Sisukord
Autosport
Postimees
07.01.2017
Eesti Piiripatrull lõppes hädakutsega (6) Male Mälumäng Palju õnne Horoskoop Tagakülg Dilbert Parvlaev seisis masinarikke tõttu keset merd Sünniaastaks 2017 Postimehe aasta inimesed Eesti lühiuudised Tõesti armastada, mitte õppida armastama Postimees investeerib arengusse Postimehel on üle-eestiline uudisvoog Välismaa USA brigaadi kraam jõudis Euroopasse Trump tõrgub Venemaad süüdistamast Venemaa võitleb salaviinaga Elon Muski murelaps lendab taas Mida arvab Prantsusmaa uus president Venemaast (9) Arvamus Juhtkiri: muusade tempel Tartus (1) Taavi Minnik: mister Universumi tulek (21) Halli kardinali lahkumine (1) Edasi (Postimees) 1990. aastal Saadiku lahkumine Mees teiselt planeedilt Margus Paas: ametlikud allikad valetavad, aga mina tean, et… (13) Kultuur Aja auk. Ministry kohtub William Burroughsiga (3) Sport Spordi lühiuudised Peep Pahv: unustatud vana ehk õige aeg Eesti oma superklubi loomiseks (2) Paleepööre vormel-1 sarjas? Ferrari loodab Mercedese edu saladuse keelatuks kuulutada (2) Iseteadlikud maailmarändurid Nõlvak ja Tiisaar – kodutud, ent sihikindlad Koondise tulevikulootus küpseb Sloveenias AK Kallutatud sotsiaalmeediast ja libauudistest võib saada vesi klassikalise ajakirjanduse veskile (4) Edetabelid Postimehe töötajate saavutused 2016. aastal Andrus Karnau: Luisa Värk ja Edgar Savisaare toimikud – Pressinõukogu argipäev 2016 Kaebused Postimehe peale pressinõukogus Meedia aastal 2017: eneseotsingud jätkuvad Aja auk. Ministry kohtub William Burroughsiga (3) Arter Horoskoop Arteri persoon Garri Kasparov: Putin tähendab sõda (80) Mida toob aasta uus? Kuraditosin küsimust Miks kõik armastavad Raivo E. Tamme? (1) Filmisoovitus: pöörane psühhopõnevik, kus miski pole nii, nagu näib Kaja Kallas: uusaastalubadused Kala kalambuuriga Parem uppumissurm kui NKVD ehk kuidas 16 eestlast pisikese purjekaga üle ookeani sõitsid (20) Sõiduproov: Mercedes-Benz GLC Coupé. Veidi vaheldust (1) Kikkpoksi trenn, kus lüüa ei saagi Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Paleepööre vormel-1 sarjas? Ferrari loodab Mercedese edu saladuse keelatuks kuulutada

4 min lugemist
Ferrari on enda arvates liiga kauaks Mercedese varju jäänud ja tahab sealt iga hinna eest välja pääseda. FOTO: Brandon Malone/AP/Scanpix

Juba kolm aastat on Mercedes vormel-1 sarjas auhinnalaua puhtaks teinud, teised võistkonnad aga riismete noppimise kõrval kukalt kratsinud: mis on ometigi hõbenoolte ülivõimsa edu saladus? Nüüd usub Ferrari, et on leidnud võimaluse Saksa tootja kõrget lendu kärpida. Mäng käib reeglite tõlgendamise noateral ja ähvardab puudutada teisigi tipptiime peale Mercedese.

Tellijale

Vormel-1 sarjas on juba aastaid keelatud aktiivvedrustus ja 2014. aasta keskpaigast alates ka FRIC-vedrustus. Mida see tavainimesele mõistetavas keeles tähendab? 1993. aastal Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) otsusega lõplikult sarjast kadunud aktiivvedrustuse puhul juhtis vedrustuse komponente arvuti – tööpõhimõttelt samasuguse süsteemi leiavad paljud lugejad praegu oma igapäevaauto küljest. FRIC on Mercedese leiutis 2011. aastast ning selle tähekombinatsiooni taga peidab end mehaaniliselt omavahel ühendatud esi- ja tagavedrustus.

FRIC on juba kaks ja pool hooaega keelu all olnud, kuid konkurentide arvates on Mercedes välja töötanud süsteemi, mis annab sama efekti. Pole mehaanilist ühendust ja pole ka arvutikiipi, kuid konkurendid kahtlustavad, et nii Mercedese kui ka Red Bulli hüdroakumulaatoril põhinev süsteem on võimeline energiat salvestama ja hiljem kasutama – sellisel juhul oleks aga ju tegu otsekui hüdraulilise miniarvutiga.

06.01.2017 09.01.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto