Sisukord
Arvamus
Postimees
04.11.2016
Eesti Ettevõtjad tahaksid dividendidelt vähem maksu maksta (11) Riigireetur Dressenilt võeti kodakondsus Usaldamatuse kiuste täistuuridel edasi (1) esikas 0411 osa II EASi piinad pikenevad veel nädalaid (33) Dilbert Mälumäng Male Palju õnne Tagakülg Horoskoop Majanduse lühiuudised Sirgel teelõigul hukkus kolm inimest (1) Maailma Looduse Fond muretseb Läänemere pärast Kallas saab siiani Brüsselist raha Balti jaama turg laieneb igas suunas (2) Majandus Majanduse lühiuudised Konkurents gaasiturul on seni ikka veel silmapete (1) Kallas saab siiani Brüsselist raha Kihlveokontorid panustavad Brexitit meenutades Trumpi võidule (1) Välismaa Maailma Looduse Fond muretseb Läänemere pärast Põhja-Korea naiste kannatused ei lõpe põgenemisega Kallas saab siiani Brüsselist raha Välismaa lühiuudised 4.11.2016 May sai kohtult külma duši Naela kurss pöördus kohe tõusule Kihlveokontorid panustavad Brexitit meenutades Trumpi võidule (1) Arvamus Scott Abel: ameeriklastel on valida Edgar Savisaare ja Martin Helme vahel (9) Vandeadvokaat Ants Nõmper: varem või hiljem lubatakse ka Eestis surmaabi (4) Ene Ergma: minu soovitus IRLile - on aeg lõpetada suurte tühjade sõnade tegemine (11) Postimees 1935. aastal: alkoholism tähendab hävitust – prof. J.Tõnissoni kõne karskuspühal Juhtkiri: tuleb siis Brexit või ei tule? (1) Andres Einmann: rehvivahetajad, kas te ei taha minu raha? (21) Andrus Karnau: unustatud pension II (4) Kultuur Puuvillakiu reis ümber maailma Sport Leicester City vallutab Euroopat Spordi lühiuudised Rooba: paberil näeb Eesti koondis hea välja (1) Lisamäng tiitli nimel – kas oleme originaalitsejad või mitte? Gunnar Männik: liikumine – see on elu Uus süsteem lahutas sportlase ja treeneri Järjekordne surmav peatrauma tõi esile vana probleemi, ent lahendus paistab Tallinn Balti jaama turg laieneb igas suunas (2) Tarbija Mallorcale tasub peale bikiinide kaasa pakkida ka matkasaapad Tartu Üks ja sama maantee, aga olud nagu öö ja päev (2) Öömaraton ootab seiklema Tähetee hakkab viima Toomele Bibliograafist kasvas kõrgelt tunnustatud koorijuht ja helilooja Kallaste võlakoorem ähvardab Peipsi vallale vee peale tõmmata Šokeerivad lood väärtustavad aega ja elu Meelelahutus Koomiks Sudoku

Andres Einmann: rehvivahetajad, kas te ei taha minu raha?

2 min lugemist
Andres Einmann FOTO: Peeter Langovits / Postimees

Igal aastal täituvad platsid rehvivahetustöökodade ees esimese lumesaju järel autodega, mille omanikud tahavad suverehvid talverehvide vastu välja vahetada. Igal aastal kordub seegi, et rehvivahetuse viimasele minutile jätnud autojuhte tervitatakse umbes sellise sõnumiga: «Aga palun, paneme aja kinni, järgmine võimalus on ülejärgmise nädala kolmapäeval.»

Teine võimalus on valida elava järjekorraga töökojad, kuid ka seal tabab rehvivahetajaid halb üllatus. Pärast esimese lume saabumist tekivad selliste töökodade juurde kümnetest autodest koosnevad järjekorrad. Et oma sõidukiga enne töökoja sulgemist meistri juurde jõuda, peab asuma järjekorda vähemalt lõuna paiku.

Ma ei ole rehvivahetajate töökorralduse üksikasjadega kursis, aga kapitalistlik loogika ütleb, et kui on nõudlust, siis on ettevõtjate jaoks olemas turg, kust on võimalik saada kasumit. Kindlasti ei ole rehvivahetajad robotid, ka neil on eraelu ja nad vajavad puhkust. Kuid kas iga talve tulekuga saabuvaks rehvivahetushooaja alguseks poleks võimalik palgata juurde lisatööjõudu ja hoida oma töökodasid kauem lahti, et korjata nii-öelda maas vedelev vaba raha üles?

Tallinnas tegutseb paar töökoda, mis pakuvad teenust 24 tundi ööpäevas. Et inimestele sellist teenust eriti praegusel ajal vaja on, näitab see, et kolmapäeva hilisõhtul seisis Põhja-Eesti regionaalhaigla taga asuva ööpäev ringi avatud töökoja juures järjekorras 48 autot ja sõidukite saba ulatus sadade meetrite kaugusele. Hoolimata sellest, et öösiti lisandub töökoja tavapärasele hinnakirjale 30-protsendiline lisatasu. Tõenäoliselt said viimased järjekorras olijad oma metallist sõbraga töökoja uksest sisse alles varajastel hommikutundidel.

Tööl käivatel autoomanikel ei olegi praegusel rehvivahetuspaanika ajal muud võimalust kui paluda tööandjalt mitu vaba tundi või seista väheste öösiti avatud töökodade juures mitmesajameetristes järjekordades.

Loomulikult võib küsida rehvivahetusega hilja peale jääjatelt, miks nad varem tegutsema ei hakanud. Ilmajaam hoiatas saabuvate talviste teeolude eest juba mitu nädalat tagasi. Nutikamad autoomanikud võtsid hoiatust tõsiselt ja võivad nüüd turvaliselt talverehvidega ringi sõita. Samas võib inimesi manitseda kui palju tahes, viimasel minutil ärkajaid leidub alati.

Et suverehvidega auto on praeguste teeoludega liikluses suur oht, ei ole tarvis üle kordama hakata. Seda näitavad viimastel päevade traagilised liiklusõnnetused ja ohtrad plekimõlkimised.

Osalesin üleeile Postimehe korraldatud katses, et võrrelda, milline vahe on libedal teel pidurdamisel suve- ja talverehvidega autol. Ilmselt pole kellelegi üllatus, et erinevus suve- ja talverehviga pidurdamisel on nagu ööl ja päeval.

Seotud lood
03.11.2016 05.11.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto