
Akadeemik Olav Aarna küsib kiuslikult: kummast PISA edu selgitusest lähtuda Eesti hariduspoliitiliste otsuste tegemisel? Või kas me üldse peame nende selgitustega hariduspoliitika kujundamisel arvestama?
Akadeemik Olav Aarna küsib kiuslikult: kummast PISA edu selgitusest lähtuda Eesti hariduspoliitiliste otsuste tegemisel? Või kas me üldse peame nende selgitustega hariduspoliitika kujundamisel arvestama?
Pealkirjas toodud küsimus on ajendatud kahest asjast: hiljuti avaldatud 2015. aastal läbi viidud PISA uuringu tulemustest ja Phil Williamsoni artiklist ajakirja Nature 8. detsembri 2016. aasta numbris. Viimases muretseb autor selle pärast, et «tõepõhjata ajajärgu» populismi tõusulaine seab ohtu tõenduspõhise valitsemise, st teadusuuringutel põhinevate poliitiliste otsuste tegemise. Muuseas puudutab see suhtumist inimtekkelisse kliimasoojenemisse, mille USA presidendiks valitud Donald Trump on kahtluse alla seadnud.