Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Uisk seisis sildas, härjad sees…

18. sajandist pärinevate Postiluubi ja Uisu mudelid. FOTO: Eesti Meremuuseum

Kuni 17. sajandini toimus laevaühendus mandri ja saarte vahel ebaregulaarselt – siis, kui vaja oli. 17. sajandil seati sisse postiühendus saartega, mida aga ei saa nimetada veel regulaarse laevaühenduse alguseks, sest sõideti purjepaatidel ja sõit sõltus ilmastikuoludest.

Tellijale Tellijale

Regulaarse laevaühenduse mandriga sai esmalt Hiiumaa, kui 1856. aastal hakkas senise postiluubi asemel sõitma aurulaev Wariag. 1864. aastal osteti esimene aurulaev Progress, mis oli mõeldud Heltermaa-Haapsalu liinile.

Esimene aurik hakkas Kuivastu-Virtsu liinil sõitma 1888. aastal. Laeva nimeks oli Sirius.

20. sajandi suurte sõdade ajal oli väinaliiklus kohati väga ebaregulaarne. Pärast teist maailmasõda vahetasid neil liinidel mootorlaevad aegamisi aurulaevad välja. Autoliikluse kasvades sai lisaks inimeste ja kaupade üleveole üha tähtsamaks ka sõiduvahendite ülevedu.

11.11.2016 14.11.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto