Sisukord
Päevakomm
Postimees
17.05.2017
Eesti Mälumäng Dilbert Male Horoskoop Palju õnne Kõik kardavad Margus Hendriksoni (1) Tagakülg Kiuslik Hendrikson võitleb õiguse eest (1) Otepää ametnikud on Hendriksoni ettepanekutest väsinud (1) Esikülg Oma naist väidetavalt süüdata ähvardanud süürlane eitab süüd Aas: EKRE ja Reformierakonna koostöö võib Tallinnas võimu muuta Eakale emale-isale oleks hea kink üks huvitav koolitus Kohus karistas vastsündinu tapnud noort naist tingimisi Majandus Välismajanduse lühiuudised Investor Mari: kevad minu portfellis Ford üritab uut hoogu saada Välismaa Rashid: ameeriklasteta Afganistani valitsus kukuks (3) Washingtoni ekspert peab NATO-lt lisavägede küsimist loogiliseks Keenia kalurid käivad järvel relvadega Tagasi eelmisse kümnendisse: NATO arutab Afganistani lisavägede saatmist (3) Trump: mul on õigus Venemaaga infot jagada Arvamus Ahto Lobjakas: Kenderi võit on terve ühiskonna võit (53) Kalev Vilgats: rongiga Pärnusse (1) Olavi Pihlamägi: kuidas tuua Eurovisiooni võit jälle Eestisse? (6) Olev Remsu: kas tulemas on teine Korea sõda? (6) Juhtkiri: kaks teist tooli Postimees 1994. aastal: Iisraeli firma TAAS vahetab ebakvaliteetsed õhutõrjesuurtükid välja Eestile sobiva relvastuse vastu Kultuur Ma otsin, otsin, otsin... Cannes'i festival paneb maksimalistidki pingutama Suur setu ja veel suurem filmimees astus ootamatult ideaalmaastikele (1) Kultuuri lühid Sport Kirsipuu: kuna Kangertil liidrikogemus puudub, on tal lihtsam Kontaveit proovib korrata Kanepi saavutust Rikberg pääses esimest korda välisklubisse Spordi lühiuudised Üle seitsme aasta taas kaarti lugev Olaf Suuder: vanuse ülempiiri pole ju keegi kehtestanud Epeenaisi ümbritseb suhete sasipundar (3) Margus Kiiver: kas näeme Portugalis uut võitjat? Rapla korvpalli edulugu: tüdrukute võistkonnast Eesti tippklubiks Tartu Kliinikum loobus kavast lammutada vana mõis Särava karjääriga teadlane Heidi-Ingrid Maaroos harjutab Kuressaares klaverit Kümnenda klassi noormees osales 12. klassi olümpiaadil ja võitis selle Rektor Volli Kalm: võin võtta kergemat sorti mürki, et ülikooli raamatukogu saab aasta jooksul remonditud Joel Juht alustab täna öösel 150 km pikkust jooksumaratoni Tallinnast Jõgevale Tartlased teevad suurpuhastust, jäätmejaamad on tehnikast punnis Meelelahutus Koomiks Sudoku

Kalev Vilgats: rongiga Pärnusse

2 min lugemist
Kalev Vilgats. FOTO: Mailiis Ollino

Kui Rail Baltic pidi olema usu küsimus, siis Lelle-Pärnu raudteelõigu rekonstrueerimise väljajäämine täiendavate taristuinvesteeringute programmist oli valiku ja otstarbe küsimus.

Kui 135 miljoni jaotuskava oli selgunud, küsisin majandus- ja taristuministrilt Kadri Simsonilt, kuidas Lelle-Pärnu lõigu rekonstrueerimine välja jäi. Vaid nädal varem oli minister Pärnus kohtumas Pärnumaalt valitud riigikogu liikmete ning kohalike juhtidega. Sealt jäi mulje, et Lelle-Pärnu osas pole liisk veel päriselt langenud.

Minister vastas ausalt, et ei suutnud Lelle-Pärnu investeeringu vajalikkust koalitsioonikaaslaste ees ära kaitsta – polnud toetust. Seda ei olnud tõesti, sest Pärnumaa Omavalitsuste Liidu (POL), samuti Pärnu linna ning mitme poliitiku arvates polnud kulutus õigustatud seoses väikese reisijate arvuga. Pealegi mõjutab Pärnumaa rongiliiklust edaspidi Rail Balticu valmimine ning kulutada umbes kümneks aastaks 17 miljonit eurot oleks raiskamine. Lelle-Pärnu lõigu praeguste rongisõitjate transpordivajadus on lubatud lahendada bussiliiklusega.

Kohalike poliitikute pikka hammast Lelle-Pärnu lõigule saab põhjendada ilmselt veel mitmeti. Vähemalt ühel korral oli Lelle-Pärnu osaline halvamaigulises manipulatsioonis, kui eelmise koalitsiooni ajal öeldi, et Lelle-Pärnule mõeldud 20 miljonit eurot võib ümber tõsta Pärnu lennujaama rekonstrueerimisele ning Via Balticale, kui see on kohalike kindel soov ja tahtmine ning suudetakse koalitsioon selles veenda. Kolmikliit muutus võimutõmblustes ja siis selguski, et n-ö Lelle-Pärnu real polnud mingit raha, mida saanuks ümber tõsta. Milleks selline hämamine, on mulle tänini selgusetu.

Transpordianalüütik Hannes Luts muretses eilses Postimehes rongiliikluse järjepidevuse katkemise ning reisiharjumuste kadumise pärast Pärnu liinil. Kuulun nende hulka, kel on väga varasest lapsepõlvest mälestuskilde sellest, kuidas rong sõitis Pärnu bussijaama juurde välja. Seejärel koliti vaksal Raekülla, kuhu ehitati üsna armas jaamahoone.

Juba meie päevil oli kange kiire selle majakese maha müümisega ning uus peatus toodi Papiniitu. Selle asukohta ei tea paljud pärnakadki, võõrastest rääkimata. Kuigi asudes Kaubamajaka ärikvartali serval, kulub sealt ikkagi omajagu aega kesklinna jõudmiseks võrreldes linnadevaheliste bussidega, mis saabuvad otse linnasüdamesse, kust on mugav edasi kulgeda ühistranspordi ja taksodega.

Kusjuures bussireisijate olemine muutub veelgi mõnusamaks, kui praegu kesklinnas käivad bussijaama ehitustööd päädivad enne vabariigi sajandat aastapäeva moodsa terminali valmimisega. Ma ei ole väga kindel pärnakate rongilembuses, kui bussile minek ja tulek on võrreldamatult rohkem käe-jala juures. Antagu andeks, kui mulle on jäänud vildakas mulje, nagu sobiks rong Pärnu kontekstis rohkem seljakoti ja jalgrattaga vandersellile, kel on aega kodumaa teivasjaamu avastada.

Seotud lood
16.05.2017 18.05.2017
EELMINE
JÄRGMINE
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto