Sisukord
Kultuur
Postimees
19.02.2020
Lapsele võib kõige ohtlikum olla kodu Eesti Küberpättide nahka läks 13 miljonit eurot Apteekrid andsid reformipöörajate vastu turmtuld Tallinna linnapolitsei saatis Maardu taksojuhtidele ultimaatumi Mäggi: Eestil on Hiinast rohkem võita kui kaotada Pärnu võimuliit läks lõhki Jäävaba meri ajas hülged poegima laidudele Majandus Riigifirma napsas kuluka võidu Saksamaa ja Euroopa huvid käivad käsikäes Välismaa Venemaal kaalutakse ekspresidentide puutumatust Rootsis valmis maailma suurim vastlakukkel Torm tõi Iiri rannikule hüljatud laeva Ilves: loodan, et lääs ei ole veel lõppenud Arvamus Juhtkiri: rekordhind ja kaotatud aastad Arved Breidaks: Tehvandile suusahall (1) Paloma Krõõt Tupay: presidendi punane joon Marek Sammul: suletus toodab konnatiike Indrek Leppik, Viljar Kähari: Eesti pakub katuseta maja Erkki Bahovski: kodanike Euroopa Meie Eesti Aimar Altosaar: Eesti rahva küpsustunnistus Sergei Metlev: manifest kui kahtlusi vaigistav lootus Kultuur Jaan Krossi põrgu ja purgatoorium Kommunism veetles vaid kodanlikust spliinist? Sport Türgi korvpallur võttis uue nime Heino Endeni järgi Kodus teise kuldmedali teeninud Wierer: värisesin viimases tiirus päris palju Anett Kontaveit pääses Dubais teise ringi Tartu Aksel Part: autosõit kui asotsiaalne tegevus Mall Värva: loodusega koosolemise ilu ja võlu Prokuratuur täpsustas Valvo Semilarski süüdistust Miss Valentine toob Tartusse 35 riigi parimad võimlejad Raatuse koolis püsivad pinged löövad direktori Toomas Kingu vererõhu lakke Piinatud hinged treppidel Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Värvigurmaan, kes paneks Konrad Mägi silma särama

3 min lugemist
Vano Allsalu, Vandudes kevadel, 2017 FOTO: Repro

Vano Allsalu «Kogu» on komplekt, mida eksponeeritakse saatuse tahtel peaaegu kõrvuti Eesti-Läti-Leedu noort maalikunsti käsitleva teemanäitusega Tallinna Kunstihoone galeriis ja Linnagaleriis. Loomulikult on ka maalikunstis moed (kas siis kujutatava ainese põhjal, veel rohkem aga «kuidas-värv-on-pinnale-kantud»-liini pidi), rääkigu kunstnikud mida tahes.

Tellijale

Linnagaleriis tõuseb maalitehniliselt intuitiivse ja ekspressiivse maalimaneeri kategoorias (hoolimata liiga tihedaks aetud jadast) kindlaks liidriks Alvar Reisner, kunstihoone galeriis aga juba ammu noore kunstniku staatusest väljunud Liina Kalviku kaks maali. Mõlema kunstniku teemaks on närutatud ja kriipivad hingeseisundid, võõrandumise allegooriaks valitud keskkonnatundlikud linnamaastikud on tänuväärne materjal ning kontakt vaatajaga seega garanteeritud. Võiks öelda, et kunstnikud kasutavad reaalsust selleks, et dokumenteerida oma sisemist kõrbe.

Allsalu meetod oleks aga justkui risti vastupidine, täpsemalt isegi vastassuunas liikuja oma: kasutades aineseks seestpoolt väljapoole suunatud impulsse, kujutab ta lõpptulemusena ümbritseva elu dünaamilisust ja värvikirevust, võrkkestal tekkiva kujutise pealispindsust. Siit ei maksa otsida spliini ja maailmavalu, ja miks peakski? Abstraktsioonideks liigitatud tööd on maalitud valdavalt alla prima tehnikas, st liigselt ülemaalinguid ja korrektsioone kasutamata. Siinkohal sobib võrdluseks nimetada ekspressiivse suuna vaieldamatut liidrit Tiit Pääsukest, kes on maalitehniliselt otsekui Allsalu vastand: tema uus pilkupüüdev näitus «Elust maal» Tallinna kunstihoones hiilgab just oma paksu ja pastoosse värvikuhjatisega.

18.02.2020 19.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto