Valitsus kiitis heaks alkoholipiirangute karmistamise

Valitsus andis eile heakskiidu tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski esitatud eelnõule, mis keelab muu hulgas alkoholireklaami sotsiaalmeedias, sunnib suurpoode alkoholimüügi muust kaubast eraldama ning piirab märgatavalt muud alkoholiga seonduvat.

Alkohoolsed joogid peavad edaspidi olema poodides paigutatud teistest kaupadest eraldi ega tohi olla õuest nähtavad. Küll aga ei kohusta uus kord väikepoode alkoholi müügisaalis seina taha peitma. See hakkab puudutama suurpoode, kellel on müügipinda üle 450 ruutmeetri. Eelnõus on loobutud tanklapoodide alkoholimüügi keelust.

Eelnõu järgi lubatakse reklaamides edastada vaid neutraalset teavet, sealhulgas välistades inimeste näitamise, atmosfääri kirjeldamise ja lugude jutustamise. Eelnõuga keelustatakse välireklaam, pikendatakse kellaajalist reklaamipiirangut raadios ja teles senise kella 21 asemel kella 22ni ning keelatakse alkoholireklaam ajakirjade lisaväljaannete esi- ja tagakaanel.

Samuti karmistatakse müüjatele kehtestatud nõuet tuvastada alkohoolsete jookide ostja vanus. Seadusemuudatusega lubatakse kontrollostud nii alaealistele alkoholimüügi keelu täitmise kontrollimiseks kui ka salaalkoholi müügi tuvastamiseks.

Viimaks keelatakse alkoholi degustatsioonid poodides ja happy hour ehk võimalus pakkuda mingitel tundidel alkoholi tavapärasest soodsamalt. Samuti ei tohi alkohoolse joogi multipakendi ostmine olla soodsam kui üksiku joogi ostmine.

Eelnõu vastuvõtmisel riigikogus jõustub see täies ulatuses 1. jaanuarist 2018.

Samas tehti valitsuse heakskiidu saanud ja riigikogusse saadetud alkoholiseaduse eelnõusse juba esimene muudatus. Uuendati sätet, kus on kirjas, millised poed peavad tegema eraldi viinaosakonna.

Alkoholiseaduse esialgse versiooni järgi oleks väikesed poed pidanud hakkama alkoholi müüma n-ö leti tagant ja suured kauplused oleksid pidanud piirama napsimüügiala läbipaistmatute seintega. Pärast tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski, majandusminister Kadri Simsoni ning justiitsminister Urmas Reinsalu arupidamist otsustati, et eraldi viinaosakonna peavad tegema poed, mille üldpind – nii müügi- kui ka laopind – on suurem kui 600 ruutmeetrit.

Selline otsus tekitas küsitavusi näiteks Eesti suurima joogitootja A. Le Coqi juhil Tarmo Noobil, kes juhtis teisipäeval tähelepanu, et sellise sõnastuse korral tuleb arvesse võtta ka katlamaja ja keldriruumid.

26.01.2017 28.01.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto