Sisukord
AK
Postimees
10.12.2016
Eesti Mälumäng Susi protsess algab tõenäoliselt lähikuudel Palju õnne Dilbert Male Horoskoop Pensioni koju toomise tasu kallineb Tagakülg Kohtunik lubab järgida oma siseveendumust Mudavannid vahelduvad pesuga Toomas Lepp kinnitas nõukogule oma süütust Eesti lühiuudised Uue ministrikandidaat käis Kadriorus Esikülg 10. detsember Väike Vladik tuli Eestisse ravile Majandus Maag teatas Tere ostmisest Ühisdeklaratsioonidega saab tagasi sama palju raha Majanduse lühiuudised Välismaa Rumeenia valib homme parlamenti Rumeenia parteide valimisplatvormid kõik ühte nägu ja sisutühjad Serbia ääremaa sigitab islamiäärmuslasi Arvamus Juhtkiri: vähem silmakirjalikkust (10) Hendrik Alla: kalibreeritud tagumik Värskus tõi võidu Postimees 1914. aastal: sõda Kogemus loeb Ei ühtegi sõna päritolust Sulle, mulle, pigem mulle (1) Ajalugu läbi Eesti fotokuningate kaamerasilma Indrek Schwede veste: jalgpall, meeste viimaseid pelgupaiku Marti Aavik: kes on Eesti eliit ehk seisus kohustab (6) EKI keelekool: endlikepp ja näpupood Kultuur Arhitektid auhindasid parimaid Eesti kultuuri täheatlas: rahvusvärvide sünd Metallica – metal'i tööeetikud Raamat nagu mosaiik: kildudest tervikuks Nädala plaat. Elusam kui aastate eest Aja auk. Sonic Youth murrab läbi Väikene hümn vaimuvalgusele Tähemehe Maal veedetud aastate kroonika Kas Looja tunneb kiusatust? Sport Spordi lühiuudised Sildaru poolel teel tiitli kaitsmisele Venelased on supi sees, millest on raske välja tulla Töö käib Vassiljevi viimase suure lepingu nimel Mariel Gregor: vastumeelsus «kehka» vastu kadugu, aga laiskus samuti (2) Hispaanlaste kasvatatud noore sloveeni tähelend AK Arhitektid auhindasid parimaid Eesti kultuuri täheatlas: rahvusvärvide sünd Raamat nagu mosaiik: kildudest tervikuks Naatukene nihu kaust Aja auk. Sonic Youth murrab läbi Nädala plaat. Elusam kui aastate eest Kas Looja tunneb kiusatust? Väikene hümn vaimuvalgusele Gunda Tire: mida PISA uuring näitab andekate laste kohta? (1) Marti Aavik: kes on Eesti eliit ehk seisus kohustab (6) Peeter Langovitsi tagasivaade: vormelilegendi kiirvisiit Arter Poliitikud, palun, raputage endale tuhka pähe! (3) Ainult wifist jääb väheseks Nõid Nastja on oma kehaga sõber Taste of Asia: ettevaatlikud Aasia maitsed Rotermanni kvartalis Jüri Nikolajev – Eesti hääl Narvas(t) (47) Võimatu moemissioon: leia müts! Põgus põige põhjamaisele jõululauale Teeks õige stiilipeo? Kurb küll, kui ind kaob. Kust leida tiivad? Raju andmine kontori jõulupeol Esoteerikaäri: palju enamat kui kivikaubandus Meelelahutus Koomiks Sudoku

Peeter Langovitsi tagasivaade: vormelilegendi kiirvisiit

2 min lugemist

Nüüd, kui järjekordne F1 hooaeg läbi, selgunud on uus maailmameister ning mitu vormeliässa sarjast lahkunud, jäi minu pilk peatuma viimase etapi lõpuhetkedel juubeldaval Mercedese tiimi konsultandil Niki Laudal.

Meenus kolmekordse maailmameistri Niki Lauda kiirvisiit Tallinna uue lennuliini avamisele. Legendaarne Lauda oli esimene vormel-1 maailmameister, kes Eestit külastas.

Niki Lauda alustas vormelipiloodina 1971. aastal March Fordi tiimis ja lõpetas 1984 McLareni roolis. Oma karjääri jooksul osales ta 171 GP-etapil, oli liidripositsioonil kokku 1620 ringil ning elas üle 18 avariid. Ferrari tiimis jõudis Lauda kiiresti tippu – 1975. aastal krooniti esimest korda maailmameistriks. Ka 1976. aasta algas edukalt, kuni Nürburgringil toimunud ränga avariini.

Põlevast vormelist pääses ta eluga, kuid raskete põletushaavadega. Elutahe teda ei hüljanud ja üsna kiiresti oli ta tagasi vormeliroolis, ikka rõõmsameelsena. Tagasitulek oli võimas – 1977 sai temast Ferrari tiimis teist korda maailmameister.

1979 jäi Lauda vormelisarjast kõrvale ja asutas oma lennufirma. Hing ihkas tagasi ringrajale ning temast sai 1982. aastal McLareni vormelipiloot. 1984. aastal, mil tema tiimikaaslaseks sai Alain Prost, õnnestus Niki Laudal ainult poole punktiga Prosti edastades jõuda kolmanda maailmameistritiitlini.

1985 loobus ta lõplikult võistlustest ja siirdus ärimaailma, et pühenduda täielikult oma lennufirma Lauda Air käivitamisele. 1997 jõuti koostöös Austrian Airlinesiga ka lennuliini Tallinn-Viin avamiseni.

Kolm korda nädalas liini teenindanud Lauda Air 50-kohaline Canadair Jeti lennuk avas uusi võimalusi nii edasilendamiseks kui turisminduse arenguks. Tallinna-Viini edasi-tagasi pileti sai siis 5500 krooni eest ja esialgne reiside täitumus oli ootuspärane. 17 reisilennukit ja kolme väikelennukit omava Lauda Airi suurosanikeks olid Niki Lauda 30 protsendi, Austrian Airlines 36 protsendi ja Lufthansa 20 protsendiga. Liini avati 9. detsembril, kuid lennud linnade vahel algasid juba 26. oktoobril 1997.

Pärastlõunal astus Tallinna lennuväljal väikelennukist välja punases jopes ja punase nokkmütsiga Niki Lauda. Läbis tavareisijana lennujaama terminali ja sõitis mikrobussis otse Tallinna raekotta lennuliini avamisele. Lisaks Laudale osalesid tseremoonial lennufirma esindaja Rainer Walter, suursaadikud Toivo Tasa ja Michael Miess ning linnavalitsuse nõunik Tõnu Karu. Järgnes vastuvõtt autogrammi jagamisega ja tutvumine raekojaga. Lauda jäädvustati ka Tallinna võtmega ning legendaarsele külalisele kingiti raekoda kujutav graafiline leht. Raekojast lahkuti kalessis ja lennuk Laudaga startis juba kell 21.

Äri kõrval jäi vormel-1 talle ikka hingelähedaseks. Ferrari pakkus talle tööd konsultandina. Kohtudes raekojas meie ajakirjanikega, pakkus lennuliinist enam huvi vormelisarjas toimunu. 1997. aasta hooaega pidas ta igavaks, kuigi äge võistlus tiitli pärast käis veel viimasel etapil. Maailmameistriks sai Jacques Villeneuve kolmepunktise eduga Michael Schumacheri ees.

Seotud lood
09.12.2016 12.12.2016
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto