Üks esimeste hulgas linastunud filme oli Oren Movermani «Õhtusöök» («The Dinner»). See tugineb hollandi kirjaniku Herman Kochi samanimelisele romaanile. Raamatut on hoolega tõlgitud, see on ilmunud ka eesti keeles. Pealekauba on Kochi teos jõudnud paeluda kineastide tähelepanu. Berliinis linastuv on arvult juba kolmas, nüüdsele ameerika variandile eelnesid hollandi ja itaalia omad.
Muidugi, Koch puudutab köitvat temaatikat – pahelisust (kõik vägivalla ohvrid ei pruugi ju süütud olla, on lihtsalt mingid ebameeldivad tüübid, nii pole nendest vabanemises midagi hullu ja vägivald läheb n-ö asja ette) – ja on seejuures populistlik (ega nemad seal kõrges poliitikas paremad ole). Autor pole küll ülearu sügav, aga oskab kaasahaaravalt kirjutada.
Kõigest sellest pole Ameerika variandis kuigi palju järele jäänud. Tõtt-öelda lootsin enamat: et jänkid on ikkagi piisavalt professionaalsed. Ei ole romaani pingestavat sammsammulist oluliste minevikusündmuste avamist, sama peaks ütlema ka romaani-filmi minajutustaja olemuse esile toomise kohta.
Sündmustik on üle kantud Ameerikasse, mis tekitab pigem küsitavusi. Üks asi on olla tulevane peaminister Hollandi-taolises suhteliselt väikeses heaoluriigis, teine asi USA-taolises superriigis, kehastagu seda tulevast siis Richard Gere või keegi teine ning olgu tegu kõigest kuberneriga. Ilmselt teenitult on «Õhtusöök» seni linastunud filmidest saanud Screen Daily kriitikutelt väikseima punktisumma.
Kaks senist võistlusfilmi seekordse Berlinale kavas on keskendunud tugeva naiskarakteri eritlemisele. Üks neist on Alain Gomis’ «Félicité». Félicité teenib elatist laulmisega. Siis aga juhtub tema pojaga õnnetus, operatsioon nõuab hulga raha. Félicité (Véro Tshanda Beya) on naine, kes kui ematiiger võitleb oma poja eest, ei kohku millegi ees tagasi. Mis tal muud üle jääkski, meestest pole talle kuigivõrd abi, hea, kui külmkapigi suudavad kuidagi käima panna – nuta või naera.