Ka võistluskavas on seekord siiski film filmist. «Artistiga» 2011. aastal vaatajate südamed võitnud Michel Hazanaviciuse «Taaskaheldav» viib vaataja 1967. aastasse, Pariisi, peategelane on Jean-Luc Godard, kes parasjagu väntab oma skandaalset mängufilmi «Hiinatar» ja on armunud filmi peaosatäitjasse, 20 aastat nooremasse Anne Wiazemskysse. Sündmustik suubub kurikuulsasse maikuusse 1968, mil Cannes’i filmifestival prantsuse filmiloojate eestvedamisel katkestati, Carlos Saura ja Miloš Forman olid oma filmid võistluskavast tagasi võtnud. Ühesõnaga, paistab olevat väga huvitav peatükk filmiloost ja looja eluloost.
Cannes’i konkursikava on tuntud oma konservatiivsuselt, maksimalismilt meisterlikkuse nõudes. Seekordseski 19 filmist koosnevas võitlusprogrammis on «kohe näha, et vanad sõbrad»: Michael Haneke, Sofia Coppola, Todd Haynes, Andrei Zvjagintsev, Naomi Kawase, Jacques Doillon, Sergei Loznitsa, Yorgos Lanthimos, Fatih Akin, Francois Ozon, Lynne Ramsay. Enamik Eestigi filmiarmastajale tuttavad nimed. On rootslane Ruben Östlund, on veel ka Ungari, Lõuna-Korea autorid, paar endale alles tuntust koguvat indie-ameeriklast. Enamik filme on valminud rahvusvahelises koostöös, lavastaja rahvuse mainimisest ongi nüüd kataloogis loobutud. On perekonnalugusid, eluloofilm (Doilloni «Rodin»), klassikast inspireeritud ekraniseering (Loznitsa «Tasane»), ajastudraama (Coppola «Tüssatud» Ameerika kodusõja päevilt), on armastusfilme, kui nii kvalifitseerida Andrei Zvjagintsevi «Armastusetust». «Elame, näeme», on filmifriik enne festivali algust kõigele võimalikule avatud.
Uute filmide kõrval pakub igal Cannes’i filmipeol tõelisi vaatamisväärsusi retrokava «Cannes’i klassika», mis juba rohkem kui tosina aasta jooksul on toonud festivalipubliku ette maailma tippfilmide restaureeritud või värskelt, moodsaima tehnoloogia abil valmistatud koopiad. See valikkava oleks väärt natuke pikemat käsitlust, ja nende filmide vaatamine algab alles neljapäeval.