R, 27.05.2022
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Postimees investeerib arengusse

Peep Kala
, Postimees Grupi juhatuse esimees
Postimees investeerib arengusse
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Postimees.
Postimees. Foto: JAANUS LENSMENT/POSTIMEES

Õige pisut lihtsustades oli 160 aastat tagasi ajalehe väljaandmiseks peale toimetaja-ajakirjaniku vaja vaid trükipressi ja hobuvankriga postipoissi, kes lehe kord nädalas taluväravasse tõi.

Tänapäeval on ahel ajakirjaniku ning lugeja vahel veninud väga pikaks. Siia vahele mahuvad toimetajad ja korrektorid, fotograafid ja videoreporterid, kujundajad ja küljendajad, reklaamimüüjad ja disainerid, analüütikud ja tarkvaraarendajad, tellimuste müüjad ja klienditeenindajad, turundusspetsialistid, finantsistid ja koolitajad. Seegi loetelu pole lõplik.

Postimeest paberil, arvutis või nutitelefonis lugeval inimesel võib õigustatult tekkida küsimus, kas kõik need inimesed on ikka vajalikud. Kinnitan, et on. Ahel sündmus-reporter-lugeja ehk see, miks lehte ostetakse ja loetakse, ei ole ju 160 aasta jooksul olemuslikult muutunud, kõik selle protsessi osad aga küll. Tehnoloogia areng on muutnud varem ühte tuppa mahtunud lehetoimetuse suureks ja keeruliseks meediaettevõtteks, kus ühe tugiteenuse ärakukkumine võib halvemal juhul halvata kogu uudisvoo.

Postimees Grupp, mis toimetab iga päev seitsmes Eesti linnas, tegi 2016. aastal läbi suuri, dramaatilisigi muutusi. Eelkõige puudutab see just tugiteenuseid, arendus- ja müügiprotsesse. Me investeerisime nendesse väga palju aega, raha ja energiat. Osa selle pingutuse tulemusest – mahukam ja mitmekesisem paberleht või uus veebilahendus – on lugejale nähtav. Nagu ka meie kirjastuse välja antud raamatud. Hoopis suurem osa aga silma ei paista.

Postimeest ja maakonnalehti kirjastavate äriühingute liitmine möödunud aastal lõi nendele uue ja tunduvalt tugevama majandusliku aluse. Postimehe igapäevaseks väljaandmiseks ja karmil meediaturul konkurentsivõime tagamiseks tehtavad taustatööd ja investeeringud ei ole ühe aastaga kaugeltki ühele poole saanud. Ka 2017. aastal kulutame kindlasti rohkem, kui teenime. Teha kvaliteetajakirjandust tänapäevasel tehnoloogilisel tasemel ja sealjuures kasumlikult ongi peamurdmist vajav ülesanne. Sellega maadlevad vanad ja tuntud ajalehed igal pool maailmas.

Postimehe edu pant on kuulumine suurde meediakontserni. AS Eesti Meedia ühendab vana ja uue meedia, nii kvaliteetajakirjanduse kui ka meelelahutusmeedia, nii televisiooni ja raadio kui ka kuulutusteäri. Kunagi pole nii, et kõigis nendes valdkondades läheks korraga võrdselt hästi või võrdselt halvasti. Praegu on Postimehel ja teistel Postimees Grupi väljaannetel võimalus kõige eespool nimetatu täiustamist jätkata. Me investeerime arengusse, et olla ka tulevikus suurim ajaleht Eestis.

Märksõnad
Salvesta lood hiljem lugemiseks!
Minu lood
Eesti uudised
Maailm
Arvamus
Kultuur
Sport
AK
Elustiil
Tagasi üles