Sisukord
Autosport
Postimees
21.01.2017
Eesti Pensionireform toob olulised muudatused Õiguskomisjon tõmbab šokivangistamisele pidurit (18) Horoskoop Leppik: see pole maailma muutev revolutsioon Male Mälumäng Palju õnne Dilbert Surm liikluses – võigas viis lahkuda (1) Pelikanitibu tuli munast välja Tagakülg Esikülg 21. jaanuar Tallinnas avati hinnalise väljapanekuga eramuuseum Majandus Massihagi esitajad: Cherry omanikud kantisid pankroti kartuses varad ettevõttest välja Välismaa Rootsi rahvaarv ületas kümne miljoni piiri Katrin töötab Bangladeshi slummi laste heaks (2) Arvamus Postimees 1938. aastal: laibad 325 meetrit siinpool piiri Juhtkiri: meie vasakpoolne valitsus on pensioni asjus uskumatult mõistlik (16) Jüri Reinvere: brändrahnuga Euroopas läbi ei löö Trumpi ajastu virvarr (2) Ministeeriumi vikerkaarevärvid Brexitis rohkem selgust Aivar Pau: seisab, ei seisa (4) Kultuur Tõdemused ja seosed Indrek Koffi loomingus 4 linna ja 14 etendust Nädala plaat. Minimalismi ilu Aja auk. Palun tapke hr Kinski! Tallinnas avati hinnalise väljapanekuga eramuuseum Sport Spordi lühiuudised Monte Carlo rallitragöödia: halbade juhuste kokkusattumine, aga eelkõige ettevaatamatus Ilves: kui suusatada ei jõua, pole midagi tahta (1) Eestlased hoiavad Poolas poolfinaalikohast hammastega kinni Omal nahal dopingu proovimisest üleilmse skandaalini Kas F1-sarjas lõppeb üks ajastu? Tallinn Tallinnas avati hinnalise väljapanekuga eramuuseum AK Rahva hääl: mida arvavad ameeriklased Trumpist (7) Akadeemik Jaan Undusk: eks see plahvatuse ootus olegi see, mis elu kunstiks teeb Selgusid Eesti Kultuurkapitali aastapreemiate laureaadid Andrew Kuchins: Trumpil saab olema väga keeruline venelastega ühist keelt leida (16) Mäletaja ja mälestaja Märka 4 linna ja 14 etendust Eesti kultuuri täheatlas: rahvakiriku sünd Scott Abel: Inimgranaat maailma poliitikalaval Aja auk. Palun tapke hr Kinski! David Satter: Trumpi toimik on Venemaa provokatsioon (9) Nädala plaat. Minimalismi ilu Olav Aarna: mida ühist on PISA tulemustel ja kliima soojenemisel? (2) Jüri Reinvere: brändrahnuga Euroopas läbi ei löö Tõdemused ja seosed Indrek Koffi loomingus Valeri Solovei: Trumpi ja Putini kokkuleppe tõenäosus on suur (21) Kõik (rootsi) mehed on sead Peeter Langovitsi tagasivaade: eestikeelne kooliatlas lõvidelt Arter Horoskoop Peaosaline rikkus maffiafilmi Noolemäng on väga tõsine asi Kui nutikas ost on nutikindad? Köögiseiklus võõramaa viljadega Perekond viib võidule Kuidas leinata Facebookis? (1) Mõistlik mood: mõttepaus Kristi Liiva: minu töös on tähendus kõige tähtsam (17) Maitseelamus maailma lõpus Parim, mida talvega peale hakata (1) Sõiduproov. Ford F-150: Kastikate kroonimata kuningas (1) Justin Petrone: vallalise elu Meelelahutus Koomiks Sudoku

Monte Carlo rallitragöödia: halbade juhuste kokkusattumine, aga eelkõige ettevaatamatus

3 min lugemist
Hayden Paddon tegi Monte Carlo rallil nii õnnetu avarii, et kohapeal sai surma 50-aastane hispaanlane. Paremal pool asuval pildil on näha Paddoni auto pärast kalju vastu põrkamist. FOTO: Timo Anis / Kuvatõmmis Youtube'ist

Ralliautod muutusid enne tänavust hooaega võimsamaks, kergemaks ja aerodünaamilisemaks. Pärast kurikuulsat B-rühma ajastut pole autoralli MM-sarjas nii kiireid põrgulisi olnud, aga see pole põhjus, miks Monte Carlo võidukihutamisel hukkus neljapäeva õhtul pealtvaataja. MM-sarjas on aastakümnete jooksul olnud mitmeid traagilisi õnnetusi, aga kõrvaltvaataja surmaga lõppes mõni avarii viimati 1996. aastal.

Tellijale Tellijale

WRC-sarja tippu kuuluv uusmeremaalane Hayden Paddon lähenes Monte Carlo ralli esimese kiiruskatse lõppu, kui tema Hyundai i20 kaotas enne kiilasjääga kaetud vasakkurvi juhitavuse ja põrkas vastu kaljuseina. Parasjagu oli ennast kalju kõrvale väliskurvi sättinud amatöörfotograaf, kes lendas kokkupõrke tulemusel õhku, kukkus peaga vastu asfalti ja suri minuti järel. Paddon ja kaardilugeja John Kennard vigastada ei saanud.

Kas 50-aastase Jesús Ordóñezi elu oleks saanud päästa? Mitte enam siis, kui ta oli roninud kõige ohtlikumasse paika, kuhu võimalik. Belgia väljaanne La Dernière Heure sai jutule õnnetuspaigas viibinud pealtvaataja Romain de Geeriga, kelle sõnul hoiatasid teised kohalolijad Go-Pro kaameraga meest korduvalt, et keelualasse pole mõtet ronida. Ideaalmaailmas oleks võinud rajajulgestajad ta väevõimuga ära tassida, aga iga rallikülastaja teab, et lõppude lõpuks tuleb enda eest ise vastutada.

Et WRC-autodel on alates sellest hooajast 315 asemel 380 hobujõudu, tegi Rahvusvaheline Autoliit (FIA) MM-sarja rallide turvanõudeid karmimaks, aga sajaprotsendiliselt pole võimalik fataalseid õnnetusi vältida. Hispaania ajalehe El Mundo teatel polnud ehitusvaldkonnas tegutsenud Ordóñez rallivõistlusel esimest korda – vastupidi, teda peeti suureks mootorispordifänniks ja ta pildistas regulaarselt erinevaid jõuproove.

20.01.2017 23.01.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto