Sisukord
Eesti
Postimees
11.02.2017
Eesti Auto hakkab ise abi kutsuma (2) Mälumäng Lasteaed Krõll ei saa ministri määruse alusel toetust Dilbert Male Palju õnne Horoskoop Hahad üha häälekamad Tagakülg Esikülg 11.02 Majandus Sulev Loo lahkub Eesti Raudtee juhi kohalt Majanduse lühiuudised Välismaa Colombia kokakasvatajad kardavad mässuliste lahkumist Trumpi migrandikeeldu tabas tagasilöök Miski on mäda Vene luures Välismaa lühiuudised Arvamus Juhtkiri: presidendile residents Maardusse (14) Rahva sõber Iohannis Hommikumaa tark Kõigi aegade parim Veidra telepere looja Jaak Aaviksoo: kui tõde hääletatakse (49) Edasi 1984. aastal: tartlased leinavad Jaanus Piirsalu: hurraa 1992. aasta valijale! (4) Kultuur Hardo Aasmäe mõtteid neljast kümnendist (1) Jaak Alliku eludraama: vere hääled Jaak Allik vaatab minevikus öeldud-kirjutatud sõnadele tõsiselt otsa Sugrimugri maagilne naturalism Raimo Pullati Tallinna-inventuur Ma parem ei kirjuta Eesti arendas superstaari «Maailma suurim patt on argus!» Aja auk. Seks kui neuroos Hommikumaa tark (1) Sport Tänak näitas head kiirust, boonuseks katsevõit Johaug lubati olümpiale, kuid vaid esialgu Vinge tagasitulek aitas Fed Cupi naiskonnal eesmärgi täita Töötõend prügikastis ja öine reid Tallinn Auto hakkab ise abi kutsuma (2) AK Arvamusliider Madis-Ulf Regi päevik: veidi kahju, et meil enam kommunistlikku parteid pole... (1) Enn Tõugu: masinad on üha targemad, mis edasi saab? (3) Ukraina politoloog: Maidanid käivad Ukrainas kiiresti, muutused mitte nii väga (13) Jaak Aaviksoo: kui tõde hääletatakse (49) Jaak Allik vaatab minevikus öeldud-kirjutatud sõnadele tõsiselt otsa Olümpiamängud kui Kolmanda Reichi apoteoos Raimo Pullati Tallinna-inventuur Jaak Alliku eludraama: vere hääled Sugrimugri maagilne naturalism Ma parem ei kirjuta Eesti arendas superstaari Arter «Baleriin» sütitab nii suuri kui ka väikeseid Kalliskivid ja teised kallid kivid Sõiduproov. Lexus IS: Roheline tee Maraton, mu rõõm ja kannatus Vennatapusõjad Eesti suusaradadel Põhjamaade suurim paadimess meelitab Soome eripäraga Eesti ristsõnameister sihib Cambridge'i Arst, kelle missioon ja seiklus on Kihnus «Sangarite» looja Jaak Kilmi mõtleb filme tehes oma lõbu ja lusti peale Postimehe nädalahoroskoop 11.–17. veebruar Ossipiff – kaunitar mitmekülgse lisavarustusega Meelelahutus Koomiks Sudoku

Auto hakkab ise abi kutsuma

2 min lugemist
Häirekeskuse peadirektor Janek Laev ja siseminister Andres Anvelt. FOTO: Mihkel Maripuu / Postimees

Juba tänavu peaks hakkama toimima süsteem, kus avariisse sattunud auto võtab ise automaatselt ühendust häirekeskusega ning kutsub abi sõidukis viibijatele, kelle seisund võib olla nii raske, et nad seda ise teha ei suuda.

Siseminister Andres Anvelt ja häirekeskuse peadirektor Janek Laev kinnitasid, et eeloleval sügisel peaks Eestis hakkama toimima eCall ehk süsteem, kus õnnetusse sattunud sõiduk saadab häirekeskusele automaatse teate.

«Satelliidi kaudu toimiv süsteem aitab päästa inimelusid liikluses, kus meil on probleeme,» lausus Laev.

Väga lihtsustatult toimib süsteem nii, et pärast avariid tuvastab GPS sõiduki asukoha ning see edastatakse automaatselt häirekeskuse geoinfosüsteemile. «Häirekeskus teeb oma tööd ja aktiveerib abi andmise. Tegelikkuses on süsteem muidugi märksa keerukam, aga üldpõhimõte on selline,» kirjeldas häirekeskuse peadirektor.

«Avarii puhul võib minna nii, et juht ja kaasreisijad ei pruugi enam olla teadvusel. Nad ei pruugi olla võimelised hädaabikõnet tegema. Õnnetus võib juhtuda üksildases kohas, kus pole pealtnägijaid, kes nende eest selle kõne teeksid. Siin tulebki mängu eCall. Meil on olnud juhtumeid, kus inimesed leitakse kahjuks hommikul varavalges surnuna. Avarii on ilmselt aset leidnud öösel, aga me ei ole saanud inimesi abistada, sest me ei ole õnnetusest teada saanud,» rääkis Laev.

Ta lisas, et avariisse sattunud sõiduki saadetud signaal annab päästjatele küllaltki detailset ja olulist infot. «Meile saadetakse näiteks auto VIN-kood, sõiduki tüüp, kas on tegemist veoki, bussi või tavalise sõiduautoga. Me saame teada ka kütuse liigi, millega auto sõidab. See aitab meil jällegi oma tööd paremini teha,» ütles Laev. Ta on veendunud, et eCall päästab tulevikus liikluses nii mõnegi inimelu.

Ka Anvelt on eCalli vajalikkuses veendunud. «eCall ei hakka võib-olla kohe väga suurt kasu tooma. See puudutab eeskätt uusi autosid ja neid inimesi, kes selle oma sõidukitesse paigaldada lasevad,» lausus siseminister

Samuti võtab häirekeskus selle aasta esimeses pooles kasutusele häirekeskuse, siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskuse ning politsei- ja piirivalveameti (PPA) koostöös loodud hädaabiteadete menetlemise ühise infosüsteemi. Seni on päästekorraldaja pidanud sisestama kiirabi ja pääste hädaabiteated ühte ja politsei hädaabiteated teise infosüsteemi. Geoinfosüsteemi digikaart hakkab lisaks kiirabi ja pääste ressursile näitama ka politseipatrulle ning nende kiireimat kohalejõudmise teekonda.

Seotud lood
10.02.2017 13.02.2017
EELMINE
JÄRGMINE
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto