Sisukord
Arvamus
Tänane leht
21.01.2017
Eesti Pensionireform toob olulised muudatused Õiguskomisjon tõmbab šokivangistamisele pidurit (18) Horoskoop Leppik: see pole maailma muutev revolutsioon Male Mälumäng Palju õnne Dilbert Surm liikluses – võigas viis lahkuda (1) Pelikanitibu tuli munast välja Tagakülg Esikülg 21. jaanuar Tallinnas avati hinnalise väljapanekuga eramuuseum Majandus Massihagi esitajad: Cherry omanikud kantisid pankroti kartuses varad ettevõttest välja Välismaa Rootsi rahvaarv ületas kümne miljoni piiri Katrin töötab Bangladeshi slummi laste heaks (2) Arvamus Postimees 1938. aastal: laibad 325 meetrit siinpool piiri Juhtkiri: meie vasakpoolne valitsus on pensioni asjus uskumatult mõistlik (16) Jüri Reinvere: brändrahnuga Euroopas läbi ei löö Trumpi ajastu virvarr (2) Ministeeriumi vikerkaarevärvid Brexitis rohkem selgust Aivar Pau: seisab, ei seisa (4) Kultuur Tõdemused ja seosed Indrek Koffi loomingus 4 linna ja 14 etendust Nädala plaat. Minimalismi ilu Aja auk. Palun tapke hr Kinski! Tallinnas avati hinnalise väljapanekuga eramuuseum Sport Spordi lühiuudised Monte Carlo rallitragöödia: halbade juhuste kokkusattumine, aga eelkõige ettevaatamatus Ilves: kui suusatada ei jõua, pole midagi tahta (1) Eestlased hoiavad Poolas poolfinaalikohast hammastega kinni Omal nahal dopingu proovimisest üleilmse skandaalini Kas F1-sarjas lõppeb üks ajastu? Tallinn Tallinnas avati hinnalise väljapanekuga eramuuseum AK Rahva hääl: mida arvavad ameeriklased Trumpist (7) Akadeemik Jaan Undusk: eks see plahvatuse ootus olegi see, mis elu kunstiks teeb Selgusid Eesti Kultuurkapitali aastapreemiate laureaadid Andrew Kuchins: Trumpil saab olema väga keeruline venelastega ühist keelt leida (16) Mäletaja ja mälestaja Märka 4 linna ja 14 etendust Eesti kultuuri täheatlas: rahvakiriku sünd Scott Abel: Inimgranaat maailma poliitikalaval Aja auk. Palun tapke hr Kinski! David Satter: Trumpi toimik on Venemaa provokatsioon (9) Nädala plaat. Minimalismi ilu Olav Aarna: mida ühist on PISA tulemustel ja kliima soojenemisel? (2) Jüri Reinvere: brändrahnuga Euroopas läbi ei löö Tõdemused ja seosed Indrek Koffi loomingus Valeri Solovei: Trumpi ja Putini kokkuleppe tõenäosus on suur (21) Kõik (rootsi) mehed on sead Peeter Langovitsi tagasivaade: eestikeelne kooliatlas lõvidelt Arter Horoskoop Peaosaline rikkus maffiafilmi Noolemäng on väga tõsine asi Kui nutikas ost on nutikindad? Köögiseiklus võõramaa viljadega Perekond viib võidule Kuidas leinata Facebookis? (1) Mõistlik mood: mõttepaus Kristi Liiva: minu töös on tähendus kõige tähtsam (17) Maitseelamus maailma lõpus Parim, mida talvega peale hakata (1) Sõiduproov. Ford F-150: Kastikate kroonimata kuningas (1) Justin Petrone: vallalise elu Meelelahutus Koomiks Sudoku

Jüri Reinvere: brändrahnuga Euroopas läbi ei löö

6 min lugemist
Jüri Reinvere. FOTO: Eleanore Clarke

Aastal 2000 asutati Varssavis instituut, mille ülesanne oli umbes samasugune nagu Eesti brändrahnul ja Soome puhastel järvedel: Adam Mickiewiczi Instituut.

Tellijale Tellijale

See, kuidas soomlaste bränding on muutunud, tean omast käest. Oma Londoni-aastatel kogesin, et olla eestlane on midagi palju põnevamat kui näiteks olla soomlane. Soomlastega seostatakse seda kaheksakümnendate-üheksakümnendate pilti, neidsamu järvesid ja klaasist rabakanasid, aga Eesti – see on midagi tõeliselt uut ja põnevat. Ainuke probleem, et eestlased seda, tundub, eriti ei tea – ega tundu oma tõelist potentsiaali rahvusvahelisel maastikul ka eriti ise teadvustavat.

Nii varem, üheksakümnendatel aastatel, kui ka nüüd, on Eestis olnud tavaks Eesti brändi üle aasida – justkui oleks bränd midagi tehislikku ja naljakat – ometigi kui üks väikeriik soovib end maailma turul nähtavaks teha on bränd üks esimesi kujundeid, et seda teostada. Igasuguse Eestist väljapoole ulatuva tegevuse käigus on aga vaja ennekõike küsida, kas me teeme seda enda või välismaailma jaoks. Eestlaste üks põhiprobleeme on, et me ajame need kaks täiesti eri strateegiat nõudvat tegevust omavahel segamini: tegutseme välismaal, et saavutada edu Tallinnas, ja mõtleme kodus välja asju, et saavutada tähelepanu välismaal. Sama põhimõtteline viga tehakse ka brändinguga: kõik selle elemendid ja kujundid vahendavad kodueestlaste pilte Kodu-Eestist ja internatsionaalse eesti potentsiaaliga on neil kahjuks vähe tegemist.

20.01.2017 23.01.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto