Sisukord
Arvamus
Postimees
09.02.2017
Eesti Dilbert Tomberg paneb Eesti Meedia võitlema ühise brändi eest Palju õnne Male Horoskoop Mälumäng Terve kuu kontrolliks Tagakülg Eesti lühiuudised Teletornist saab varsti teha pika õhulennu Sündmused, millel teabeamet tänavu silma peal hoiab Näiteid välisriikide diplomaatide ahistamisest Venemaal Ohukompass näitab endiselt idasuunda Majandus Käibest suurema kahjumiga Snapchat läheb börsile Redgate’il olid ilmselt paremad advokaadid Eesti Gaas hakkab Vopaki terminalis LNGd müüma Välismaa Donald Trumpi lubadused: kui kaugele on ta jõudnud? (1) Välismaa lühid Vene kohus mõistis Navalnõi taas süüdi omastamises May valitsus surus Brexiti-plaani alamkojast läbi PERSOON. Trumpi valitsuse niiditõmbaja Arvamus Juhtkiri: populism vs. ühiskond (2) Ahto Lobjakas: Päts, Eesti riigi vaenlane (41) Juhtkiri: Teabeamet korrastab virvarri Taavi Minnik: Eesti poliitikud tegelgu elavate, mitte surnutega (11) Jüri Adams: päästame kohaliku demokraatia (13) Pressinõukogu: Postimees rikkus head ajakirjandustava Postimees 1994. aastal: Eesti on müünud suurema osa oma kullast Ivar Raig: väikeriigid võiksid üheskoos rahu tagama hakata (4) Kultuur Habras ja jõuline «Kuuvalgus» Sport Tartu maratoni avaüritus viiakse ilmselt Haanjasse Kes on Anett Kontaveidi naiskonnakaaslased? Spordi lühiuudised Rootsi MM-ralli – unikaalne, kiire ja Tänakule sobiv Tallinn Teletornist saab varsti teha pika õhulennu Tarbija Idülliline väikelinna elu: kuidas eestlanna endale Prantsusmaal kodu lõi Tartu Uhiuus teekate muutus paari kuuga auklikuks nagu juust Kergejõustiklased püüavad Tartus sise-EMi norme 70. sünnipäeva tähistav Tiia Toomet naudib vanadust oma sünniaastat varjamata Tartu hotelli juurdeehitis saab valmis aprillis Vanalinna parkimismaja ehitusplaan võtab ilmet (1) Põgenemistube tuleb kui seeni pärast vihma Meelelahutus Koomiks Sudoku

Pressinõukogu: Postimees rikkus head ajakirjandustava

2 min lugemist

Pressinõukogu arutas Jozsef Weinrauchi kaebust Postimehes 23. novembril 2016 ilmunud artikli «Minu vald, minu elanikud, minu raha, minu kool!» peale ja otsustas, et leht rikkus head ajakirjandustava.

Artiklis maalitakse portree Jõgevamaa Pala valla vanemast Jozsef Weinrauchist ja see sisaldab ka intervjuud vallavanemaga.

Jozsef Weinrauch kaebas pressinõukogule, et ajakirjanik soovis temaga intervjuud, kuid ta keeldus. Kui ajakirjanik helistas uuesti, siis jätkas ta ajakirjanikuga rääkimist. Kaebaja lisas, et ajakirjanik ei öelnud, et piisab intervjuust telefoni teel, samuti ei maininud ajakirjanik, et ta lindistab vestlust ja kavatseb selle avaldada. Kaebaja ei ole rahul, et ta ei saanud artikliga enne avaldamist tutvuda ega seda kommenteerida.

Jozsef Weinrauch leiab, et artikli toon on halvustav. Kaebaja ei pea asjakohaseks ka rahvuse rõhutamist. Kaebaja lisas, et artikkel sisaldab mitmeid vildakaid ja solvavaid väiteid (Pala kool on kui prillikivi, aga seal õpib vähe lapsi ja sinna võetakse vastu neid, keda teised koolid ei soovi; vald ei panusta huvikooli õpilaste õppesse). Kaebaja märgib, et ajal, kui ta oli volikogu esimees, ei osalenud ta vallavalitsuse igapäevases töös ja seega ei ole tollase vallavalitsuse ja vallavanema tegevuse temale omistamine asjakohane.

Postimees vastas pressinõukogule, et Jozsef Weinrauch on avaliku elu tegelane, kellel on paljukordne meediaga suhtlemise kogemus. Kuna vallavanem keeldus silmast silma intervjuust, asus ajakirjanik teda telefonitsi küsitlema ja kaebaja vastas pikalt küsimustele. Leht lisas, et ajakirjanik ei varjanud vestluse eesmärki ja kaebaja ei andnud mõista, et tegemist on mitteametliku, off-record-vestlusega. Postimees märkis, et ajakirjanik ei lubanud kaebajale, et annab teksti tutvumiseks.

Leht lisas, et loost ei tule välja halvustavat suhtumist ungarlastesse ja vallavanema rahvus märgiti ära seepärast, et lugejaid võib huvitada, miks on ühel omavalitsusjuhil selline nimi. Lehe väitel on näiteks Pala kooli puudutav väide vallakodaniku seisukoht. Postimees lisas artikli juurde graafiku, et näidata, mil määral on Pala vallavolikogu ja vallavalitsuse töötajad omavahel eri töösuhete kaudu seotud. Postimees märkis, et artiklis on tehtud ka selge vahe kaebaja kui volikogu esimehe aegsete ja tema kui vallavanema aegsete hangete vahel.

Pressinõukogu otsustas, et Postimees rikkus ajakirjanduseetika koodeksi punkti 1.4, mis näeb ette, et ajakirjanik vastutab oma sõnade ja loomingu eest ning ajakirjandusorganisatsioon kannab hoolt selle eest, et ei ilmuks ebatäpne, moonutatud või eksitav info. Pressinõukogu hinnangul on artikkel ühepoolne (sisaldab kaebaja kohta negatiivseid hinnanguid), kaebajat halvustav ja sellest kumab läbi ajakirjaniku hoiak kaebaja suhtes.

Pressinõukogu peab halvustavaks ka sõna «toiduahel» kasutamist pealkirjas, millega antakse hinnang vallavanema lähedastele ja valla asutuste töötajatele.

Seotud lood
    08.02.2017 10.02.2017
    EELMINE
    JÄRGMINE
    Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
    LOGI SISSE
    Sul ei ole kontot?
    Loo Minu Meedia konto