Sisukord
Arvamus
Postimees
22.05.2017
Eesti Riik ähvardab eesti keele õpetajalt kodakondsuse võtta (1) Male Mälumäng Palju õnne Dilbert Tagakülg Horoskoop ERRi nõukogu ei jaga Veidemanni hirme (1) Talgulised tegid korda Tõnissoni sünnikodu õue ja aidalaka Eesti lühiuudised Majanduse lühiuudised Kaitseväe suurõppusel Kevadtorm seitse vigastatut (1) SEB Maijooksul lustisid sportlikud daamid Käbidest arvutiteni – Eestis on iga asja jaoks muuseum Tänavafestival terakese muuseumikultuuriga Postimees sõidab rongiga Berliini: Pikk päevatee Kaunasest Berliini (6) Majandus Ansip: elame mobiilside hinnavõbelused üle Väino Kaldoja Enefitist: need kingad jäid meile suureks (1) Majanduse lühiuudised Korruptsiooniskandaalid räsivad Brasiilia majandust Välismaa Välismaa lühiuudised 21.05.2017 Siiditee laiendab Hiina mõjuvõimu Arvamus Artur Talvik: mis siis ikkagi on Vabaerakonna maailmavaade? (57) Postimees 1993. aastal: esimene Iisraeli relvalaadung proovil Eesti kaitseväe käes Valka ajakirjanik: «alkoparadiisist» Läti elanike pilgu läbi (4) Juhtkiri: õigusriigil peab olema ka inimlik pale (3) Priidu Pärna: vanad haavad vajavad rahu, Heimar Lenk! (11) Kultuur Manet’ piknik Nõukogude Eestis Filmifestival, see on nagu viisteist kontserti päevas Kultuuri lühid Sport Vatanen: Tänak pole enam mees, kes näitab oivalist aega ja seejärel sõidab kraavi Spordi lühiuudised Kommentaar: kas Tänak on Ogier’ või Sordo masti mees? Kommentaar: Ragnar Klavan tõestas taset. See tase on kõva! Ilusad pikad poisid, hüppavad nagu loomad ehk Venemaa näitas maailma tipptaset Ränk kukkumine purustas Kangerti lootused karjääri tippsaavutusest Tänak: parem on finaal võita ja jääda neljandaks kui finaal kaotada ja jääda kolmandaks Aubameyang alistas Lewandowski, Juventusele 33. meistritiitel Tänaku kaardilugeja meenutab legendaarset Fafet: põrutas kõvasti ja pea käis vastu istet Tarbija Teaduskülje lühiuudised Tartu Möödub aasta abilinnapea kinnipidamisest. Mis on kriminaalasjast saanud? (4) Grillipeol sai naadikotlette ja avokaadosse pistetud muna Tartus algasid katsed leedlampidega Riin Lumiste palve rattureile ja jalakäijaile: mõelge end teineteise nahka (3) Juhtkiri: bussiga ei saa toime, trikitame trammiga Kvissentali kerkivad päikesepaneelidega elumajad Maikuust alates tegutseb Emajõelinnas uus toidukullerifirma Lihatööstuse juht Toomas Kruustük: tööd tuleb teha, sest loteriiga võidavad vähesed Meelelahutus Koomiks Sudoku

Juhtkiri: bussiga ei saa toime, trikitame trammiga

2 min lugemist
FOTO: Artur Kuusi illustratsioon

Tartu trammi mõte kerkib aeg-ajalt ikka päevakorrale, et uuesti hääbuda, kirjutasime jaanuaris. Kirjutasime, kui Tartu linnavalitsus tuli lagedale mõttega, et Tartusse peaks kavandama trammiliini, sest tramm on keskkonnahoidlik ja pakub paremaid liikumisvõimalusi.

Juba siis oli kahtlejaid, kas tegu on ikka plaaniga või on poliitikutel vaja valimiste aastal otsida teemat, mille paistel särada. Trammiliini mõte, nagu see linnaplaneerija Mart Hiobi ja maastikuarhitekt Heiki Kalbergi ideest lähtuvalt välja käidi, on ju võrdlemisi geniaalne, kui meenutada, et liini üks ots läbiks mitmekümne tuhande elanikuga Annelinna, selle lähialasse jääks hulk koole ja kõrgkoolide õppehooneid, teatrid, kaubanduskeskused ja haiglad.

Nüüd on aga linnapea Urmas Klaas esinenud tõdemusega, et trammiidee on toores, ja veel läinud nädalal polnud selge, kas tramm kirjutatakse uude üldplaneeringusse kui tore unistus või näidatakse kaardil ka trassikõverat. Tõsi, sellist, mis kedagi millekski ei kohusta.

Trammitoetajate rahustamiseks on välja käidud sõnum, et trammi kohta teeb linn eraldi teemaplaneeringu ja tasuvusanalüüsi.

Kõige olulisem pole see, kas omnibussil on all kummi- või raudrattad ja kas sõit käib rööbastel või asfaldil.

Tartu Postimees tervitab püüdlusi, mis aitavad linlasi ja selle ümbruse elanikke elada autovaba elu või vähendada igapäevasõite autoga. Mugav ja kiire tramm kindlasti teeks seda.

On väga hea, et projektiraha toel on hoogustunud rattateede rajamine. On ka väga hea, et linn on võtnud rääkida rendirattasüsteemist, rattaringlusest, nagu seda Tartus nimetatakse. See peaks saama ühistranspordisüsteemi osaks. Kas rattaringlus on tõsine plaan, mis saab teoks, või osutub see pelgalt valimiste eel teema otsimiseks – saame näha.

Nende ilusate plaanide kõrval on aga igapäevane elu. Tartu linnavalitsus on neli aastat valmistunud liinivõrku analüüsima. Liinivõrgu analüüs oli teema eelmises valimistsüklis. 

Me ju teame neid põhihädasid: bussisõit on aeganõudev, väljumised harvad, bussid väljuvad samas suunas kobaras ja tipptunnil on bussid ka ülemäära täis.

Hiljutisel ühistranspordi visioonikonverentsil tutvustas Tampere esindaja nende trammprojekti tagamaid. Trammi kavandati paarkümmend aastat ja alles läinud sügisel otsustas kohalik volikogu ehitust alustada. 

Viimaste uudiste kohaselt pannakse rööpaid.

Üks pisike detail ettekandes puudutas kahetsust, et võrreldes bussiliiklusega kasvab trammide puhul väljumiste intervall. Praegu on väljumised mõneminutise vahega, trammid hakkavad käima seitsme ja poole minuti tagant.

Olgem ausad, tegelikult ei ole ühistranspordis kõige olulisem see, kas omnibussil on all kummi- või raudrattad ja kas sõit käib rööbastel või asfaldil. Kõige olulisem on siiski põhjendatud ja kiire liinivõrk, mis katab võimalikult suure osa elanike vajadusi mõistliku hinnaga.

Seotud lood
20.05.2017 23.05.2017
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto