Kui tootjal on väljas täiesti uus mudel või vana populaarse mudeli edasiarendus, pole haruldane seegi, et MP-messile tuuakse neid kaks või isegi rohkem. Nii välditakse olukorda, kus tuleb liiga kaua oodata. Pealegi võib ju ühele mudelile laduda näidisena peale lisavarustuse: kohvrid küljele ja taha, kaitserauad, lisatuled jne.
Ja kui end registreerida, saab sõita ka. Päriselt. Tänavusel messil on ühes hallis 430-meetrine testirada, lisaks rada mopeedidele ja väikestele mootorratastele. Kiiver, kaitsmed ja peaaegu nagu… tere, suvi! Testimisvõimaluse loomine ja arendamine on viimastel aegadel olnud oluline suund, räägib Tiit Sarv. «Nad on isegi kutsele kirjutanud: kui kardate sõltuvust, hoidke neil päevil messihallist eemale,» muigab Sarv.
Äriloogika järgi võiks testiring olla suunatud neile, kes plaanivad uue tsikli ostu, kuid olen enam kui veendunud, et suur osa meist, motoinimestest, käib testiringil selleks, et sõita. Lihtsalt sõita. Motorahvas on parajalt romantiline, nii et mõneski silmapaaris ei sära vastu näitusehalli prožektorid, vaid hoopis kujuteldavad kilomeetrid rataste all. On selge, et uut tsiklit saavad endale lubada vähesed, on ka päris jõukatele mõeldud unikaalseid rattaid, kuid motomaailmas lähenetakse kliendile harva otsese müügisurvega. «Head unistamist!» tavatseb Saksa motokaubamaja Louis soovida oma klientidele iga-aastast kataloogi saates.
Hakkab silma, et soomlastele on just MP koht, kust hea endale midagi soetada. Kiivrid, joped, püksid, kombed, kindad, saapad, aga ka tsiklite varuosad. Kõike saab ju kohapeal proovida ja võrrelda, ei pea jooksma mööda linna poest poodi või istuma, näpp suus, internetiärides. Pealegi tehakse messi ajal rohkesti eripakkumisi ning põhjanaabrid on varmad neid kasutama. Olen aastate jooksul üht-teist soetanud endalegi, kuid Soome hinnatase on Eesti omast kõrgem, sestap tähendab sealne soodushind enamasti meie tavahinda.