T, 29.11.2022
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Õhkkond Tänaku-Järveoja WRC-masinas: palju tööd, vähe mula

Mida teeb Eesti parim ralliekipaaž kiiruskatsete vahel?
Viljar Voog
Õhkkond Tänaku-Järveoja WRC-masinas: palju tööd, vähe mula
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Ott Tänak (esiplaanil) ja Martin Järveoja ralli ajal tühja juttu ei aja.
Ott Tänak (esiplaanil) ja Martin Järveoja ralli ajal tühja juttu ei aja. Foto: @World/M-Sport

Ott Tänaku ja Martin Järveoja töö autoralli MM-sarjas ei piirdu ainult gaasipedaali tallamise ja külg ees kurvi võttes kruusa lennutamisega. Kiiruskatsete vahepeal nokitsetakse auto kallal, suheldakse meeskonnaga, aga omavahel (ülemäära palju) ei räägita.

Portugali ralli algas ametlikult eile õhtul Lousada paarisringrajal peetud publikukatsega, millel oli pikkust napid 3,36 kilomeetrit. Tegelikult oli võistluspäev aga viiskümmend(!) korda pikem, sest esmalt pidid rallimehed reisima Portos asuvast võistluskeskusest 60 kilomeetrit ralli ametlikule stardipoodiumile, siis 40 kilomeetrit Lousadasse ja lõpuks veel 40 kilomeetrit tagasi Portosse. Ehk sellest ajast kui lõuna paiku rallipargist lahkuti ja sinna õhtul üheksa paiku naasti, läbisid võistlejad 154,43 kilomeetrit.

Kokku peaksid sõitjad Portugali ralli peale võistlusmasinates veetma üle 1500 kilomeetri ja sellest vähem kui veerand – 349,17 km – läbitakse võistluskiirusel. Ülejäänud aeg kulub katsete ja teenindusala vahel reisimisele. Kuidas meie esiekipaaž seda aega veedab? «Mina sõidan ja Martin koordineerib,» tõdeb Tänak, et rollid on autos ka katsete väliselt ikka samasugused.

Märksõnad
Tagasi üles