Ilmar Pihlak: Rail Baltic teeb Tallinnast ja Helsingist võimsa kaksiklinna

Ilmar Pihlak. FOTO: PP

Kiirraudtee rajamine Tallinnast Varssavini avab tee Soome lahe tunneli ehituseks ning kaksiklinnaks, millest kujuneb piirkonna üks keskusi, kirjutab TTÜ emeriitprofessor Ilmar Pihlak.

Tellijale Tellijale

Saksamaa uurimisfirma Spiekermann & Wegener on oma 2013. aasta uurimistöös (Regional impacts of a railway tunnel between Helsingi and Tallinn. Dortmund, 2013) leidnud, et RB mõjul kasvab Eesti SKT alates 2051. aastast täiendavalt 1,1 ja Soomes 0,4 protsenti. RB ja Soome lahe tunneli koosmõjul kasvaks Eesti SKT keskmiselt 2,1 ja Soomes 3,4 protsenti aastas. Mõlemad taristud (RB ja Soome lahe tunnel) aktiveerivad tööjõu liikuvust, turismi, uute ettevõtete ja töökohtade loomist ning suurendavad elanike sissetulekuid.

RB ja Soome lahe tunneli koosmõjul tekiks kaksiklinn (Talsingi), mille elanike koguarv küüniks koos lähivaldadega ligi kahe miljoni inimeseni. Põhja- ja Baltimaade riikide seas oleks Talsingi elanike arvult Peterburi järel teisel kohal.

RB ja tunneli koosmõjul Eesti ja Soome arengud kiirenevad. Kui Eesti RBd ei ehita, siis ei ehita soomlased ka Helsingi ja Tallinna vahelist tunnelit. 

20.04.2017 22.04.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto