Sisukord
Auto
Postimees
25.02.2017
Eesti Galerii: Ameerika sõdurid käisid kinos «1944» vaatamas (2) Mälumäng Mida sai kuupalga eest 90 aastat tagasi? Dilbert Male Horoskoop Palju õnne Tagakülg Selgus jääkaru sugu Tsitaate aastapäevakõnedest 25.02 Nagu Sputnikult kukkunud (6) Vitriini AK osa, 25.02 Eesti lühiuudised 25.02 Vitriini Postimehe osa, 25.02 Vabariigi aastapäeval kõlasid üleskutsed hoida ühtsust NATO kursil täiskindral (1) Majandus Mida sai kuupalga eest 90 aastat tagasi? Välismaa Jaapani hõbekeeled müüvad üksikutele naistele unistusi Iraagi väed jõudsid Mosuli lääneossa Välismaa lühid Arvamus Peeter Langovitsi tagasivaade: kuidas eestlased 20 aastat tagasi esimese avaliku internetipunkti said Marti Aavik: naabrinaise vabadus, las minna? (13) Juhtkiri: Vabariigi aastapäev sisendab lootust (1) Edasi 1990. aastal: intertüdrukud Valdur Mikita: läänemeresoomlase viimane karje (36) Elagu Jaak Prints! (4) Trumpi kuldne valik Exegi mo(nu)mentum Ulmest tegelikkuseks: mida teha puurist valla lastud robotiga? Kultuur Aeg armastada, aeg andestada Eesti kultuuri täheatlas: Looming – meie kirjanduse parlament Maastik kahe tüdruku, kahe poisi ja kuningaga, kass all paremas nurgas Aja auk. Hinge kaleidoskoop Aja auk. Töö marksistlikus tehases Nädala plaadid. Mis tantsima? Meil on homme käikulaskmine Elagu Jaak Prints! (4) Sport Valga/Valka mängijad saatsid kihlveoskandaali tõttu meediale avaliku kirja Kahevõistlus on out, soomlane tahab suusatamist Sildarude kuldse duubli peale tõusid emotsioonid lakke Ujumiskoondise peatreener asus süsteemi reformima AK Peeter Langovitsi tagasivaade: kuidas eestlased 20 aastat tagasi esimese avaliku internetipunkti said Eesti kultuuri täheatlas: Looming – meie kirjanduse parlament Ain Mäesalu: 800 aastat tagasi saavutasid eestlased Otepääl ühe ristisõdade olulisima võidu Maastik kahe tüdruku, kahe poisi ja kuningaga, kass all paremas nurgas Aeg armastada, aeg andestada Aja auk. Töö marksistlikus tehases Aja auk. Hinge kaleidoskoop Nädala plaadid. Mis tantsima? Meil on homme käikulaskmine Valdur Mikita: läänemeresoomlase viimane karje (36) Soomes on varjend majas sama loomulik kui seinad või katus (1) Eesti seisukoht: Kriisikoldest lahkumine on punkrisse varjumisest tõhusam (2) Arter Sõiduproov: Nissan Micra. Ellujäämisõpetus herilase näitel Videomängus maailma loomine. Kirjandus 2.0 Kodu on seal, kus on su süda Noorte luuletajate isamaalised riimid Horoskoop Mis on kleidi all? Gaute Kivistik: Ega võidud õpeta midagi, õpetavad ainult kaotused Tartu noored, kes lähevad otse «Eesti laulu» lavale Miks kodumaised telesarjad on välismaistest popimad? Justin Petrone: ebamugav küsimus (2) Sai pole saatanast! Meelelahutus Koomiks Sudoku

Sõiduproov: Nissan Micra. Ellujäämisõpetus herilase näitel

3 min lugemist
FOTO: Tootja foto

Uus Nissan Micra teeb hästi õige mitut asja. Iseäranis hästi töötab ta luuana. Piisab ühest pilgust ning eelmine, mahamagatud laupäeva meenutanud Micra on meelest pühitud. Esimesed värsked Micrad jõuavad Pariisi tehase koosteliinilt Eestisse maikuus.

Võtame näiteks klaastiiva. Klaastiib on väike liblikas, täiesti kahjutu, pole ta ohtlik või mürgine ega midagi. Et aplad linnud süütut liblikat nahka ei pistaks, on klaastiivad välja arendanud kaitsekohastumuse. Klaastiib püüab sarnaneda herilasega. Herilane on teadagi mürgine, herilase söömine võib linnule häda kaela (õigemini pugusse) tuua ja sellele ongi klaastiib oma strateegia rajanud. Sõgeda herilasega sarnanemiseks kannab ta väljakutsuvat hoiatusvärvust, ehk tema peal vahelduvad kollakad või oranžid vöödid mustadega.

Vöödilisena näeb klaastiib ohtlik ja samas ka äge välja. Nissan Micraga on mõneti samasugune lugu. Eelmise põlvkonna kahvatus kestas Micra polnud kuigivõrd kohastunud eluks Euroopa turgudel. Siin on moes värvid ja terane kujustus ning võistelda tuleb selliste silmatorkajatega nagu Citroën C3 või lähisugulane Renault Clio. Uue, viienda põlvkonna Micraga on Nissan pendli hooga teise äärmusse tõuganud ning tulemuseks on eurooplaste maitset silmas pidav ülbe ja värvika kujustusega väikeauto.

Kujustus on värvikas sõna otseses mõttes. Uus Micra on saadaval kümne kerevärviga, millest kolme värvitakse üksnes Micrale ja nende puhul kasutatakse Nissanile uudset toonitud läbipaistvat värvikihti. Isikupärastamise käigus saab tulevane omanik valida Micrale teist värvi peeglikatted ja iluliistud, aga kõige kangema paketi valijatel on võimalik lisada külgedele, mootorikattele ja katusele koguni seitsmes stiilis kleebiseid. Et värviplahvatus ei tooks märkimisväärset kahju, lubab Nissan müügikioskid täita koolitatud müügimeestega, kes oskavad ostjale nõu anda, millised värvilahendused omavahel kokku sobivad ja millised mitte. Raske on muidugi ennustada, kui populaarseks kustomiseerimine päriselus osutub, sest igal lõbul on oma hind. Etteruttavalt võib öelda, et Micra hinnakirja on oodata aprillis.

Juhiabilisi väikeauto kohta nagu murdu: sõidureahoidja, automaatne pidurdus, liiklusmärgi tuvastus, pimeala hoiatus. FOTO: Tootja foto
Täis-LED-esituled on lisavalikus. FOTO: Tootja foto
Leia pildilt tagaukse link! Need peidetud lingid on luukpärade juures üha popimad. FOTO: Tootja foto

Silmanähtavalt muutunud on ka mõõtmed – pikenenud on telgede vahe ja B-segmendi luukpärade seas on Micra nüüd kõige laiem ja üks madalamatest. Eelmise põlvkonnaga võrreldes on ta 17 cm pikem, 8 cm laiem ja 5,5 cm madalam ning jätab endast korralikult kaks korda nädalas jõusaalis käinud lihastes väikeauto mulje. Küljepeeglite juures teeb tagatulede suunas tõusev küljejoon iseloomuliku järsu jõnksu, mis omakorda rõhutab moodsat «õhus rippuvat» katust. Esi- ja tagatulede juures on kujustajad Tokyos ja Londonis võidu voltinud ja voolinud, et tekitada veel mõni murdejoon lisaks sinna, kus neid juba sahtlitäis ees ootab.

Mootorivalikus on kaks kolmepütist mikromootorit ja 1,5-liitrine diiseljõuallikas. Viimase osakaal jääb nii oletuste kui ka pressiesitlusel kuuldu põhjal Eesti turul mikroskoopiliseks, ehk vast kuhugi viie protsendi kanti. Kui teid pitsitab seletamatu soov osta linnaauto nimelt õlipõletajaga, siis võib öelda, et mootor on täiesti pädev ning keskmist kütusekulugi lubatakse 3,5 liitri kanti. Kõigil jõuallikatel on paariliseks 5-käiguline manuaalkäigukast. Tuleb öelda, et diislipõletaja saab sellega mõnevõrra paremini läbi kui 0,9-liitrine bensiinimootor. Väikese jõuallika jaoks, mis siiski arendab turbokompressori toel 90 hj, jääb viiest käigust väheks ning koostöö mootori ja käigukasti vahel võiks käia ladusamalt. Päris sageli tuli Horvaatia külakeste vahel tiirutades pendeldada kolmanda ja neljanda käigu vahel, millest üks oli liiga kõrge ja teine selgelt liiga madal. Pigem lendab Micra kahjutult ja ohutult nagu herilaseks maskeerunud klaastiib.

Kolmas jõuallikas – üheliitrine vabalthingav bensiinimootor – jõuab valikusse oletatavalt tänavu ja automaatkäigukasti (mida eelistab siin segmendis hinnanguliselt kümnendik ostjaist) on oodata järgmisel aastal. Tänu hästi seatud vedrustusele on Micraga kokkuvõttes meeldiv sõita ning ta jättis Horvaatia rannikul ühe postkaardivaate juurest teiseni tiirutades kenasti tasakaalus mulje.

Väikeautodes tavalisse pingelisse sentimeetritemängu on Micra sekkunud terve tiimiga. Ergonoomikaosakonna töötajatelt võeti igaühelt 40 mõõtu, pandi kõik kirja ja asuti looma sõitjateruumi, kus tunneks end mugavalt ka osakonna pikim (200 cm) ja lühim (152 cm) töötaja. Esiistmed on tõesti mugavad ja ruumi jätkub. Tagaistmel jääb pearuumi pikimatele väheks, kuid 300 liitrit mahutav pakiruum vastab igati selle autoklassi nõudmistele. Värvide pealt pole sõitjateruumiski koonerdatud, materjalid on mõnusad ning üldmulje jääb reibas nagu pühapäev spordipoes.

Uus Micra on saadaval üksnes viieukselisena. FOTO: Tootja foto
Alt sirgeks lõigatud rool, lihtsalt loetavad näidikud, reipad värvid ja materjalid – sõitjateruum ei jää välimusest maha. FOTO: Tootja foto
Bose Personal süsteemi kõlarid paiknevad ka juhiistme peatoes. FOTO: Tootja foto

Siiski, ühes asjas sõidab Micra kaugele ette ka paljudest «suurtest» ja süüdlast otsides tuleb vaadata Bose kontori poole. Helisüsteemile on väikeautos keeruline vajalikku avarust anda, sest kõlareid lihtsalt pole kuhugi panna! Bose on Micras appi võtnud luksuslahenduse, mida näiteks Panarey nime all (tõsi, märksa keerukamana) võib leida uuest Cadillac CT6st – ainulaadse Bose Personal süsteemi kõlarid paiknevad ka juhi peatoes. Kui sellest ei sünni ka kõrvulukustavat heliimet, siis neil, kes kavatsevad sõita linnaotstest pikemaid vahemaid, tasuks seda täiendavat väljaminekut kaaluda. Sest mis näeb välja nagu sõge herilane, võiks ju ka samaväärselt kõlada.

Nissan Micra

0.9 Turbo Petrol 5MT

Mootor: 898 cm3, R3, bensiin, turbo, 90 hj, 140 Nm

Sooritus: 0–100 km/h 12,1 s, 175 km/h

Jõuülekanne: 5-käiguline manuaalkäigukast, esivedu

Kulu: 4,4 l / 100 km, 99 g/km CO2

Mass: 1001 kg

Hind: pole veel teada

Seotud lood
24.02.2017 27.02.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto