Sisukord
Arvamus
Postimees
17.02.2020
Toetuste arestimine külvas abivajajates segadust (9) Eesti Apteegireformi ilmselt enam ei väära (2) Soome meri andis välja pool aastat kadunud pärnaka (1) Valvekaamera õppesõiduautosse? Pigem mitte (2) Aevastamishooaeg varsti käes Majandus Galeriid ⟩ Eripärased hotellid raputavad Tallinna (1) Jahenev tööturg vähendab nõudlust töökäte järele 2500 ühendust taotlevad tuludeklareerijate annetusi (1) Välismaa Karmid piirangud näivad pidurdavat viiruse levikut Hiinas Kaljulaid: Euroopa peaks suutma rohkem ise hakkama saada (1) Tosin sõjandustrendi: mida ütleb maailma kohta raport «World Military Balance 2020»? Põhilise julgeolekumurena jäid Müncheni konverentsil kõlama Hiina ja Liibüa Arvamus Juhtkiri: läänetuse lainetus (10) Toomas Toomsalu: sääsereis ja surmakutsar Mart Raudsaar: sõnavabadus ei tähenda ajuvabadust (21) Madis Somelar: minister peaks õpetajatega arvestama Kristjan Vassil: kliinikum vajab muutusi (1) Kultuur Svetlana Aleksijevitš: kirjutamisel juhindun vaistust Anu Raua kunstiteos kroonib Tartu rahu lepingut Elutoasõbralikuks tehtud õuduslugu Sport Taas maailmarekordit nihutanud Duplantis: kavatsen tulevikuski piire kompida Guardiola-ajastu lõpp Manchester Citys? PM ROOTSIS ⟩ Evans näitas, et MM-tiitel on tänavu väga lahtine Loginov jäi norralaste hammaste vahele Vana rekordi alistanud Nazarov: ma ei oodanud sellist aega Tartu Kümmekond entusiasti läbis pika Tartu maratoni raja joostes Laest kukkunud krohvilahmakas sundis spordisaali sulgema Linn tahab nõudeid äpitaksodele karmistada (1) Vehkleja Julia Beljajeva kella ei vaata Arvustus ⟩ Romantiline ja suviselt muretu «Talve» Meelelahutus Koomiks Sudoku

Postimees 1925. aastal: Kesk- ja Lõuna-Eesti raudteede küsimus

1 min lugemist
Tapa raudteevaksal piduehtes enne idatiiva ümberehitamist vabariigi 10. aastapäeval 1928. FOTO: H. Allandi kogu

Milles õieti takistus peitub, et meie uute raudteede ehitamise kavad järjest keerulisemaks muutuvad? Meie arust küll selles, et ühtegi kava veel lõpulikult läbi kaalutud ja selgitatud pole.

Kord haaratakse ühest, kord teisest kavast kinni ja enne kui ühe või teise kohta suudetakse lõpuotsust teha, on juba kolmas-neljas kava päevakorrale kerkinud ning esimesed kalevi alla maetud. Liiga kergelt vahetatakse seisukohti ning pealiskaudselt kiidetakse juhuslikult ette pandud kava heaks. Ometi on meie tuleviku-raudteevõrgu arendamise sihtjooned sedavõrd tähtsad, et neid mitte üksiku kohahuviga siduda ei saa.

Kuuldavasti olevat aga mõnede raudteekavade või liinide ümberpaigutamise ettepanekute isadeks koguni üksikud isikud, kelle huvipiirkond sooviks näha raudteeliine võimalikult omast krundist või karjaaia tagant läbilõigatuna… Ja sarnased «ettepanekud» tahavad olla tõsised ja «üldistes huvides» põhjendatud!

Ei saa meie oma raudteevõrku arendada ka mõne üksiku maakonna või linna huvides – üldise raudteevõrgu väljaehitamise kiire iseloom sunnib uusi liine ehitama eesrinnas sinna, kust uutest liinidest kõigepealt kasu riigile ja rahvale koguulatuses.

Et meil puhtal kujul strateegilisi ja majanduslikke liine ehitada raske, siis peame neid ülesandeid koondama võimalikult igale ehitatavale liinile, õigemini iga uus liin peab kõiki ülesandeid – strateegia, transiidi ja sisekaubaveo alal – koos täita suutma.

6.05.1925

Seotud lood
15.02.2020 17.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto