Sisukord
Tallinn
Postimees
27.02.2020
Eesti ravi- ja riigiasutused on koroonaviiruseks valmis Eesti Vox populi: kas koroonaviirus hirmutab? Eestlane Tenerifel: mingit viirusepaanikat pole Valitsus lükkas hoolduskindlustusmaksu idee laualt sahtlisse (1) Talv jõudis lõpuks Eestisse Majandus Linnahallile ulatasid abikäe üleaedsed (1) Walt Disney juht astus ootamatult tagasi Välismaa Ajajoon: kuidas Covid-19 Hiinast maailma levis KOHALIK VAADE. Itaaliat räsib viirusega samavõrra hirm ja valeinfo Ukraina ülemraada spiiker: valimisi ei saa pidada ajutiselt okupeeritud aladel Kara-Murza andis FBI kohtusse India usutüli muutus erakordselt veriseks Arvamus Juhtkiri: nii ei saa rallit sõita Marti Aavik: viirus ja vändaga raadio Raul Rikk: kelle tehnoloogiast sõltume? Loretta Kruusimäe: puue kui praktiline takistus armastusele Sergei Metlev: sinimustvalge defitsiit 14 välisministrit: kodusõja lõpetab vaid kokkulepe Erkki Koort: miljon põgenikku Sindi kandis Meie Eesti Maaja Vadi: halb juhtimine toob vinduva töötüli Mare Teichmann: ettevaatust – tervist ohustav töökeskkond Kadri Tammepuu: juhtimispraagist ilustamata Mart Murdvee: miks targad on ikka vaesed? Kultuur Lummav ja groteskselt stressi tekitav film Seebivaht ühiskonna ideaale ei kanna Kuidas mõista käsutäitjaid? Filmide tegemine on kui puhkus Sport Kompromissi ei leitud – Rally Estonia jääb sel aastal ära Maria Šarapova jättis tennisega hüvasti Maa Elu Pooled hundid jäävad küttimata Nädala mõte: ei tahaks ka tasuta Maamehe üllatus: päikesepaneel võib loodust kahjustada, diiselgeneraator mitte Kevadel metsas toimetades tuleb lindudele mõelda Seakatk andis tõuke rajada oma tapamaja Frank Kutteri tööprotsess võimaldab stressivaba liha Soid taastatakse järjest enam Looduslike võtetega haigusele vastu Milline võib tulla kevad ja suvi? Tomatikasvatajad jahivad uusi sorte Mees ehitas vaatetorni asemel tornsauna Tartu KIRI: kuidas küll kaitsta oma vara? Martin Kallasmaa: jagatud auto on ühiskonnale kasulikum Osa kiibiga koeri siiski ei leita üles Ahhaa keskuses valmis erakordne orienteerumisrada Burgerikiosk ja Delta võistlevad parima tiitli nimel Tuttpütt – kergesti äratuntav, ent siiski vähetuntud Meelelahutus Koomiks Sudoku

Sadama tühermaadele kerkib linn

2 min lugemist

Tallinna Sadam kuulutas välja Vanasadama ala rahvusvahelise idee- ja arhitektuurikonkursi, et leida sadamale kuuluvale 54 hektari suurusele alale pikaajaline terviklahendus ehk Masterplaan, mis aitab sadama siduda kinnisvaraarenduste ning avaliku ruumiga.

«Ootame ideekonkursi raames Eesti ja ka rahvusvahelistelt arhitektuuribüroodelt nägemusi sellest, milliseks ühtseks tervikuks kujundada sadam ja sadamat ümbritsev ala nii sadama vajadustest kui ka linnalise arengu vaatepunktist lähtuvalt sihiga aastani 2030,» rääkis Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm.

Ideekonkursi läbiviimisesse on kaasatud Eesti Arhitektide Liit ja Tallinna linnaplaneerimise amet. «Siiani on Tallinnas planeerimisel analoogset teed läinud Ülemiste City ja see skeem töötab väga hästi. Valmistades koos ette üldplaneeringu ülesande, viies läbi ideevõistluse ning leppides kokku, millised on ühised eesmärgid hiljem arendusplaani elluviimisel, on tõepoolest palju lihtsam suuri maa-alasid terviklikult käsitleda. See annab kindluse, et see, mida tehakse, sünnib ühise arusaama järgi mõlema poole huvidest lähtudes,» ütles Tallinna peaarhitekt Endrik Mänd.

Tallinna Sadama ärisuuna juht Ahto Ader ütles, et arendusplaaniga tehti algust juba mitu aastat tagasi, kui prooviti paika panna, milliseid maatükke sadam oma tegevuseks vajab. «See ala, mida sadama tegevuseks otseselt vaja ei lähe, saabki olema kinnisvaraarenduse ala. Varasematest arhitektuurivõistlustest saime ideid ja nägime ka ees seisvaid raskusi. Oli näha, et ühe krundi kaupa kinnisvara arendades võib tekkida hulgaliselt probleeme. Nii näiteks jäi üks potentsiaalne mereäärne arendusala veokite parkla taha,» rääkis Ader.

Seetõttu võetaksegi ette 54 hektarit korraga ning korraldatakse mitmeetapiline ideekonkurss tervele sadamaalale. «Alguses tundus asi lihtne, aga kui hakkasime kokku panema Masterplaani olemust, ideekonkursi põhimõtteid ja ideekonkursi nõudeid, siis osutus see päris keeruliseks. Arhitektide liiduga lihvisime erinevaid detaile viimase hetkeni,» ütles Ader. Liit andis ideekonkursi sellisele vormile oma heakskiidu vaid mõned minutid enne eilse esitluse algust.

Alates tänasest oodatakse kolme nädala jooksul konkursile avaldusi huvilistelt, kes soovivad sadamaala ideekavandit koostada. Nende seast valitakse välja kuus tugevamat, kes esitavad kahe kuu jooksul esimesed eskiisid. Sellega tahetakse ühele poole saada järgmise aasta märtsiks. Seejärel jätkatakse tööd paari-kolme tugevama ideega ning lõpuks valitakse parim.

2017. aasta septembris peaks Masterplaan valmis olema. «See tähendab, et paigas peaks olema kogu ala ruumiline lahendus, hoonete ja tänavatevõrgu üldine paigutus, milles saab hiljem muidugi mõningaid muudatusi teha,» selgitas Ader.

Konkreetse ärimudeli kasuks pole Tallinna Sadam veel otsustanud. «Meil on kolm varianti. Kõige lihtsam on planeeringud valmis teha maa hoonestusõigusega ja arendajatele pikaajalisse kasutusse anda. Teine variant on hakata ise kinnisvara arendama, võttes kõik arendamisega seotud riskid ja saades ka kogu tulu endale. Kolmas, vahepealne variant on jagada arendajatega nii riske kui tulu,» rääkis Ader.

Kalm ütles, et sadama atraktiivsust suurendavaid muudatusi võib oodata juba lähiaastatel. «Olgu selleks näiteks promenaad Russalka juurest Admiraliteedi basseinini või uued linnalised maamärgid, näiteks sild üle Admiraliteedi basseini ning Vanasadamat sümboliseeriv majakas,» märkis Kalm.

Sadama arenguplaanide puhul arvestatakse ka sadamasse sõitva trammiliiniga. «2017. aasta sügisel sõidab tramm Tallinna lennujaama. Majandusministeeriumiga peetud konsultatsioonid annavad lootust, et umbes 2020. aastaks võiks tramm jõuda ka D-terminali juurde. Selle rahastamist ei ole veel otsustatud, küll aga pannakse juba paika trassi. Praegu käib Kopli trammiliini rekonstrueerimine ja lennujaama trammiliini ehitamine ning nende valmimisel algabki projekt «Tramm sadamasse»,» rääkis Mänd.

Seotud lood
26.02.2020 27.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto