 0–100 km/h 7,5 s

Jõuülekanne: 7-käiguline automaatkäigukast, nelikvedu

Kulu: 5,3 l / 100 km, 135 g/km CO2

Mass: 1589 kg, lubatud piduritega haagis 2100 kg

Hind: alates 19 990 eurot, proovisõiduauto baashind 32 990

Seotud lood
04.11.2016 07.11.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto