Sisukord
Arvamus
Postimees
06.05.2017
Eesti Kui lapsi ei ole, siis laename Galerii: teadusvõistlus «Rakett 69» sai endale ajaloo noorima võitja (2) Horoskoop Mälumäng Palju õnne Dilbert Tagakülg Male Legendaarse Kalevi spordihalli uksed on taas valla Sündide kõrghooaeg Vene välisministri lennuk rikkus Eesti õhupiiri Ühistupank kaebas inspektsiooni kohtusse Eesti lühiuudised Rakvere tsentristid tahavad uusi juhte Naiste aasta Eesti spordis Majandus Ühistupank kaebas inspektsiooni kohtusse Välismaa Pariisist väljas valitseb tülpimus Prantslased julgevad kastist välja vaadata EAS müüb Kagu-Aasias Eestit kui Euroopa Singapuri ELi suhteid Kagu-Aasiaga hoiab noor eestlane Kuueruutmeetrisest kodukontorist miljonilinna tippu (2) Paganama põikpäine naine Eesti hipsterõlled vallutavad Moskvat (1) Arvamus Ott Järvela: tippsport vajab radikaalsust! (1) Käed tööd täis Juhtkiri: see ongi see Eesti asi! Kaotame tipp-pianisti, võidame tippametniku Naiste aasta Eesti spordis Postimees 1925. aastal: Kesk- ja Lõuna-Eesti raudteede küsimus Madis-Ulf Regi päevik 2017: kummikutes Aphrodite, mida ütles Baskin, kes poliitikuist on idioot? Eiki Berg: «veelgi sidusama liidu» hääbumine (1) EKI keelekool: õigekeel ja õige keel Euroopa pärast rändekriisi – vaja võib minna radikaalseid muudatusi (4) Kultuur Nädala plaat. Reaalne virtuaalsus Aja auk. Free jazz võtab üle Sport Purjetamisbossid vetostasid seljahäda trotsinud Rammo ulja plaani FIFA tühistas Lionel Messi ülikarmi karistuse Alavormis Djokovic vallandas treenerid Spordi lühiuudised Venemaa ja Rootsi tegid lisaaja-ajalugu Howard Frier: ajaloolisest medalist ja needuse murdmisest Kellest saab kolmas eestlane F1 roolis? Salumets: eredaim mälestus Kalevi hallist on jänkidega mäng! Tallinn Legendaarse Kalevi spordihalli uksed on taas valla Tarbija Tarbija lühiuudised Õhkbatuutide kasutamisel tuleb tagada ohutus Suur hinnavõrdlus: kalleim ostukorv tuleb jätkuvalt Selverist AK Vikerkaar loeb. Enne kaanonimeistri õrna ja vangistavat haaret Betti Alveri omajuur Nädala plaat. Reaalne virtuaalsus Eesti kultuuri täheatlas: arbujate luule Ersats, aga üsna päris Urmas Kõljalg: globaalmuutuste mõistmise kullaauk peitub vanades kogudes Aja auk. Free jazz võtab üle Marek Tamm: Prantsusmaa ei ole ennast leidnud (3) Eiki Berg: «veelgi sidusama liidu» hääbumine (1) Peeter Langovitsi tagasivaade: mai saabus põlenguga olümpiakeskuses Euroopa pärast rändekriisi – vaja võib minna radikaalseid muudatusi (4) Arter Kuhu minna Horoskoop Jala kaotanud sõdur: «Esimene mõte oli, et võinuks ka hullemini minna!» (2) Uued moehitid: pidžaama, kittel ja kombinee Kaja Kallas: miks pole lennukis mõtet trügida Eestlased ei talu lähedat suhtlemist, nagu harrastavad eurooplased (2) Valimised Prantsusmaal: aasta emad prantsuse moodi (4) Eve ja Ira – need naised tuunivad Kuidas umbrohust lahti saada? Sööge see ära (2) Estofiilist viinapõletaja: viski tegemine on nagu ketšupi keetmine! (5) Kas tahad sitkeks saada? Tee nii nagu Ameerika sõdurid! Meelelahutus Koomiks Sudoku
minu meedia
Minu Meedia digi­paketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli minu meedia

Kaja Kallas: miks pole lennukis mõtet trügida

3 min lugemist
  • Kõigil on kiire ja teistest mööda trügimine suurt ei aita.
Kaja Kallas. FOTO: Tanel Meos / Delfi / Eesti Ajalehed

Öeldakse, et elu on teekond. Aeg-ajalt tuleb seda teekonda läbida mõne transpordivahendiga, sealhulgas lennukiga. Kuna Eestist enamasti sihtkohta otselennuga ei saa, siis olen teinud mõned tähelepanekud, millest ehk lugejatel abi on.

Tellijale

Kui lennuk sõidab suurde lennujaama (nn hub), kust enamik inimesi läheb edasi teiste lennukite peale, siis ei ole te ainus, kellel on kiire järgmisele lennule. Kui lennuk hilineb, on seda suurem tõenäosus, et lennukis on terve hulk inimesi, kelle järgmise lennu pardaleminek juba käib. Seega on kõigil kiire ja teistest mööda trügimine suurt ei aita. Eriti mõttetu on trügida siis, kui lennuk ei peatu lennujaama küljes, vaid terminali viiakse bussiga. Buss ei lähe niikuinii enne, kui kõik reisijad on peal.

Kui lennukis kella vaadates saab selgeks, et teisele lennule pealeminek on lähedal, tasub pardapersonalilt küsida, milline on teie jätkulennu lähtevärav. Nad on üldjuhul valmis teid teavitama ja teie säästate aega, sest ei pea enam terminalis ekraanidelt lennuinfot otsima.

Terminali viiva bussi juhilt pole seevastu mingit mõtet oma järgmise lennu kohta küsida, sest ta lihtsalt ei tea seda ja tavaliselt ei räägi ka võõrkeeli. Tema segamine ainult pikendab aega, mil buss liikuma hakkab ja te lennujaama jõuate. Samuti ei ole mingit erilist mõtet olla närvis ja pahane nii bussijuhi kui ka kaasreisijate peale, sest nagunii pole teha midagi muud, kui oodata, kuni buss jõuab terminali. Kui buss siis sinna kohale jõuab või olete pääsenud reisijate koridori, tuleb aga kogu oma jõud kokku võtta ja joosta, sest nüüd on jätkulennule jõudmine tõesti teie kätes. Nii et jookske nii kiiresti, kui suudate.

Jooksin nagu pöörane – kleidis ja kontsakingadega, lõpuks veremaitse suus.

Kord viis buss mu esimeselt, hilinenud lennult Frankfurdi lennujaamas reisijad B-väravate juurde, järgmise lennu lähtevärav oli aga A25, mis tähendab väga pika maa-aluse tunneli läbimist, lugematuid treppe jne. Teise lennu pardaleminek oli alanud ja see oli selle päeva viimane võimalus jõuda Brüsselisse. Oli reede ja mina olin pojale lubanud, et kui ta hommikul ärkab, on emme kodus. Jooksin nagu pöörane – kleidis ja kontsakingadega, lõpuks veremaitse suus. Peas vasardas mõte, et kui ma nüüd sellepärast maha jään, et ise piisavalt ei pingutanud, ei andesta ma seda enesele eales.

05.05.2017 08.05.2017
EELMINE
JÄRGMINE
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto