Sisukord
Arvamus
Postimees
12.05.2017
Eesti Kadri Simson Haapsalu raudteest: see ei ole Karilaiu raudtee (2) «See, mis meid siia tõi, viib meid ka edasi» (1) Male Kuidas hullutaval eurokarussellil mitte pead kaotada? Mälumäng Palju õnne Dilbert Horoskoop Tsahkna: IRL murdis Reformierakonna ainuvõimu (1) Majandus Kadri Simson Haapsalu raudteest: see ei ole Karilaiu raudtee (2) Eesti majanduse lühiuudised Tuletame meelde: mis on mõjutanud maksukoormuse tõusu või langust läbi aegade? (6) Eestit ootavad ees kõrgeima maksukoormuse aastad (14) Ühendriikides on alanud uus kosmose võidujooks Välismaa Euroopa kaitsekärped lõppesid juba enne Trumpi ametisse saamist Sõda Jeemenis ohustab tuhandete aastate vanuseid muumiaid (1) Presidendiks valitud Macron asus lubadusi täitma Brüsseli mõttekodalane: eurooplased peavad õppima terroriohus elama (7) Arvamus Toomas Jürgenstein: karusloomakasvatuse üle otsustamiseks peaks vaatama laiemat pilti (3) Juhtkiri: Haapsalu raudtee poliitiline porgandijaht (5) Marti Aavik: kas IRLil kõik läbi? (28) Postimees 1893. aastal: mitmevärviline valimismöll Saksamaal Ahto Lobjakas: et Eesti saaks hakkama ka halva ilmaga (14) Vambola Paavo: Euroopa Liit ei nõua meilt udupeeneid viadukte, kus keegi liigelda ei oska (2) Henrik Roonemaa: Georgi Petrovitš Roška teene maailmale (1) Oleg Pissarenko: «Vaata, poeg, nüüd on asjad läinud nii, et hakkame elama Eesti Vabariigis» (10) Kultuur Kopli – tondid ja lilled ehk arhitektuur nagu videomäng (1) Sport Piltuudis: Pommirünnakus vigastada saanud Bartra naasis treeningutele Madridi Real seisab ajaloolise saavutuse lävel Piltuudis: Tartu purustas Pärnu 18 punktiga Rapla tahtmine versus Kalevi kogemus Andres Sõber: arvan, et Kalevil on väike vibra sees Matemaatikaeksamilt eritranspordiga finaalmatšile Kommentaar: Mukunga juhtum – sellest tuleb õppida, mitte välismaal päikese all vinguda ja toriseda (3) Chelseast tegi tšempioni piinlik kaotus Arsenalile Tartu Jõhkralt külm kevad, kased pole hiirekõrvuski. Mullu oli samal ajal 22 kraadi sooja Veinibaar Vulin lõpetas raeplatsil kiiresti Kodukohvikute päev laseb hommikust õhtuni teiste aedadesse kiigata Elu dementsusega: püüan igati, aga nutnud olen ikkagi palju (1) Uude minispaasse pääseb vaid mai lõpuni Kääriku spordibaas puhkeb tasapisi uuesti õide Rahvusarhiivis saab piiluda harukordset pärgamendikogu Juuksur viib kokku kunsti, teatri ja muusika Aktivistid asuvad elujõulist Tartut looma Tartu muuseumidest: liita ja lahutada, korrutada ja jagada Meelelahutus Koomiks Sudoku

Vambola Paavo: Euroopa Liit ei nõua meilt udupeeneid viadukte, kus keegi liigelda ei oska

2 min lugemist
Vambola Paavo FOTO: PP

Eestis neelavad raha lollused, samas kui linnadevahelised maantee-ja raudteeühendused on häbiväärses seisus, kirjutab ajakirjanik Vambola Paavo.

Raha on alati, aga soovid mitu korda suuremad. Valitsusel seisavad ees rasked otsused, kuhu ja milliste taristuobjektide arendamisele eraldada 135 miljonit eurot. Pole palju, aga asi seegi.

Eesti suuremad maanteed ei ole tänapäevased, me peame seda tunnistama. Ükskord tuleb valmis ehitada neljarajaline lõik Mäoni ning rajada Tallinna-Pärnu vahele lisasõidurajad. Veerandsaja aastaga oleme teedel kaotatud hukkunute või vigastatutena rohkem kui Põltsamaa linna jagu inimesi.

Eestis valitseb suurejooneliste objektide üksikstrateegia. Rajame udupeeneid estakaade ja viadukte, kuhu on keerulised peale- ja mahasõidud. Mäos vaatab vastu «Partsi nutumüür», kulutasime hulga raha projekteerija ambitsioonika mürabärjääri rajamisele, kui saanuks lihtsamini. Täielik kosmos on Kukruse-Jõhvi tee oma viaduktidega ja Tartu läänepoolne ringtee. Kes laseb sellised ulmelised raha röövivad lahendused läbi? Euroopa Liit seda ei nõua.

Tallinna-Pärnu maanteel liiklemine on loterii elu ja surma peale. Via Baltica on kogu riigi häbiplekk. Tartu linnapea Urmas Klaas räägib Tallinna-Tartu kiirteest, kui lähenevad valimised. Reformierakond lõi kahe linna vahelise kiirtee rajamiseks koguni initsiatiivgrupi, aga mingit muud tegevust ei järgnenud.

Kadri Simson aga teab, milline väärtus on valijate häältel, seepärast ta panustabki Pärnu suunale. Miks ei ole seda taibanud Tartust ja Lõuna-Eestist pärit riigikogulased? Sealgi elavad inimesed, kes iga päev tasuvad riigile maksusid ja tahavad tänapäevaseid ühendusi.

Tallinna-Tartu raudtee moderniseerimine on kui Paabeli torni ehitus, mis kunagi valmis ei saa. Selle asemel, et viia kiirus 140 km/h, teeme seda jupikaupa ning kulutame kokkuvõttes rohkem raha. Ükski rong ei läbi teekonda konstantse kiirusega. Ei ole nii, et kui Elroni rong Ülemiste jaamast Tartusse väljub, on kohe 140 rauas.

Enam kui kümne aastaga oleme investeerinud küll rööbastesse, aga unustanud liikluse juhtimiseks vajalikud seadmed. Need peaksid käima koos. Poolakad taotlesid oma raudteevõrgu moderniseerimiseks Euroopa Liidu raha. Samamoodi soetati uus veerem. Täna liiguvad Poolas rongid, millest meie võime unistada. Miks ei võtnud 19 aastat valitsenud Reformierakond midagi ette raudtee ajakohastamiseks ja tänapäevase veeremi muretsemiseks? Lobitöö asemel Brüsselis tegelesime peenhäälestusega ning deklareerisime, et polegi vaja narratiivi. Ajal, kui kreeklased valetasid end teadlikult  vaesemaks ja pumpasid Brüsselist miljardeid, püüdsime meie näidata endid tegelikust rikkamana.

Üks avariirohkemaid on Tallinna-Narva maanteel lõik Aaspere ja Haljala vahel. Ehitagem see 6,6 km pikkune jupp kiiremas korras ümber neljarajaliseks. Jõhker, aga tõsi: Eestis ei maksa inimelu liikluses midagi.

Peame oma soovide eest Brüsselis julgemini võitlema. Varsti saab ilus aeg otsa ning siis peame kõigeks ise raha leidma.

Seotud lood
11.05.2017 13.05.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto