R, 7.10.2022
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Paguluses pallaslane mõtles Eestile

Airi Kaasik
, Tartu ülikooli kunstiajaloo magistrant
Paguluses pallaslane mõtles Eestile
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Näitusel E-kunstisalongis on teineteise kohal kaks litograafiatehnikas linnavaadet: «Tartu Lossi tänav» (ülal, 1977) ja «Viljandi» (1975).
Näitusel E-kunstisalongis on teineteise kohal kaks litograafiatehnikas linnavaadet: «Tartu Lossi tänav» (ülal, 1977) ja «Viljandi» (1975). Foto: Sille Annuk

E-kunstisalongis on avatud kunstnik Erich Pehapi (1912–1981) näitus figuraalkompositsioonidest, kohavaadetest ja olmestseenidest graafikas, söe- ja sangviinijoonistustel ning akvarellides. Need ligi 30 teost on valminud alates 1930. aastatest kuni 1970. aastate lõpuni.

Viljandist pärit Pehap lõpetas Pallase 1939. aastal graafikuna Arkadio Laigo juhendusel. Samas lennus lõpetasid ka Elmar Kits, Salome Trei, Lepo Mikko, Eduard Rüga ja Ella Mätik. Pärast lõpetamist jäi Pehap Tartusse ning alustas tööd joonistusõpetajana.

Teise maailmasõja puhkemisel kolis Pehap tagasi Viljandisse ja töötas Segakaubastu dekoraatorina. Sellest loomeperioodist pärineb E-Kunstisalongi näitusel töö «Saapapoe aken». Visandina valminud kavandid poodide vitriinide ja akende kujundamiseks on kunstniku loomingu põnev peatükk, kus kohtuvad loominguline kujutlusvõime ja praktiline kaalutlus.

Märksõnad
Tagasi üles