R, 1.07.2022
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Peeter Langovitsi tagasivaade: uued kiirabiautod tulid vastiseseisvunud Eestisse Lõuna-Koreast

Peeter Langovits
, fotograaf
Peeter Langovitsi tagasivaade: uued kiirabiautod tulid vastiseseisvunud Eestisse Lõuna-Koreast
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments

Tallinna Kiirabijaamas oli 4. veebruaril 1994 üles rivistatud 13 uhiuut kiirabibussi. Majanduslikult raskel ajal oli Eesti riik leidnud raha, et osta ASi Helkama Auto vahendusel 18 kiirabiautot Hyundai H-100.

Masinad, mis olid esimesed omataolised kogu Euroopas, jagati Eestisse laiali: kümme kiirabiautot läks Tallinna Kiirabijaamale ja kolm Tallinna haiglatele. Ülejäänud Hyundai bussidest sai kolm Tartusse, üks Narva ja üks Kohtla-Järve kiirabile.

Vaatamata valuutakursi ebasoodsatele muutustele õnnestus riigil need soodsalt hankida. Kuigi leping oli sõlmitud vanema mudeli ostuks, õnnestus saada uuenenud kiirabibussid varem kokku lepitud hinnaga. Helkama Auto vahendas need tehasehinnaga ilma vahendustasuta – 250 000 krooni ühe kiirabiauto eest. Lisaks soetati poole hinnaga talvekummide komplektid. Loomulikult kaasnes aastane garantii kõigile autodele. 2,5-liitrise bensiinimootoriga kiirabiautod olid võimsamad ja kiiremad kui seni kasutusel olnud Läti RAF-mikrobussid.

Pidulikul rivistusel anti üle autovõtmed Tallinna Kiirabijaama neile juhtidele, kes olid läbinud vajaliku ümberõppe. Sai heita pilgu ka bussi salongi, mis oli veel sisustamata. Esmavajaliku meditsiinivarustusega varustatult vurasid uued kiirabiautod juba paari päeva pärast linnas ringi. Spetsiaalne meditsiinitehnika telliti Saksamaalt ja see saabus mõni kuu hiljem.

Uued autod moodustasid kolmandiku kiirabijaama masinapargist ja ülejäänud taheti moodsamate vastu välja vahetada 1997. aastaks. Ka loodeti, et siis sõitu alustanud Hyundaid peavad vastu kuus aastat.

Tagasi üles